Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Zrušiť prvú triedu vo vlakoch? Poloprázdne vozne sú luxus, keď sa zvyšok tlačí

24.08.2019 | Adrián Berecz

Diskusia (38 reakcií) Pravidlá diskusie

24.08.2019 | martin33

"Ľudia stoja v chodbách, zatiaľ čo v prvej triede je fúra voľného miesta. "

A kde je problem ? Kazdy ma pravo kupit si listok do prvej triedy.

24.08.2019 | zakaznik

V socializme sa ľudia obvykle tlačia - v rade na jedlo, v štátnom vlaku, v MHD. Kozmetické riešenia nie sú dostatočné.

24.08.2019 | zajo-

To sa ani nedá nazvať čo sú to za:

SNS obrala Sninu o prístup k nákladnej stanici. Poškodili chudobné mesto, vraví podnikateľ:

https://dennikn.sk/...

25.08.2019 | salamoon

sukromna MHD
https://c8.alamy.co...

24.08.2019 | procesbb

A take lahke nepoznate: ludia nekupuju tak nacim znizit cenu.

24.08.2019 | zakaznik

Jediným možným systémovým riešením je zrušiť (/predať) ZSSK.

24.08.2019 | @@@

a potom padne cela osobna železnična doprava a už budu všetci štasty lebo sa možu na vlaky pozerať tak v zahraniči :D

24.08.2019 | zakaznik

Padol si ty, nahavu. A asi veľmi silno.

24.08.2019 | @@@

ak by štat nemal dotovať železnice tak je s nimi koniec lebo toto nie je len o vlakoch zdarmo ale o tom že štat na železnice dava každy rok stovky milionov eur bez nich by žiadne železnice neboli

25.08.2019 | Zakerný

Ako sa tým vyrieši problém prázdnej prvej triedy na nemeckých železniciach?

24.08.2019 | Roman Kanala

Vlakom sa dá cestovať jedine v prvej triede. Aj tam občas pribudne zadarmista, ktorý ma bude zápalisto presviedčať, že zadarmizmus je fajn a mladí, ktorí proti nemu protestujú, padli na hlavu, lebo keď niečo dávajú zadarmo, treba brať. A potom príde sprievodca a zistí, že to je jeden zadarmista, ktorému sa nechcelo tlačiť sa so sockami v druhej triede. Namiesto, aby ho donútil kúpiť si lístok aj s pokutou ako všade inde, tak ho pošle medzi jeho súkmeňovcov zadarmistov.

Za nastúpenie do prvej triedy, čo i len na pol minúty, sa vo Švajčiarsku platí pokuta, lebo socky tam nemajú čo robiť. Aj v Maďarsku.

Ak na Zlodejsku zrušia prvú triedu, prestanem cestovať vlakom a budem si prenajímať auto na každú cestu.

24.08.2019 | Dandyx

Minule tak cestoval v skoro prázdnom vlaku 1. triedou od L.Mikuláša alebo Ružomerka bezdomovec až do Žiliny bez toho, aby ho niekto kontroloval, až kým sa neozvali ľudia...

24.08.2019 | @@@

ved kapitalizmus :D

24.08.2019 | martin33

Co maju socialisticke statne zeleznice spolocne s kapitalizmom ?

24.08.2019 | @@@

potom nevieš čo je kapitalizmus ....vy všetci tu si predstavujete kapitlaizmus ako niečo spravidlive ale už milion krat vam musim opakovať kapitlaizmus na spravodlivosti nestoji...pre kapitalizmus je spravodlivosť len jedno velke h.vno :P

24.08.2019 | enko

kapitanizmus :))

24.08.2019 | shaggy

Schválne, rozviň svoje myšlienkové pochody (ak im vôbec aspoň ty rozumieš).
Kde v tomto vidíš kapitalizmus, keď ide o štátne (kapitalizmus a štát nejde dokopy) vlaky dotované z daní (dane a kapitalizmus nejdú dokopy) a ten človek tam sedel len preto, že je to socialistický dopravca a nie je nútený sa starať o nim poskytované služby, lebo vie, že aj tak peniaze dostane (od štátu, opäť opak kapitalizmu).

25.08.2019 | @@@

čo je na tom kapitalisrticke ...to že ide o sebectvo a chamtivosť ...všetko čo je sebecke a chamtive je kapitalisticke či je to spravodlive alebo nie je v kapitlaizme irelevantne presne tak ako je irelevantne to akym spôsobom to dosiahneš .....

takže potom nekecaj ...tvoja predstava kapitlaizmus je iluzia že kapitalizmus je len to dobre a najlepšia tvoja definicia je že kapitalizmus je len to čo chcem ja bez ohladu nato že iny kvoli tomu by trpeli :D ....tym padom len ukazuješ čo som vyššie pisal že sebectvo a chmativosť je čisto zakladom kapitalizmus zvyšeok su s.račky pre obecenstvo ktorych chceš oblbnuť moralkou alebo inymi p.čovinami

25.08.2019 | martin33

A socializmus, kde ti menej uspesni chcu zobrat peniaze a majetok tym uspesnejsim, nie je o sebectve a chamtivosti ?

25.08.2019 | @@@

aki socializmus ?...ten nikde nikdy nebol ....ale maš demokraciu a demokracia je vlada väčšina ...bez ohladu nato že menej uspešny zoberu peniaze viac uspešnym .....po dalšie ta tvoja prezentacia viac uspešny ale nepovieš aj to b že to viac uspešne je často na ukor tych menej uspešnych čiže vykoristovanie ostatnych a takto sa niektory dostali k bohatstvu ked vykoristuju inych ...ano to ti už neprekaža tebe len prekaža žeby rovnaki pristup k tomu mala opačna strana ....

si opať len pokrytec čo od inych chce všetko nemožne moralku čestnosť poctivosť spravodlivosť ale na druhej strane ty sam a tvoji ludia nič z toho nemusia mať a ešte to ospevuješ ako dobro ako uspešnosť :D :D :D :D :D :D ......takže ako ty sam sa lišiš od tych čo kritizuješ ?...nijako ty sam si taki isty a konflikt medzi vami je len ten že ti durhy robia to iste čo robiš ty takže preto vznika ten rozpor

25.08.2019 | martin33

"takže ako ty sam sa lišiš od tych čo kritizuješ ?...nijako ty sam si taki isty a konflikt medzi vami je len ten že ti durhy robia to iste čo robiš ty takže preto vznika ten rozpor"

Vynikajuco si charakterizoval sam seba :-)

25.08.2019 | @@@

to som charakterizoval teba :D :P

25.08.2019 | Zakerný

Kanala nečítal článok na ktorý reaguje

25.08.2019 | Roman Kanala

Ale áno, čítal. Na Švajčiarsku po švajčiarsky bol v novinách článok, ako cestujúci nastúpil do prvej triedy, lebo vlak mal pred odchodom. Boli to posledné dvere pred 2. triedou. Tá bola plná a ľudia stáli i na chodbe, tak ostal medzi vozňami. Platil pokutu, lebo tam nemá čo hľadať. Bez milosti. Písal riaditeľstvu, dal to do novín, nepomohlo. Poriadok musí byť, aj keby sa mal zrútiť svet. Na Švajčiarsku po švajčiarsky.

S rastom populácie cez imigráciu krajina praská vo švíkoch. Nároky na dopravu sú veľké, infraštruktúra nestíha. Preplnené diaľnice i vlaky. Diaľkové autobusy sú do zahraničia, ale nie vnútri krajiny. Na diaľkovú dopravu sa používa vlak. Jazdí rýchlejšie, ako auto. Ženeva Lausanne 36 minút, Ženeva Zurich 2:40.

Nemecké železnice sú zanedbané až strach. Pár vysokorýchlostných tratí, inak obyčajné koľaje na 120 km/h. Cez Švajčiarsko vlaky preletia 200 km/h, v Nemecku musia spomaliť. Taliansko je na tom ešte horšie.

Na Zlodejsku sa posledná trať postavila ešte za komunistov. Odvtedy sa len rekonštruuje na Žilinu tak, aby nikomu inému neostalo. Ale toto tí, čo tam žijete, viete lepšie. Bratislava - Košice cez Žilinu necelých 6 hodín, cez Zvolen vyše sedem plus pravidelné meškanie hodinu kvôli výlukám. Švajčiarskymi železnicami by cesta trvala polovicu a namiesto 19 eur stála stovku.

26.08.2019 | EuroSMS

Navstivil nas priatel z US. Zobrali sme ho do Tatier. Kusok za Ruzomberkom v zapche som sa ho pytal, ci vidi dialnicu po lavej strane. Kedze bol velmi slusny, odpovedal po chvili, ze nevie, co myslim. Vysvetlili sme mu, ze to, co nevidi, je cesta, po ktorej sa malo jazdit desiatky rokov alebo sa nemala postavit vobec. Ked sme mu vraveli, ze tempo vystavby je zopar km dialnic rocne, neveril. Polozil otazku - do coho teda stat investuje?

26.08.2019 | 1+1 = 1

taketo milujem, lebo v US je to vsetko uplne idealne... Staci sa pozriet na tie ich zadrbane 6prudovky okolo LA. Ale zase sa stoji na dialnici a nie vedla buducej dialnice :-P

Nie dakujem, radsej v tomto bordeli

26.08.2019 | 1+1 = 1

1. kolko ludi cestuje priamo iba z BA do KE ? resp aku ma obsluznost vlak cez Zilinu a aku juhom

2. ak by vlak stal 100Eur, potom by ho uz absolutne nikto nevyuzival ! okrem tych zadara...

Ano, nieje to tu ako vo Svajciarsku. Skratka riesime tu uplne ine problemy. Treba sa spytat, co tu nieje rozdrbane? Liat peniaze do deraveho vreca tiez nieje moc ekonomicke...
Moralka ani pred komunistami tu nebola svetoborna, aka moze byt po komunistoch a po 30rokoch v neokapitalizme ???

26.08.2019 | @@@

kapitlaizmus nie je o moralke ...moralnych ludi kapitlaizmus a najmä kapitlaisti vytlačia na okraj a udupu ....

kapitlaisti nikdy nemali moralku a nikdy ju ani nebudu mať aj ti pred rokom 1989 boli kapitlaisti preto sa v roku 1989 tak ľahko vzdali systemu lebo oni už mali pripraveny plan na svoje obohatenie ....takkže ich nezaujimalo to že sa niečo zruti ked oni na tom obrovsky zarobia čo sa aj v 90tych rokoch ukazalo

24.08.2019 | Truhlik999

https://www.hagerty....


Si dojazdil batmane!

Auta budu len pre nasich ludi.

24.08.2019 | martin33

Britom uz nepomoze ani Brexit.
"Moje kamarádka Margaret Nelson, která má přes 70, je také součástí kampaně Fair Cop. Napsala blog, který rozebíral, jak archeologové určují pohlaví podle kostí. Zavolala jí policie, že určování pohlaví podle kostí je transfobní. Co? Policie z West Yorkshire ji vyšetřovala za zločin misgenderingu."
https://kechlibar.n...

24.08.2019 | shaggy

Aj kosť má právo na sebaurčenie!

24.08.2019 | Martinoid

Skoda ze Danko vystval regiojet BA-KE, tie pohodlne kozene sedadla v strednej triede a ziadne otravovanie s preukazovanim cestovneho dokladu, ci jedlo k miestu.

24.08.2019 | @@@

ano a za štatne peniaze ....v prvom rade regiojet neplatiť plnu sumu ta bola kratena podobne ako v pripade štatnych železnic takže v podstate sme aj regiojetu dotovali zisky presne tak ako mu ich dotujeme na trati ba komarno ...ale o tom pssst lebo sukromnik môže :D :D :D ....ale podla sulika štat nie :D :D :D

24.08.2019 | Jaroslav Raztocny

pre vsetkych demagogov:
- clanok je o napade z dielne Laviciarskeho predaka Bernd Riexinger = rozumej odborarskeho zasivaka, ktory to dotiahol do Bundestagu.
- triedy tu boli, su a budu
- tak ako existuju triedy v autach, existuju aj triedy medzi ludmi. Boli tu i za sociku (pre pomalsie pamatajucich ako 3x@)
- porovnavat jazdu autobusom (jeden priestor) a vlakom - specialne na dlhe trasy, je demagogia.

K principom:
- jazda vlakom v 1. triede nie je prestiz, ale nevyhnutnost pre kazdeho, kto chce mat viac pohodlia a zarobil si na to
- kto zavidi, nech zacne makat a bude mu dopriata aj ta 1.trieda
- 1. trieda, ako ju pozname u nas, vratane ceskeho RJ na trase do Prahy je na hony daleko, od prvej triedy. Vid hnusna kava v RJ, ... dobra leda pre odborara vezuceho sa za prispevky oviec.
- to co sa priblizuje k 1. triede je Pendolino (po prestavbe v 2018), ktore u nas nejazdi. Inak vseobecna bieda vo vlakoch CD s perlou v podobe super EC Jan Jesenius.
- ak sa raz naucia slovaci ohlasit, ak nieco nefunguje, alebo je spatne, tak mozno aj dopravcovia zmenia pohlad na 1. triedu (kvalita).

K perlam z diskusie nebudem stracat cas.

25.08.2019 | TiboG

Schvalne, ktora z vladnych stran sa toho chyti ako prva?

25.08.2019 | Zakerný

ja typujem SPD

25.08.2019 | Zakerný

errata - tipujem

26.08.2019 | fedormaker

"Prestíž a imidž cestovania vlakom" začína a končí v staničnej budove, medzi týmito dvomi bodmi však ešte okrem vymenovaných samozrejmostí musí byť technika, vlaková presnosť, komfortná trať, čistý vlak zvonku, čisté okná pre výhľad. Nie je to o personálnom osvetlení, priestore pre nohy atď, to je dnes samozrejmosť. Málokto si kúpi cestovný lístok s miestenkou do 1. triedy preto, aby strávil vo vlaku o 1 hodinu viac ako je nevyhnutné a ešte k tomu bez toho, aby dokázal plánovať čas svojho ďalšieho programu alebo svojich blízkych či obchodných partnertov. Na margo rekonštrukcie traťovej cesty možno povedať len jedno. Štátny vlastník traťovej cesty musí do investičného zámeru a projektu modernizácie trate automaticky zaradiť požiadavku na nezmenenú kvalitu dopravy z titulu stavby. Organizačne sa to dá zabezpečiť, nákladovo to možno zahrnúť do rozpočtu stavby. Výhovorky su v tomto ohľade neskutočne detinský prístup k práci. Ak to nezabezpečí, štátny čiže národný, ako to znie hrdo, dopravca príde o klientov - cestujúcich. Príde o iných dopravcov, ktorí stratia záujem prevádzkovať linku tam, kde pre problémy s kvalitou služby zaniká dopyt. Máme univerzitu na tieto veci, tisícky vyštudovaných inžinierov a stále zaostávamei. Bezprostredný okolitý región štartujúci z rovnakej pozície je už inde. Je to v ľuďoch. Nie vo vagónoch pre 1. triedu.