Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Vlaky zadarmo fungujú už dva roky, bezplatne cestuje takmer milión ľudí

17.11.2016 | SITA

Diskusia (21 reakcií) Pravidlá diskusie

17.11.2016 | Roman Kanala

Odkedy sú vlaky zdarma, v 2. triede sa niekedy ani nedá prejsť uličkou. Ak chcem cestovať vlakom, kupujem lístok do I. triedy. Aj tam je plno, kým nepríde sprievodca a nepovyhadzuje dôchodcov a študentov. Vraj v 2. triede bolo plno, tak prišli do 1. Väčšinou je sprievodca ústupčivý a nedá im pokutu za čiernu jazdu v 1. triede.

Na Švajčiarsku po švajčiarsky je pokuta ešte aj za pobyt na chlopniach medzi vagónmi, keď sa nedá pretlačiť do 2. triedy. Cestujúci sa teoreticky nachádza v 1. triede, tak musí zaplatiť. Každý frank zlepší bilanciu firmy na konci roka.

17.11.2016 | bardem

ano ale v takom dobytčáku v akom som sa viezol z bystrice do bratislavy to sa len tak nevidí.išiel asi na otočku lebo ho ani nestihl iupratať.alebo nemali na zaplatenie personálu,to je výsledok jazdenia zadarmo.

17.11.2016 | Roman Kanala

Na južnej trase sú v prevádzke vagóny, ktoré boli na Žilinu vyradené. Okrem toho zvýšený dopyt po vozňoch 2. triedy spôsobil, že boli mobilizované všade. Aj neopravené vozne pred rekonštrukciou, aj prenajaté stojace vozne z Česka. Platiaci zákazníci, ktorí predtým cestovali vlakom v 2. triede, si buď musia doplatiť za 1. triedu, alebo ísť autom. K stratám na cestovnom, ktoré nebolo zaplatené, sa pridávajú straty z trasferov na iný prepravný mód solventných klientov.

Napríklad priamy vlak Bratislava - Košice juhom už nie je. Treba sadnúť na vlak do Bystrice a prestúpiť vo Zvolene. Cesta trvá 6:30 h plus pravidelné meškanie tak pol hodiny až hodinu. Podobne aj diaľkový autobus, ktorý aspoň toľko nemešká. Cesta BA-KE cez Žilinu trvá okolo 5 hodín. To znamená, že všetci od Zvolena na východ jednoducho majú smolu.

Vlaky zdarma zosilňujú veľký finančný deficit železníc, ktoré musí pokrývať štát. Všetci daňoví poplatníci sa musia poskladať na to, aby Fico mohlo priehrštiami rozhadzovať. Najviac to naštve ľudí, ktorým v regióne zrušili železnice, kým Bratislaváci ich majú zadarmo. To prispieva k dopravnému tieňu, k nerovnováhe v regiónoch a k ďalšiemu zbedačovaniu východu.

17.11.2016 | bluehen

Fica zachranili pred este vacsim volebnym debaklom opatrenia prave ako tieto.
Ze detailami obmedzuju platiacich cestujucich, a vytvaraju prilis velky dopyt neplatiacich im mozno aj pomaly dochadza.

17.11.2016 | @@@

možnosť ju urobiť mala aj pravica nikto nebranil ani dzurindovy ani radičovej to urobiť :P

17.11.2016 | Roman Kanala

Ale áno, bránil. Zdravý rozum.

18.11.2016 | @@@

keby mali zdravy rozum tak už davno zrušia fiancovanie cirkvy športu a kultury ktoru štat nema čo finacovať ide o 200 milionov eur ročne čo je viac penazi ako pri vlakoch zadarmo :P

24.11.2016 | noblesa

geneticka tupost zlodejskeho elektoratu nepozna hranic

17.11.2016 | 1red

Zodpovednosť, synku zodpovednosť

18.11.2016 | @@@

alebo chamtivosť :D :P

18.11.2016 | bluehen

Vazne neviem cim to je ze az v 2014 si dotycni uvedomili ze vozia prazdny vzduch, ludia sa dlhodobo presuvali do aut a bolo treba s tym nieco robit (naviac sa dalo na tom postavit dobre PR). Ze to trosku zvrzali na detailoch je vec druha.

18.11.2016 | LPB

Nenazval by som to debaklom.

18.11.2016 | handlovčan

Je to postavené na hlavu,viac ako polovica cestujúcich neplatí za cestovné a EU nám posiela miliony eur na vyrovnanie regionálnych rozdielov.Ešte že na čele EÚ je opitý Jancker a knihovník Schulz.

18.11.2016 | maxi

Čo sa týka lístkov pre študentov zadarmo už v pondelok je vyčerpaný kontinent na nedeľný lístok z LC do BA... Takže môj syn je síce študent ale bezplatný lístok sa mu neudeje...
Toto je typický Fico štýl.. Existuje ale s obmedzením...

18.11.2016 | maxi

Oprava vyčerpaný kontingent

18.11.2016 | @@@

to je umyselne aby cely vlak nezabrali len ludia čo sa vozia zadarmo preto musia nechať aj pre tych čo platia :P

23.11.2016 | IvanPe

Konecne si to nazval pravym menom: je to umyselne!
Lebo keby keby nebolo tak, potom vsetci zdegenerovani obcania voliaci z klietok, by neprezili. A ty by si sa rozpraval sam so sebou. Nazyvate to vlcim zakonom kapitalizmu a pritom iba vyzierate vlastne rodiny. Nemate problem pre vlastny prospech volit kradnutie a vlastny prospech ako ciel, pricom kazdy normalny clovek je ohrozenim, lebo ak by sa ukazalo, ze su aj poctivy ludia tak ste zlyhali a ste tu zbytocne.
Tesite sa zo zlodejiny, umoznuje vam to totiz zachovat si rovnaku zivotnu uroven. Nazyvate to spravodlivostou a napravou chyb z nepriazni osudu a pritom ste iba lenivi a nenasytni. Zatial co my makame a snazime sa nieco vytvorit, vy sa iba motate zivotom bez zmyslu a ukajate sa materialnymi symbolmi ako nahrazkami mentalnej zbytocnosti vlastnej existencie. Nasu zhovievavost a snahu o pomoc vydavate za nasu povinnost a robite si z toho zakony. Aky je vas prinos svetu? Co ste bez davu?
Neuzitocni idioti. Zavisla luza, kontaminujuca svoje okolie.

18.11.2016 | Brano L.

Celé je to poriadny odrb - každý by mal platiť za prepravu aspoň symbolické cestovné - môže to byť 10,20,30% štandardného cestovné, ale cestovné zadarmo je katastrofou.
Toto pokrivené opatrenie je katastrofou pre cestujúcich aj pre Železničnú spoločnosť.

18.11.2016 | HlasNaHlas

V celej diskusii chýba odpoveď na jednu otázku: V čí prospech?
1. Vo Ficov, má milión voličov
2. V prospech neschopného vedenia ŽSR, ktoré si nevie na seba zarobiť inak, ako odčerpávaním peňazí z verejných zdrojov.
3. V prospech tých, čo cestujú zadarmo. Nie je nič mimoriadne na tom, že to títo ľudia vnímajú pozitívne. Aj ja by som to vnímal, tak, ak by mi štát platil dopravu. Ale o týchto ľudí tu nejde. Ide o to, aby sa Fico udržal pri moci. Zvyšných 3 a pol milióna ľudí to asi veľmi pozitívne nevníma.

18.11.2016 | @@@

to iste plati pri všetkom ....ak by sme išli podla toho čo by ludia podporvali potom by sme museli zrušiť cely štat lebo nenajde jedinu položku na ktoru by sa všetkych 5,4 miliona obyvatelov slovenska zhodlo tym padom by jedina cesta bola zrušiť cely štat

22.11.2016 | salamoon

v tejto fasistickej dierke, ked pridete o job, realne lahko skoncite bez podpory okolia kvoli zdefraudovanemu socialnemu systemu ako bezdomovec z par euro na mesiac, vo velkych mestach chybaju statne skolky, ucitelia robia za 500e, dochodky tak akurat aby nevykotilo od hladu, cesty 2, 3 triedy sama jama, najomne byvanie ani nechyrovat, v nemocniciach si pomaly budeme pichat injekcie sami, vsade same doplatky a poplatky.. atd. atd...ale hlavne ze oligarchia podhodila plebsu za 300mil. ci kolko dalsiu ohlodanu kost - vlaky gratis