Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Volebné preferencie v marci: Smer sa podľa Focusu totálne prepadol

14.03.2018, 19:28 | TREND.sk

Agentúra Focus v stredu večer, pár minút po ohlásení Roberta Fica, že je ochotný odstúpiť, zverejnila reprezentatívny prieskum z marca o volebných preferenciách voličov na Slovensku.

  • Tlačiť
  • 1

Prieskum zaznamenal jeden pohyb, ktorý sa jednoznačne vymyká štandardým štatistickým odchýlkam: prepad strany Smer – SD. Tú by volilo v marci iba 20,2 percenta oslovených. Ešte v januári 2018 to bolo 25,5 percenta. Interval spoľahlivosti pripúšťa maximálnu hranicu 23,3 percenta. Pokles je teda markantný.

Ešte v marci 2015 dosahoval Smer podľa Focusu výsledok 41 percent. Za tri roky sa tak strana prepadla až o polovicu.

Poradie ostatných strán sa nezmenilo, kotlebovci o desatinu percentného bodu predbehli SNS.

Aj keď ide o pohyby v rámci štatistických intervalov, oproti januáru si najviac polepšili SaS (14 %) ako druhá najpreferovanejšia strana, ĽSNS si polepšila až o dva percentné body na 10,1 percenta. Rástli aj Sme rodina – Boris Kollár a SNS.

Voliť by išlo 63,7 percenta respodentov, 21,8 percenta by nevolilo a 14,5 percenta odpovedalo „neviem“. 

  • Tlačiť
  • 1

Tagy Focus, ĽSNS, Sme rodina, Smer, SNS