Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Vyše 300 miliónov na dopravu. Slovensko dostane peniaze od Európskej investičnej banky

10.12.2018 | TASR

Diskusia (3 reakcie) Pravidlá diskusie

11.12.2018 | TotoTuSomJa

Prečo Bratislava nedostane peniaze na nové nízkopodlažné električky, ale Košice áno? V Košiciach iuž majú zrekonštruované všetky električkové koľaje, o tom môže Bratislava iba snívať (zrekonštruovať treba Ružinovskú časť, aj smer do Rače). Zvýhodnené peniaze treba dávať tam, kde sú potrebné. Neudržíte ľudí v MHD pokiaľ nebude cestovanie najmä električkami rýchlejšie a električky nebudú bezpečné a pohodlné-nízkopodlažné.

Rovnako treba vybudovať 3. žel. koľaj BA-TT a zdvojkoľajniť vyťaženú trať DS-BA. 2.koľaj treba aj vo Vysokých Tatrách, aby boli tatranské električky spoľahlivé a s hustejšími intervali, jedna koľaj obmedzuje ustotu intervalov. Mali by sme byť radi že aspoň vo VT ľudia ešte využívajú MHD a nevyvážajú si všade rite autami.

11.12.2018 | 29491

Bratislava si už s pomocou eurofondov kúpila 120 trolejbusov, 60 nízkopodlažných električiek a plánuje nákup 18 elektrobusov. Zmodernizovala k tomu 2 vozovne, opravila Starý most cez Dunaj (fakticky postavila nový) a začala stavať aj novú električkovú trať do Petržalky. Teraz by ju mala predĺžiť a tiež by mala zmodernizovať ďalšie električkové trate - ale mešká s projektovou prípravou, vybavovaním povolení a pod.
V článku ide len o to, že Slovensko nemá vlastné peniaze ani na cca 15% spolufinancovanie eurofondových projektov a tak si ich musí požičať od EIB. Pritom ide o druhú tranžu pôžičky, ku ktorej sú vymenované podporované projekty. Z prvej tranže boli financované iné - len nie sú v článku vymenované.

11.12.2018 | citatelTrendu

Veru, ekonomika šlape na 1000% a stále niet dosť peňazí na rozvoj infraštruktúry, dokonca ani nie servisovanie jestvujúcej. Stačí sa pozireť na stav železníc, je to na zaplakanie. Naozaj sa tu kradne vo veľkom, chýbajú miliardy eur. A ľud? Ten mlčí.