Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Vysoké školy čakajú zmeny. Študenti majú hodnotiť učiteľov

04.11.2019 | Tomáš Nejedlý

Diskusia (8 reakcií) Pravidlá diskusie

04.11.2019 | Ivan475

nech zástupcovia zamestnávateľov chodia na cvičenia a prednášky záujmových odborov a hodnotia ich.. plus hodnotenia absolventov, či sa zamestnali v odbore a ktoré predmety im pomohli.
čo majú hodnotiť študenti, keď 90% z nich ani nešlo okolo praxe v danom odbore (česť výnimkám)..

04.11.2019 | Jozef Hvorecký

Prednášať sa dá dobre aj zle. Veľa z toho, ako učiteľ koná, dokážu aj študenti. To, čo navrhujete, je iba (pozitívnym) rozšírením toho, čo v návrhu je.
Chýba tam však veľa ďalších vecí. Práve som zverejnil blog o jednej z najvážnejších - že totiž vôbec nejde o akreditáciu VYSOKÝCH ŠKôL, ale iba ich niektorých aktivít.

04.11.2019 | Roman Kanala

Blog je tu:
https://blog.etrend...
Vrelo doporučujem.

04.11.2019 | martin33

To mi pripomenulo toto:
https://www.youtube...

04.11.2019 | Runforfun

Na prvý pohľad mi to príde ako Ďalšie podliezanie latky, kde sa budú uičtelia podlizovať žiakom. Avšak z sobnej skúsenosti som pozitívne prekavapený že to tak nie , časť sa určite bude správať ako som napísal a vydierať učiteľov, avšak väčšina študentov na SS idú po kvalite a vedia kto ich niečo naučí. Moje deti si žiadali prísnejšieho a lepšieho učiteľa aj ich spolužiaci, dokonca rodičia prišli a žiadali vymeniť matematikára lebo vedeli že istá pani ich nedokáže pripraviť na skúšky na VS. Nedával by som tomu úplnú váhu ale 40% by som dal na hodnotenie študentov.

04.11.2019 | muchomuurka

Hodnotenie študentov má zmysel v rovine - ako učiť, nie čo učiť. Aj dnes je hodnotenie na niektorých školách, ibaže to funguje skôr ako bič na nepohodlných vyučujúcich, ak ich chce vedenie vysánkovať, než na konštruktívnu reflexiu. Čo učiť by čiastočne malo vyplývať so spolupráce s firmami. Tam ale treba brať do úvahy to, že firma dneška nemusí vždy vedieť ako bude jej odvetvie vyzerať zajtra... To je pole základného výskumu.

Ak hodnotenie pomôže vyvinúť tlak na to, aby sa študenti učili viac prakticky cez rôzne projekty či trénovali prax, som za všetkými 10. Ale pokiaľ to má byť novodobá verzia udavačstva len preto, že nejaký lenivec nič nevedel a chce sa pomstiť vyučujúcemu, raz-dva tento supermodel vyženie i posledné zvyšky schopných pedagógov z univerzít. Vzhľadom na kvalitu a morálnu integritu súčasných študentov tipujem, že tento efekt sa dostaví skôr, než by sa nám páčilo.

04.11.2019 | mam_rad_jablka

Z písaného textu sá prednášalo i za mojich čiach. Bola to nuda. Na prednášky nich nechodil. Moja škola bola celkovo nudná. Profesorov sme už hodnotili vtedy. Radšej som mal semináre. Niektoré prednášky naozaj ani byť nemuseli. Dnešní majú aspoň prednášky na weboch. A musíte si kúpiť mnou napísané skriptá.

Vysokú školu som si predstavoval inak. Určite sa to dá lepšie. Ale zase je veľa tých škôl, berú všetko.. peniaze škole idú za hlavu a nie za to, čo sa hlava naučí. A potom všetky tie nespravodlivosti, keď flákači prechádzali skúškami....

Školám na všetkých stupňoch chýba autorita. Nebáť sa vyhodiť študenta. Mať väčšie slovo ako rodič a podporu zboru a riaditeľa. A hlavne aby rodičia vychovali svoje deti ku rešpetku k učiteľovi a ľuďom celkom. Zdravia Vám dnes malé deti? Niekedy samozrejmosť.

02.12.2019 | equilibriums

Presne tak, a pritom by veľa netrebalo, aby zo slovenských škôl bola skutočná špička.