Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Štátny manažér: Výstavbu Višňového nesabotuje NDS, to stavbári nemajú peniaze

11.01.2019 | Ján Kováč

Diskusia (5 reakcií) Pravidlá diskusie

11.01.2019 | Cenek

Netusim, kto ma pravdu, ale suska sa, ze ani jedna strana nie je bez viny. Rozhovor celkom gradoval, ten koniec nema chybu.
NDS nema dovod vam klamat :-)

11.01.2019 | vano8

Myslim si, ze NDS ma tiez maslo na hlave a preto musel redaktor opustit miestnost. V tomto pripade, by mali bechat vyjadrit aj Salini,aj ked je jasne , z historie stavieb dialnic na SK, ze zhotovitel casto sa snazi legalne vymahat co najviac

11.01.2019 | wesely

REmeta nech ťahá svinským krokom do exilu v Monacu, lebo za ten podvod s tunelom aj s jeho úverovým podvodníkom Holubom si zaslúži basu.To by tak bolo, zablokovať súdnym sporom stavbu na päť rokov. Hajzli

11.01.2019 | Adam Roznavsky

A treba tu dialnicu celu dostavat? Potrebujeme ju vobec? Zacalo sa to v roku 1972, asi az tak moc nechyba, narodna dialnicna statny podnik je tiez v pohode, jej zamestanci tiez v pohode chodia do prace a plnia si vsetky ulohy tak ako maju, aj odmeny si kazdy zasluzi, auta s plnymi nadrzami, pocitace, notebooky, mobily cely ten servis je v pohode, vsetko je uplne v pohode a ked je to takto staci to dokoncit tak do sto rokov, rok 2072 je uplne v pohode na dokoncenie, niet sa kam ponahlat, obcas niekto pod strecnom stale zahuci, a to je asi tiez pre niekoho v pohode, dolezite je ze plat chodi na cas a pekne cinka na ucet, vsetko je na poriadku.

12.01.2019 | Joki SK

No z tohto rozhovoru je celkom zrejmé, že NDS a spovedaný pán si idú svoje a moc im to nesedí. Od začiatku vedia, že je potrebné pridať financie, otázka je komu a koľko. To že stavba bola vysúťažená s extra nízkou cenou, za ktorú to bude sci fi postaviť je vec známa snáď od podpisu pôvodnej zmluvy. Napriek tomu vtedajší “manažéri Smer-Sd - strapatý partia” podpísali pôvodnú zmluvu s míľnikom tykajucich sa iba HSV prác tunela. Nasledujúce roky bolo teda riadenie stavby a plnenie harmonogramu v latentnej rovine. Príklad máme v texte, spomínané mostné objekty, ktoré zhotoviteľ nerealizuje a NDS kuká ako tancuje. Keď ale pán manažér z NDS chce tak objekt križovatky Lietavská Lúčka zrazu nerealizuje Salini, ale zhotoviteľ predošlého úseku. To sú tie články minulých rokov o problémoch na stavbe. Nový manažéri od roku 2016 zjavne nemali záujem vyriešit ťahajúce sa podstatné problémy na prospech verejného záujmu, iné záujmy si vyriešili vždy. Výsledky práce terajších pánov manažérov vidíme v priamom prenose po takmer troch rokoch, a jedinou výhovorkou je “vysúťažené za málo peňazí”. Len to prosím pekne vieme od začiatku.

Na tejto stavbe prebieha, alebo je ukončených niekoľko doplňujúcich posudzovaní EIA, tzv. oznámenia o zmene. Predpokladám, že z týchto zmien vyplývajú nároky zhotoviteľa, či ich bolo 103 alebo 165 je v tejto chvíli jedno. Ak je posudzovaných niekoľko desiatok zmien a schválený, len jeden nárok je to veľmi veľká disproporcia a je zjavne, že pán manažér hrá svoju biznis, zrejme aj so stavebným dozorom.

Som názoru, že konanie manažérov NDS je účelové a prospechárske a verejný záujem je im ukradnutý. Gradovanie tejto kauzy je účelové, opätovne sú to nezrovnalosti v tvrdeniach pána v rozhovore. Plán majú odskúšaný na iných stavbách, len ako sa hovorí keď dvaja robia to iste nikdy to nie je to isté. Vyzerá to tak, že použijú postup zadávania verejnej zákazky “priame rokovacie konanie” § 81 písmeno c). Podľa záhadných odpovedí sa zrejme pripravujú na splnenie potrebných podmienok. Prvou bude vyhlásenie mimoriadnej situácie v Žiline. Myslím si, že im to aj tak nepomôže nakoľko by sa muselo jednať o mimoriadnu naliehavosti v dôsledku udalostí, ktoré verejný obsta­rávateľ nemohol predvídať, čo v tomto prípade predvída cela verejnosť už viac ako tri roky. Za druhé, za okolnosti použité na odôvodnenie mimoriadne nalie­havých prípadov nenesie v žiadnom prípade zodpovednosť verejný obstarávateľ. Preto NDS nemôže odstúpiť od zmluvy a budú tlačiť do toho zhotoviteľa, robia to už viac ako rok len teraz je to vidno. A záver je zadanie rokovacieho konania podľa pôvodnej zákazky, splnenie tejto podmienky po podstatných zmenách zo strany NDS, ktoré prešli posudzovaním vplyvov na ŽP je bez porušenia zákona nemožné.

Som názoru, že cela táto stavba začala ako bankomat a aj tak skončí, verejnosť neverejnosť. Kvalita štátnych manažérov sa stretla s kvalitou manažérov na strane zhotoviteľa (pôvodný líder Remeta). Dôsledky nás všetkých ešte len čakajú. Preto odstúpením od zmluvy sa problém nevyrieši, ale len začne.