Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Začnite podnikať bez zbytočných chýb

16.05.2019, 00:00 | PR

Inzercia | Aj keď v posledných týždňoch sa hovorí o blížiacej sa kríze, nezamestnanosť stále prekonáva historické rekordy. Miera evidovanej nezamestnanosti dosiahla v marci 2019 úroveň 5,03%.

  • Tlačiť

Ako to však bude o pár mesiacov, nikto nevie. Zvyšujúce sa príplatky za prácu počas víkendov a rast miezd však vyvoláva otáznik v tom, či tu ostanú zahraniční investori, ktorí k nám prišli práve kvôli možnosti ušetriť. V porovnaní s vyspelými štátmi Európy sme stále lacná pracovná sila a bohaté krajiny to veľmi dobre vedia.

Ako je to však s podnikaním? Majú šancu uspieť aj nové startupy?
Aby ale podnikateľ a jeho firma dokázali uspieť, musia počítať s tým, že to nepríde hneď. Úspech si budú musieť vybudovať.

Reprezentatívna adresa firmy

Pre úspech budú musieť podnikatelia urobiť aj nemožné. Začať by však mali vhodným výberom sídla firmy. Sídlo firmy v malom meste, či nebodaj na dedine, podnikateľovi a ani jeho firme neprinesie úspech. Je potrebné mať reprezentatívnu adresu, ktorú si bude potencionálna klientela spájať práve s konkrétnou firmou.

Častokrát býva pri výbere sídla firmy problém vo vysokých cenách za prenájom. Najmä v krajských mestách a v Bratislave sa ceny šplhajú vysoko nahor, čo začínajúcemu podnikateľovi, ktorý potrebuje šetriť, moc nepomôže.

Ešteže majú podnikatelia možnosť využiť virtuálne kancelárie, ktoré ponúkajú firmy, ktoré dokážu začínajúcemu podnikateľovi pomôcť pri založení firmy. Virtuálna kancelária je vlastne služba, ktorá má podnikateľovi pomôcť ušetriť výdavky na prenájom a prevádzkovanie firemných priestorov. Okrem toho sa nachádza výlučne v lukratívnych častiach hlavného mesta, čo môže pomôcť k zviditeľneniu. Nový podnikateľ tak môže nielen ušetriť na kancelárskych priestoroch, ale sa aj pomocou lukratívnej adresy dostať do povedomia zákazníkov.

Kvalitné vybavenie skladových priestorov a výrobných hál

Okrem reprezentatívnej adresy firmy treba dbať na kvalitné vybavenie skladových priestorov a výrobných hál. Firmám ponúkajúcim produkty sa odporúča investovať do spoľahlivých plošinových váh, ktoré umožnia odvážiť nadrozmerný tovar a určiť jeho presnú hmotnosť.

V skladoch je potrebné nájsť vyhovujúci regálový systém, ktorý okrem toho, že bude prehľadný, bude aj stabilný, aby neohrozil zdravie zamestnancov pracujúcich v skladových priestorov. Samozrejmosťou sú aj kvalitné bezporuchové stroje, ktoré neohrozia zdravie zamestnancov a nebudú zdržovať výrobu finálnych produktov.

Ochranné pracovné prostriedky

Ďalej by mali zamestnávatelia myslieť na výber kvalitných ochranných pracovných pomôcok, vrátate pracovných odevov a protišmykovej ochrannej pracovnej obuvi. Keď musia zamestnanci mužského pohlavia pracujúci v kanceláriách nosiť pánske obleky, prečo by zamestnanci pracujúci v sklade nemali mať kvalitné pracovné odevy, ktoré by ich mali chrániť?
V rizikových pracoviskách sú potrebné predovšetkým ochranné prilby, pracovné rukavice a ochranné okuliare.

Účasť na rôznych eventoch

Vo viacerých mestách na Slovensku máme eventové haly, v ktorých si môžu firmy kedykoľvek zorganizovať vlastné eventy a pozvať svojich obchodných partnerov.

Eventy sú užitočné pre každý podnikateľský subjekt. Je potrebné sa však zúčastňovať tematických eventov, aby sa nestalo, že firmy s priemyselnou výrobou sa ocitnú na eventoch zameraných na zdravú výživu.

Povinnosťou každej firmy je doniesť si vlastný výstavný stánok a samozrejme aj reklamnú stenu, známejšiu skôr ako prezentačná stena. Moderné prezentačné steny sa využívajú na rôznych eventoch, výstavách, ale dokonca aj na konferenciách.

Aktívne oslovovanie zákazníkov

Ak chcú byť podnikateľské subjekty úspešné, je potrebné myslieť na aktívne oslovovanie zákazníkov. Aktívne oslovovanie zákazníkov väčšinou zabezpečujú úspešné call centrá na Slovensku. Viaceré podnikateľské subjekty si však túto činnosť robia sami, a to je problém. Aktívne oslovovanie zákazníkov, čiže aktívny telemarketing, je potrebné zveriť skúsenému call centru, pod ktorým sa združujú vyškolení odborníci, ktorí presne vedia, ako oslovovať zákazníkov.

Záujemcom o podnikanie odporúčame ešte pred zakladaním spoločnosti spraviť si prieskum trhu, aby vedeli odhaliť prípadnú konkurenciu a podniknúť potrebné kroky. Okrem toho je potrebné vybrať si reprezentatívne sídlo firmy, investovať do kvalitného vybavenia firmy, zúčastňovať sa tematických eventov a hlavne oslovovať nových klientov a starať sa o tých stálych.

  • Tlačiť

Tagy PR články