Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom
Objednajte si denný súhrn správ
Vyberiete si len témy, ktoré vás zaujímajú.
Zasielanie newslettra kedykoľvek vypnete.

Zákazníka Hopinu zmlátil kotlebovský taxikár. Hneď dostal výpoveď

07.08.2017, 14:31 | Marián Biel | © 2017 News and Media Holding

Počas víkendu malo dôjsť v Bratislave k napadnutiu cestujúceho taxikárom, ktorého si privolal cez aplikáciu Hopin. Dôvodom konfliktu mala byť kritika strany ĽSNS, ktorej nálepky zdobili auto. Spoločnosť Hopin zakročila rázne. Incident sa ale stále vyšetruje, pretože niektoré informácie nesedia.

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 1

Partia mladíkov si v skorých ranných hodinách cez aplikáciu Hopin privolala taxík. Dorazil Hummer, ktorý mal byť okrášlený nálepkami s logom ĽSNS, čo klientov prekvapilo.

Podľa nich taxikár na kritiku Kotlebovej strany nereagoval nahnevane. Až po vysadení posledného zákazníka mal z auta vystúpiť a fyzicky ho napadnúť. Jediným svedkom je zatiaľ priateľka napadnutého, ktorá incident pozorovala z okna paneláku.

Privolaná policajná hliadka prišla až po tom, čo taxík odišiel. Napadnutie potvrdila. Mladík bol ošetrený na Kramároch bez nutnosti hospitalizácie, na taxikára podal trestné oznámenie.

Neprehliadnite

Krízovú komunikáciu si cez víkend užil Slovnaft, ktorý spočiatku vágne a vyhýbavo riešil sťažnosť na zamestnanca jednej z čerpacích staníc svojej siete, ktorý sa k zahraničnému zákazníkovi správal s náznakmi rasizmu.

Hopin bol ráznejší. Krátko po tom, čo o incidente informovala TV Joj, taxislužba vydala prvé vyjadrenie, v ktorom sa dištancovala od prejavov rasizmu. Hopin uviedol, že incident ho mrzí a čaká na ďalšie informácie. V prípade, že šofér pochybil, Hopin avizoval, že sa ním rozlúči.

O pár hodín šéf Hopin Martin Baran vydal vyhlásenie, z ktorého bolo jasné, ako to dopadlo: „Spoločnosť Hopin je apolitická a dištancuje sa od akýchkoľvek prejavov extrémizmu a násilia. S vodičom sme rozviazali zmluvu a sme nápomocní vo vyšetrovaní vzniknutej situácie. Pripravujeme opatrenia, aby sa podobným prípadom v budúcnosti predišlo a nevznikali. Celá situácia nás mrzí a sme za jej vyriešenie.“

Vyšetrovanie naďalej pokračuje, pretože sa niektoré tvrdenia zatiaľ nepotvrdili.

Martin BaranZdroj: Jakub Klimo

Podľa zistení TRENDU má šofér taxíku na svojom facebookovom profile fotografie s oficiálnym slovenským znakom a jeho firemné logo tiež používa tento motív. Sú to všetko oficiálne štátne symboly v trikolóre a nie bielo-zelený dvojkríž, ktorý používa kotlebova strana. Podľa profilu nesleduje žiadnu stránku podporujúcu ĽSNS a ani inú kontroverznú skupinu. Pravda, mnohé z kotlebovských stránok Facebook v upynulých mesiacoch zablokoval.

Ako pre TREND pripomenuli zástupcovia firmy Hopin, pri podpisovaní kontraktu sa šofér zaväzuje, že vo svojom aute nebude propagovať a ani nijako verejne podporovať iné firmy alebo politické strany a hnutia. Nie je v ich silách sledovať, či si niekedy na auto nedajú magnetickú nálepku alebo nie. Ak sa ale zistí, že tieto pravidlá porušili, okamžite sa s nimi ruší spolupráca.

Zatiaľ nie je známe, či spomenutý taxikár jazdí len na svoju živnosť, alebo je taxikárom niektorej z bratislavských taxislužieb. 

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 1

Tagy fašizmus, Hopin, Kotleba, kotlebovci, krízová komunikácia, ĽSNS, rasizmus, taxi, taxikári