Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Základný príjem pre všetkých: Peniaze za nič, ktoré zachránia ľudí

07.08.2015 | Jozef Tvardzík

Diskusia (46 reakcií) Pravidlá diskusie

07.08.2015 | Motylx

Tri problémy pre začiatok.
.
Okradnutie aktívneho pracujúceho parazitmi.
Čo so slobodou pohybu, čo s migrantmi?
S jedlom rastie chuť. Zneužívanie výhod systému na ukor ostatných bude príliš lákavé. Časom skorumpuje viac a viac ľudí. Voličov. Ich chuť porastie. Čo urobia populisticki politici typu fico, tsipras?
Kto zaručí, že sa nebude viac a viac vyvlastňovať?
Na úkor aktívnych, v prospech parazitov?
Vysledkom bude spoločnosť závislých, neslobodnych, deviantnych jedincov.
Založená na násilí.
Pretože konfiskacia a vyvlastňovanie nie sú dobrovoľným, ale násilným aktom.
Ak bude viac a viac zdanovana práca, povedie to k rastu sedej, čiernej, červenej ekonomiky.
Ak dph, k pasovaniu.
Ak dôjde k tlaceniu peňazí, zožerie ich inflácia.
.
Schudobnena spoločnosť závislých deviantnych zobrakov založená na násilí.
Wow.

07.08.2015 | rgu

To popisujes terajsi system alebo ten buduci? Lebo tvoj popis sedi aj na sucasnost. Zial. A vidis veci prilis cierno.

07.08.2015 | Motylx

Sedí aj na súčasnosť.
Len neviem, kedy si to všetci uvedomia.
Ten zp systém je však ešte zvrhlejsi.
Nevidím veci čierne. Vidím ich reálne.

07.08.2015 | LPB

"Ak bude viac a viac zdanovana práca, povedie to k rastu sedej, čiernej, červenej ekonomiky." Ale ved ty nesuhlasis so zrusenim dane z prijmu...

07.08.2015 | Motylx

?
Halucinácie?
Cituj ma, kde nesúhlasím so zrušením dane z prijmu.

07.08.2015 | LPB

Bolo to tam, kde som navrhol zrusit dan z prijmu a plne ju kompenzovat danou z majetku. Obvinil si ma, ze chcem znarodnovat:-)

07.08.2015 | Motylx

A nechceš?
Nevytrhavaj z kontextu, čo sa ti hodí.
Som za zrušenie daní z prijmu a zároveň zrušenie daní z majetku.

08.08.2015 | LPB

Tak to potom nie si realista, ale utopista. Ako tí, o ktorých je článok.

10.08.2015 | Motylx

Zabudol si na dph.
Nestačí?

Zdanenie práce demotivuje ľudí pracovať.
Zdanenie majetku je vyvlastnenie už raz zdaneneho. Dvojité zdanenie.
Čo je utopisticke na zrušení týchto nezmyslov?
.
Som však aj za zrušenie dph.
Som za zrušenie všetkých daní.
Presnejšie pomenovanie je nedobrovolne násilné vyvlastnovanie, alebo jednoduchšie lúpež.
Keďže som realista, viem, že ľudia sa nechajú naďalej statomafiou okrádať až do zdivenia.
To však neumensuje povinnosť každého, kto to okradanie rozpoznal, naň poukazovať.
A rovnako na takých ako si ty, ktorí by radi vyvlastnovali čoraz viac.

07.08.2015 | rgu

Trochu obšírnejšie:
Bol si dieťaťom? A mal si kamarátov? Snívali ste, že budete žiť z dávok a kradnúť? Alebo pozerať celé dni TV a hrať sa počítačové hry od rána do noci celé roky? Alebo ste mali ďaleko krajšie sny, keď budete veľký?
Kdeže sa to pokazilo? Výchova a škola ničia kreativitu, nezávislosť a odvahu robiť nové veci. Urobíš chybu v teste -dostaneš zlú známku. ALE: Nedajú sa robiť nové veci bez chýb.
Psychopatov či deprivantov, ktorí sa chcú - vedia sa len priživovať - ovládať iných je asi 1-4% populácie. Zvyšok sú relatívne normálny ľudia. Veľmi pravdepodobne, keď by mali možnosť nežiť v strachu, čo budú jesť robili by - tvorili ďaleko zajímavejšie veci prínosné aj pre iných viac ako teraz.
A ty v tom strachu žiješ tiež. Nechal si sa oblbnúť správami ktoré sa valia z médií a sú klamlivé, lebo sa venujú vačšinou len tomu, čo sa pokazilo a nefunguje. To totiž zaujíma vačšinu, čo práve v tom strachu zo zajtrajška žije a vlastne nevedome aj chce, lebo to poznajú. A je to zaujímavé. A keďže médiá sa živia reklamou a sledovanosťou, ponúkajú negatívne správy - je po nich dopyt.
Slovensko a Čechy vraj patria medzi najslobodnejšie krajiny na svete (ani viaceré západné nie sú tak slobodné) a aj medzi tuším medzi 30-ku najbohatších.
Ale keď chceš vidieť len zlé veci, nikdy nebudeš vidieť tie dobré. Človek nemá kapacitu sledovať všetko, preto vždy používa na realitu filter.

07.08.2015 | Motylx

V našom regióne máme cca styridsatrocne skúsenosti so socialistickymi experimentmi.
Tak nedristaj.
Alebo si nepamatas, alebo máš nast rokov, tak si dostuduj históriu.
Najmä si zloz si ružové okuliare.
Pre mňa za mňa experimentuj.
Za vlastné.
Nie za moje.

07.08.2015 | Motylx

Čo ti bráni rozdávať svoje peniaze darmoslapom?
Rozdavaj.
Experimentuj.

07.08.2015 | rgu

Skús reagovať vecne ako niekto, kto vie, čo chce povedať. Takto sa zaraďuješ sám medzi tých nevedomých, čo iba chrlia svoje pocity a myšlienky a myslia, že sú pravdivé všeobecne. Nie sú.
Každý má totiž svoj svet a sadu presvedčení založených na svojej jedinečnej minulosti a interpretácii toho čo sa deje.
A už asi 20 rokov -násť tokov nemám, žiaľ :)
A keby aj, veľakrát deti sú múdrejšie ako systémom oblbnutí dospelí. Znalosti nerovná sa múdrosť.

07.08.2015 | Motylx

Reagujem vecne.
Experimentuj za vlastné, nie za moje.
Ako ešte vecnejsie mám reagovať?
.
Vysvetli, prečo nechceš experimentovať za vlastné, ale za moje.
Daj dokopy skupinu ľudí, komunitu a experimentujte za vlastné peniaze.
Načo potrebujete násilím zo mňa vytrieskat peniaze na vaše experimenty?
Za vaše to nie je ono, za moje už áno?
Ahaaa.
☺ ☺ ☺

10.08.2015 | rgu

Tvoje peniaze máš iba v dočasnej správe. Nie sú tvoje ani nikoho. Ak nekolujú sú bezcenné. Hocikedy môže prísť menová reforma, krach a úspory sú preč (veď aj tak skoro všetky peniaze sú vraj dnes dlh). Robiť iba pre peniaze niečo, čo ma nebaví priam ničí, je omyl. A v tom je dobrý zákl. príjem - nie veľký, ale taký malý vankúš aby bolo na jedlo a nejaké aspoň mizerné bývanie. Vtedy sa dá skúsiť to, čo by človeka bavilo. A tam potom prinesie pre spoločnosť oveľa viac ako tam, kde sa mračí, nadáva a všetko nenávidí.
A ak robíš iba pre peniaze, to máš dosť smutný život a chápem, že potom si musíš uľahčiť ohnivou kritikou, aby si získal trochu pocitu dôležitosti a kompenzoval svoj hnev na život ako ho žiješ. Ale tí úspešní (úspech= viem dosiahnuť to čo chcem) a najspokojnejší nerobia veci pre peniaze. Prvotná motivácia nie je o peniazoch ale o službe. Ak je prvotnou motiváciu zarobiť, je drina, otrava a cesta k nespokojnosti.

26.08.2015 | Motylx

Komunistické dristy.
Moje peniaze nie sú moje?
☺ ☺ ☺ ☺
Choď a vysvetľuj to ľuďom naživo.
Čaká ta najskôr nepríjemné prebudenie na urazovke, alebo na psychiatrii.
Magor.

07.08.2015 | Adrián Tišťan

Na Motylxa nereaguj, je to hrozný diskutér, ktorý sa nevie správať, nevie diskutovať, zo všetkého najradšej používa strawman argumenty a iné logical fallacies. Mrhas svojim časom, ver mi. Užil som si s ním svoje.

08.08.2015 | Motylx

Co keby si reagoval k téme a nie k mojej osobe?
Nemáš čo povedať?
A že kto tu používa strawmanov.
☺ ☺ ☺
Troll.

07.08.2015 | PeterVarsa

Problémy to určite prinesie - ako každá veľká zmena.
Na druhej strane, dnes máme milión sociálnych dávok, takže "Okradnutie aktívneho pracujúceho parazitmi" prebieha aj tak. Týmto by sa zjednodušil sociálny systém.

Kto zaručí, že sa nebude viac a viac vyvlastňovať?
Nikto. Ale kto nám to zaručuje teraz? Tiež nikto.

07.08.2015 | Motylx

Zjednodušil sposobom, že okrem hendikepovaných budeme platiť aj darmoslapom a darmozracom.
Nie vybraným bielym golierom ako teraz, ale úplne všetkým.
To fakt stojí za to zjednodušenie.

Akým právom ma chce niekto vyvlastňovať a rozdávať môj majetok darmoslapom?
Potom aj ja chcem právo vybrakovat tvoju peňaženku a uskutočňovať svoje vlastné spasitelske vízie.

07.08.2015 | mihaluz

Ja nerozumiem, ked tie experimenty fungovali uz v tolkych pripadoch, preco to konecne nezavedu do praxe, resp. vie mi niekto vysvetlit, preco sa to nikde neujalo ale stale to zostava len vo faze pokusov?
Taktiez je absolutna sprostost rozdavat verejne zdroje plosne, neadresne a bez rozdielu chudoby ci relativneho bohatstva..

07.08.2015 | rgu

Na spojení základného príjmu a negatívnej dane je postavený Odvodový bonus od Richarda Sulíka alias SaS. Publikoval to už okolo roku 2006. A mne sa to páči. Ale akosi to nevedia predať ľudom tak aby to pochopili a chceli.

07.08.2015 | mino888

ako to robia v tých Arabských Emirátoch, kde iba 4% HDP pochádza z ropy a ich občania nemusia pracovať, od narodenia majú dôchodok. Ich svetové obchodé centrum je top liga a ako to robia ? Žeby korán ? My Slováci aj keby zajtra vytryskol ropný vrt o sile všetkých kuvajstkých, tak sa najprv medzi sebou vyvraždíme, ale niečo ako základný príjem či dôchodok by sme nezaviedli.

07.08.2015 | Motylx

Podiel len ťažby ropy a plynu na hdp je 26,6%.
Plus na rope založený priemysel.
Aké 4%?
Troll.

07.08.2015 | MilosM

Podla udajov WTO je ekonomika UAE postavena z 85% na rope.

07.08.2015 | LPB

V kazdom pripade by som detom neprispieval, su za ne a ich pocet zodpovedni rodicia.
Zaroven by som davku podmienil (externe nie jednoducho získatelným) obcianstvom.
Bata kedysi vraj dobre platil, ale vedel, ze vacsina sa mu vrati v spotrebe. Dnes je svet globalizovany, so vsakovakymi danovymi rajmi... A tak niektori nevedia co s bubakmi a casto vymyslaju/ podporuju sprostosti.
Podla mna je dolezitejsie zabranovat rozkradaniu, ako zavadzat akesi plosne davky. Len to sa robi ovela tazsie ako vymysla utopie.

07.08.2015 | Motylx

Základný príjem nemôže prejsť.
Základný príjem znamená, že nebudú kradnúť len privilegovani.
Základný prijem znamená, že bude vacsina otvorene okrádať menšinu.
A to súčasní privilegovani zlodeji nedopustia.
Našťastie.
Občas asi skutočne platí, že chamtivosť je good.
☺ ☺ ☺

07.08.2015 | Lac

Pekná myšlienka len.... Ten systém má len pár "drobných" chybičiek: kto bude ten príjem financovať? kto bude robiť špinavú a nepopulárnu prácu keď nebude na to prinútený? ako sa zmení cena peňazí ak ich bude dostatok, ale nikto za ne nebude chcieť nič vykonať? podobný projekt prebehol v Švajčiarsku kde každý občan mal dostať cca 1000eur mesačne od štátu ako príspevok... v referende to Švajčiari odmietli s odôvodnením že nie sú na to odkázaný!...

07.08.2015 | Niless

Plny suhlas...zakladny prijem je aj podla mna v ponimani ako ho predstavuju utopia. REalne je nieco na styl odvodoveho bonusu. Ved aj dnes pri danovom zuctovani sa tlacivo "tvari" ze kazdy ma narok na nezdanitelne minimum cca 3600 € (cca 300 € mesacne) ale bohuzial to tak nie je. Zdravotne a socialne odvody defrauduju pojem nezdanitelne minimum a aj tak ukroje aj z toho nezdanitelneho minima. Ak sa mame bavit o pomoci tak sa bavme o nejakom zakladnom prijme ale na inej baze. napr. Ti ktori zo svojho prijmu by hradili zakladny prijem inym by ziskali narok na pracovny fond ziskatela davky a mohli tak rozhodnut kde si mozu ten zakladny prijem odpracovat - napr. pri oprave hradu, na mojej zahrade, ci upratani obce kde byvam alebo posunut tretiemu sektoru. Zakladny prijem bez protihodnoty je cestou do pekla.

08.08.2015 | Roman Kanala

Podobné námietky mám i ja. Blahobyt nevytvára spotreba, ale produkcia. Čo sa stane s produkciu, ak ľudia nebudú ekonomicky nútení k produkcii? Bukolické obrázky o tom, ako sa všetci budú šťastne váľať v tráve nenaplnia regály v obchodoch tovarom.

Švajčiarsky blahobyt je založený na úcte k zákonu, k poriadku, k súkromnému vlastníctvu, a k produkcii. V podstate je to jednoduché. Neklásť produkcii zbytočné prekážky a ona pôjde sama, lebo ľudia chcú peniaze a ak môžu zarobiť veľa peňazí, tak to budú robiť. Švajčiarsko nemá problém s nezamestnanosťou, má viac pracovných miest, ako obyvateľov a dostupnosť pracovnej sily je limitujúcim faktorom produkcie, odtiaľ vysoký tlak na produktivitu, high-tech, ale aj vysoké platy.

Čo sa stane s nízkokvalifikovanými pracovnými miestami? Ostanú cudzincom, lebo tí nedostanú univerzálny príjem? To je cesta do pekla, neofeudalizmus ako na Americku. Problémy začali, keď lacný tovar prišiel z Čínska a lacná pracovná sila z Mexicka. Tak načo robiť? Takéto veci môžu behom 20 rokov zmeniť charakter krajiny a potopiť ekonomiku. Zo Švédov, kedysi hrdých dobyvateľov, urobil sociálizmus blbé nesvojprávne ovce.

08.08.2015 | Motylx

Na túto námietku prívrženci zp majú odpoveď.
Produkcia porastie.
Ľudia budú produkovať v porovnaní s dneskom slobodnejsie a nadsenejsie.
Na čo nemajú odpoveď, je... z čoho sa to bude platiť... jeden tvrdí, že zo zvýšeného zdanenia prace, ďalší z vyššej dph, ďalší zo zdanenie majetku... akosi v tom nemajú jasno...
Nemajú odpoveď, na to, ako vyriešiť slobodný pohyb osob.
Nemajú odpoveď na to, ako zabrániť zvysujucemu sa apetitu darmoslapov.
Majú len červené ilúzie a červené oči pri pohľade na cudzie peňaženky.

10.08.2015 | rgu

- Produkcia a spotreba sú ako nádych a výdych. Jedno bez druhého je nemožné. Ano, možeš exportovať, ale globálnom meradle to musí byť v rovnováhe. Či myslíš že možeš sa iba nadychovať, veď výdych ti kyslík neprináša?
- Lacnota. Ono vlastne sa stalo, že kto chce lacné veci, vlastne sa aj tak okráda. Lebo nepodporí lokálnych výrobcov, ktorí sú drahší, ale šetrí, často aj za cenu kúpy nekvality. A lokálny miznú, miznú prac. miesta a etda aj možnosť zarobiť si a teda je menej kúpzchopných ľudí a teda ten kto ušetril vlatne svoju produkciu nemá komu predať. Je to zjednodušené ale princíp so mhádam vysvetlil.
- Bahobyt podľa mňa je o kolobehu tak ako dýchanie. Vyrába sa a predáva to o čo je záujem. Výroba pre výrobu tu bola za socíka a viedlo to ku krachu. Aj o robotu smetiara bude záujem a aj ju ľudia lepšie zaplatia ak sa im budú kopiť odpady okolo domov.

07.08.2015 | Dragon forever

Naša krajina bola celé desaťročia miestom konania experimentu menom socializmus, ktorý sa neosvedčil, jeho následky si nesieme dodnes, napríklad naše úplatkárstvo nie je len rakúsko-uhorským dedičstvom... Treba sa pozrieť, ako vyzerá ekonomický "rast" krajín s veľmi štedrým sociálnym systémom, ako je napríklad Francúzsko... ak ten experiment ukazoval dobré výsledky, treba s pozrieť na to, ako dlho bol vykonávaný... každému bolo jasné, že ide o krátkodobú záležitosť, tak sa správal podľa zažitých vzorcov, ako využiť túto náhlu finančnú pomoc a potom sa bez nej zaobísť... Bol by to veľmi drahý a nebezpečný experiment.. už teraz sa čoraz hovorí, že na naše dôchodky nebudú financie, že dôchodkový systém stojí pred kolapsom, k tomu treba prirátať hlboko podhodnotené zdravotníctvo, školstvo... z čoho by sa teda financovalo TOTO?

08.08.2015 | Motylx

Zaujímavé, aké je myslenie komunistov elastické.
Za komancov bolo vyhýbanie sa práci, zamestnaniu, trestné. Prizivnictvo.
Dnes, podobní komunisti, vyhlasujú prizivnictvo za ľudské právo.
☺ ☺ ☺

09.08.2015 | Martin Bobko

Základný príjem nie sú peniaze za nič, ale peniaze na niečo. Peniazmi totiž v skutočnosti nikdy nie je možné platiť za niečo, ale vždy iba na niečo. Keď si napríklad kúpim nejaký tovar (alebo službu), tak peniaze, ktoré „za to“ zaplatím, nijako sa nepodieľali na výrobe tohto tovaru. Výrobca na výrobu tohto tovaru použil iné peniaze získané v minulosti (nie moje, ktoré vtedy ešte nemal). Moje peniaze výrobca získa až po mojej kúpe jeho tovaru. Touto kúpou zafinancujem a umožním výrobu nasledujúceho tovaru (a to zvyčajne pre niekoho druhého). Takže mojimi peniazmi v skutočnosti neplatím za kupovaný tovar, ale platím na výrobu nasledujúcich tovarov. Pri kúpe vždy platíme za nič, pretože platíme na niečo.

Platenie „za nič“, ako je to pri základnom príjme, teda nie je nič nové, ale robíme to každodenne pri našich nákupoch. Rozdiel je len v tom, že pri nákupe je podmienkou platby predpokladaná spokojnosť s tovarom, pri základnom príjme by to bolo občianstvo.

Potreba práva na príjem vyplýva z deľby práce, ktorá neznamená len rozdelenie produkčného procesu medzi viacero pracovníkov (príp. aj firiem), ale znamená aj to, že produkujeme pre druhých a sami žijeme z produktov práce druhých. Všetko, čo dnes konzumujeme a máme doma ako náš súkromný majetok, nie sú produkty našej práce, ale sú to produkty práce druhých, našich blížnych, ktoré sme si iba kúpili (možno až na zopár drobností domácich záhradkárov a majstrov, ktorí ale na to tiež použili nástroje, ktoré si sami nevyrobili). Na kúpu týchto produktov potrebujeme peniaze. Ak teda uznávame právo každého človeka na život, musíme mu priznať aj právo na peňažný príjem, vo výške umožňujúcej dôstojný život, t.j. právo na základný príjem.

Z deľby práce vyplýva aj potreba zmeny daňového systému zo zdaňovania príjmov na zdaňovanie (spotrebných) výdavkov, pretože peňažný príjem je iba prísľubom budúceho reálneho príjmu (peniaze sa nedajú jesť), ktorý sa zrealizuje práve kúpou. Keď človek pri kúpe získava svoj majetok, môže sa oň vtedy podeliť so svojim spoločenstvom.

Nepodmienený základný príjem každého stavia pred otázku, čo môžem robiť, keď už nemusím nič robiť. Individuálna odpoveď na túto otázku je určite otvorená. Avšak každá ľudská činnosť je vždy spojená aj s nejakými zvyškovými rizikami. Existencia rizík teda nemôže byť kritériom na rozhodnutie o začatí nejakého projektu, ale iba zmysluplnosť projektu. Rizikám s tým spojeným je potom potrebné len porozumieť a urobiť opatrenia na ich minimalizáciu. Ak sa teda nepodmienený základný príjem rozhodneme zaviesť, potom určite nájdeme aj opatrenia na minimalizáciu jeho rizík a spôsob jeho financovania. Nepodmieneným základným príjmom by sme si navzájom prostredníctvom štátnej administratívy vyplácali peňažnú čiastku potrebnú na realizáciu našej individuálnej slobody.

Ďalšie informácie je možné nájsť aj v knihe http://www.martinus...
resp. http://www.vydavate...

Film Grundeinkommen – ein Kulturimpuls so slovenským dabingom je možné pozrieť na
https://www.youtube...

Stránka k základnému príjmu www.zakladnypri...

09.08.2015 | Motylx

Čo ti bráni v tom, presvedčiť susedov z paneláku, DOBROVOLNE, aby ste vytvorili takýto projekt a podporovali miestnych darmoslapov?
Prečo potrebuješ armádu, políciu, súdy, zakony na to, aby si mi ukradol moje peniaze na to, aby som darmoslapov z tvojho paneláku podporoval ja?
Pretože by si si netrúfol nieco také odomna ziadat sám. Pretože by som ťa hnal lopatou.
Armádu, políciu, súdy už lopatou neodozeniem.
Zbabelec.

09.08.2015 | Motylx

Na tej tvoje stránke je zp financovany dph-ckou.
Zvýšenou, samozrejme.
To predrazi všetky služby, tovar.
Na otázku, čo s lacnym importom, nezatazenym takou vysokou dph, odpovedal ten blb, že riešením je clo.
Škoda, že sa ho neopytali, čo s voľným pohybom ľudí.
Asi by sa dozvedel, že riešením je ostnatý drôt.
Takže základný príjem, absurdné dane, clá, nedostatok tovaru, služieb a ostnatý drôt.
Aká ružová budúcnosť nás čaká.
Už sme to tu raz mali.
Dokonca celkom nedávno.
Alebo sa mýlim?

10.08.2015 | rgu

Zaujímavý pohľad. Vďaka.
Ono drvivá väčšina ľudí ani nevie prečo žije a čo je skutočne dôležité. A preto takáto debata je ťažká s ľuďmi, ktorí vôbec nechápu život - úplne základnú filozofiu. Ale je pravda že nemali sa ju kde naučiť. Ekonomika by mala byť iba výsledok, či nástroj na realizáciu života ľudí. Nie "pán" ktorému treba otročiť.

A veľa ľudí predpokladá, že nikto by nič nerobil. Možno áno, aj ked nie všetci, pri dosť vysokom základnom príjme. Ale ak na SK by bol základ. príjem asi 200-350 eur bol by to dobrý vankúš na štart vlastných projektov, bez strachu že nebudeme mať na jedlo. Teraz priveľa ľudí robí robotu, ktorú enmajú radi, či nenávidia. Lebo bz radi robili iné al e boja sa že sa neuživia. A tak to potom aj vyzerá - napr. nepríjemný pracovník ktorý komunikuje s klientami.

10.08.2015 | Motylx

A čo tak zrušiť dane, nech si ľudia ponechaju to, čo im právom náleží a solidaritu nechať na dobrovoľnosti?
Pravá solidarita je dobrovoľná.
A môžete to, chlapci, obhajovať namiesto mňa, tými istými slnieckovymi dristami ako zp.
To už nie je ono?
Treba ľuďom násilne skonfiskovat majetok a potom veľkoryso rozdávať darmoslapom.
Len to je to pravé orechové.
Ahaaa..
☺ ☺ ☺

10.08.2015 | marfin

Podla mna ste si clanok ani poriadne neprecitali a som si takmer na 100% isty, ze ani to video ste nevideli, inak by ste tak ignorantsky nemiesali jablka s hruskami.

10.08.2015 | Motylx

Ďalší troll.
A zlodej.
Kde miešam jablká s hruskami?
Odkiaľ sa vezmú peniaze na zp?
Dph?
Odpoveďou na otázku, čo s lacným importom je v rozhovore na stránke základnýprijem... CLO.
TAKŽE ABSURDNE DANE A ABSURDNE CLA budú zdrojom na zaplatenie zp.
Ty troll.
Poriadne si TY nastuduj tie sprostosti a POTOM sa vyjadruj.
K téme, nie k mojej osobe.

12.08.2015 | rgu

Aj ja by som bol za zrusenie dani. Ale ako zaplatit policajtov, sudcov, hasicov, nejakych vojakov a nejake tie zmysluplne urady? Pri tom ked ma okradnu, ci vyriesia nejaky moj problem policajti? Atd...

13.08.2015 | Motylx

Cez poisťovne.

13.08.2015 | Motylx

http://www.mises.cz/...

10.08.2015 | marfin

Výborny komentar, Martin Bobko. Vystihuje podstatu ZP, ktorý by sa mohol stat genialnym vychodiskom marazmu sucasnej konzumnej spolocnosti.

10.08.2015 | Motylx

Ak je geniálnym riešením násilím vytvoriť ghetto zavislakov a deviantov, tak to dosť vypovedá o nastavení prívržencov tejto sprostosti.