Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Zase stojíte v zápche na diaľnici? Prečo NDS neoznámi, že sa stala nehoda

12.01.2018 | Katarína Ragáčová

Diskusia (19 reakcií) Pravidlá diskusie

12.01.2018 | smutny jano

Pýtam sa stále dookola:
Prečo by tu malo niečo fungovať?

12.01.2018 | Morris

musim priznat, ze taketo elektronicke tabule mi pridu byt ako totalny prezitok - ako drahe a neefektivne riesenie minuleho storocia.

Dnes ma smartmobil 99% obyvatelov, preco nevyuzit ten?

12.01.2018 | peter.hornik

asi preto, ze pri soferovani by si sa mal venovat ceste? a nie smartfonu, ktory by musel mat zapnutu aplikaciu, data a gps, aby vedel, ze sa ta to to moze tykat?

Velka vystrazna tabula pred vjazdom na dialnicu je elementarna vec a to, ze ich NDS a spol nepouzivaju, iba ukazuje pohrdanie ludmi a doslova demenciu ich vedenia.

12.01.2018 | Morris

Vypocitaj si kolko je vjazdov na dialnicu a vynasob to aspon dvoma... naklady na udrziavanie takehoto systemu by boli obrovske.

Ale hlavne sa teraz zamyslime, ci to vyriesi situaciu - konkretne napr ides zo Senca do Bratislavy, cez vjazd na dialnicu Blatne. Prichadzas ku krizovatke, tam je tabula, ze je na dialnici nehoda. Teraz co? Musis sa otocit, lebo ist cez Blatne a Pezinok je nezmysel, cize vracias sa cestou, ktorou si uz isiel do Senca a potom ides do Bratislavy. Uz len to otacanie vozidiel vytvori dalsi kolaps a mozno aj dalsie nehody.

V tomto pripade je ta tabula takmer uplne zbytocna.

Na smartfone staci mat zapnuty zvuk a informaciu dostanes, nemusis do neho vobec hladiet. Ano data a GPS to berie, ale aj free aplikacie neberu vela dat. Je to riesenie plnohodnotnejsie, nez tabula.

12.01.2018 | SAV_zamestnanec

jedno vysoko efektivne riesenie je prestahovat sa DO Bratislavy, nie MIMO.

12.01.2018 | Morris

Len to nie preboha. Zijem v Starom meste a viac ludi mi zhorsuje kvalitu zivota.

Vysoko efektivne riesenie by bolo zaviest myto pre mimo BA ECV a dat tieto peniaze do MHD.

12.01.2018 | martin33

+++

12.01.2018 | Róbert Novák

Veď ministerstvo dopravy má takéto riešenie za niekoľko miliónov (darovaných Telekomu) hotové. Stačí pozrieť www.odoprave.info

12.01.2018 | Truhlik999

+

12.01.2018 | bluehen

Nejaki blbi zlodeji, preco nikto nevykrada napr mytne kamery?

12.01.2018 | Brano L.

Dosť trápne výhovorky NDSky. Nejde len o informačné tabule, ale aj použitie týchto systémov na premenlivé dopravné značenie, napríklad zníženie maximálnej dovolenej rýchlosti alebo zobrazovania iných značiek pre dosiahnutie informovanosti vodičov a zabezpečenie plynulosti dopravného prúdu.

12.01.2018 | rixx

A prečo by to nemohlo fungovať napr. ako v Rakúsku prostredníctvom TMC ?

https://en.wikipedi...

12.01.2018 | Andrej_sk

V Bangkoku, co je pre slovakov rozvojova krajina, na vacsine krizivatiek je uz asi 10 rokov pri semaforoch velka svetelna tabula zobrazujuca schematicku mapu okolia s vysvietenymi prejazdnymi a neprejazdnymi usekmi, aby sa vodic vedel vcas rozhodnut a zaradit. O odcitavani cervenej a zelenej ani netreba hovorit (najnovsie je to pred zimnym stadionom a neviem preco nie na dlhych usekoch panonskej a dolnozemskej???).
A co sa tyka svetelnych tabul, nebudme naivni. Od Rajky su a su vyuzivane stylom - prsi, tak znizia rychlost zo 130 na 100. Na rovnej prehladnej poloprazdnej dialnici. Alebo tam cestari pozabudali znacky s 80-kou, tak ti poctivi po prazdnej dialnici chodili 80-kou aj cely vikend.
Obcas na tej istej dialnici na vstupe do BA svietilo 120, ktore obcas vypli, tak neviem ako by som o par mesiacov po obdrzani pokuty policajtom dokazoval, ze namiesto 90 som skutocne mohol ist 120. Proste ten usek je jeden velky bordel. A to nehovorim o nezmyselnosti rozmiestnenia rychlostnych znaciek v tom okoli.
Proste NDS je jeden velky statny bordel s neuveritelnymim platmi a zlatymi padakmi.

12.01.2018 | osho

Úplne by stačilo, ak by NDS zaslala sms o uzavretej diaľnici. Nemusí to hlásiť každú nehodu, ale uzavretie úseku alebo tunela. Nepotrebujete mať zapnutú aplikáciu alebo GPS, stačí, že si zakúpite diaľničnú známku a pri registrácii zadáte telefónne číslo. V tej cene by ich snáď pár sms ročne nezabilo.

12.01.2018 | kaarol

na ky fras mam dostat smsku, ked sedim doma a po ceste neplanujem ist? aby som sa skodoradostne skeril???
ked mam dialnicnu znamku na celu dialnicnu siet, mam dostavat potom info zo vsetkych ciest? co su to za napady?

12.01.2018 | osho

jednoducho pri registrácii zaškrtnem či chcem dostávať sms/email a z ktorých regiónov. A keď nechcem, tak budem počúvať len rádio a škeriť sa.

13.01.2018 | Roman Kanala

Prečo pri registrácii? Prečo nie každý, koho napadne, že ho zaujíma dopravná situácia a SMS z NDS?

13.01.2018 | osho

Myslel som to skôr tak, že by to bola služba pre tých, ktorí si platia diaľničné známky, ale ak by to bola služba pre všetkých, nie som proti.

12.01.2018 | milan_k

NDS ma aplikaciu Help on motorway...je to trochu kostrbate ale nejak to funguje. Moje ocakavania su, aby aplikacia pouzivala notifikacie a tiez aby bola upravena pre Android Auto od Googlu. Cez android auto mam Waze a Google Maps a toto by tam pasovalo tiez. Bohuzial ale Android Auto este nie je oficialne dostupny pre SK, mam to stiahnute z apkmirror.com, ale funguje to celkom dobre.