Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Žiaden benzín, nafta ani hybrid. Británia pristúpi k zákazu skôr

04.02.2020 | TASR

Diskusia (7 reakcií) Pravidlá diskusie

05.02.2020 | Julo 2018

Všetci títo " supermani " dokážu povedať veľa, lebo vedia že v roku 2030 alebo 2040 už nebudú o tom rozhodovať, alebo možno podľa ich veku ani žiť. Kde chcú vziať toľko elektrickej energie? Veď všetko ide už len na elektrinu. Chcú zakázať používať drevo na kúrenie, plyn v a aj fosílne palivá. Alebo na úrodnej pôde povyrastajú miesto poľnohspodárskych produktov solárne panely ? Potom aj ľudia miesto jedla si budú môcť objednať asi len elektrické kreslo lebo bude lacnejšie ako chleba.

05.02.2020 | Morris

v UK je 42% el.energie z plynu a 9% z uhlia.

povedal by som ze zavedenim el,aut si moc nepomozu.

05.02.2020 | Brano L.

Je to len pokračovanie známeho odrbu, že ak sprísnime normy nad určitú rozumnú mieru, tak trhové hospodárstvo to zabezpečí tak, že špinavá výroba sa prenesie mimo územia s prísnymi normami.
Takto podobne funguje aj tento svetonázor. Vyrobíme baterky a zasviníme prostredie niekde inde, kde to nikto nevidí. Potom zavedieme prakticky násilne elektromobilitu (možno aj za sponzoringu Gazpromu a jemu podobných), v mestách bude čistý vzduch a budeme sa ukájať pohľadom na ticho a krásu. Napriek tomu nejako tú energiu budeme musieť vyrobiť, tak buď budeme nakupovať ten plyn z Gazpromu alebo budeme páliť uhlie alebo nakúpime lacné panely na strechy v celej Británii (z Číny). A tak dokola.

05.02.2020 | Roman Kanala

Ako sa vyrobí elektrina pre Britániu? Niekde som počul, že to je ostrov.

http://wordpress.mr...

https://es.catapult...

05.02.2020 | Jozko Ferko

Greténizmus na vzostupe

10.02.2020 | MilanS

Elektromobilita - na prvý pohľad pekná myšlienka, žiaľ nedomyslená. Čudujem sa všetkým príslušným "odborníkom", že nepoukazujú na riziká alebo že nevysvetľujú z akej ekologickej elektriny sa budú elektroautá dobíjať, či ten nárast odberu unesie el.sieť, a ako ekologicky sa bude likvidovať odpad napr. batérie. Preto skôr v tomto hone na elektromobilitu vidím iba nový biznis pre nenažrancov. Myslím, že v súčasnosti a blízkej budúcnosti by bolo vhodnejšie zamerať sa na úpravu phm motorov tak, aby neprodukovali škodlivé látky z výfukov - napr. neutralizačnými filtrami alebo prímesou do phm neutralizujúcou škodlivé splodiny. Ale to by nebol až taký biznis ako elektromobilita...a o tom to je.

10.02.2020 | Morris

ja si neviem prečo myslím, že batérie až taký problém nebudú. Nie je to až taký problém recyklovať a vzhľadom na cenu nových batérii je tam aj motivácia. S tým, ako lacnejú solárne články sa hovorí, že batérie si budú do rodinných domov kupovať aby uložili energiu nabratú zo dňa. ... tak neviem. Ale inak súhlas - zdroj energie je najväčší problém, pretože žiaden čistý a lacný zdroj neexistuje.
(a to je aj dobre, lebo keby bola energia lacná, Zem uvaríme)