Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Banky na Slovensku vlani menili poplatky 39-krát

25.03.2019, 17:02 | TASR

V minulom roku banky na Slovensku menili cenníky 39-krát. Priemerne to boli dve zmeny na banku ročne. Upozornil na to portál Finančná hitparáda, podľa ktorého za tým možno hľadať niekoľko dôvodov. Nie vždy však ide o snahy banky zvyšovať zisk vďaka vyšším poplatkom.

  • Tlačiť
  • 4

Tagy

banky

Banky najčastejšie upravujú cenníky na prelome rokov, ale úpravy robia aj priebežne počas roka, podľa vývoja situácie na trhu, napríklad aj z dôvodu zmien v legislatíve. „Za zmenou poplatkov netreba hneď vidieť len príležitosť banky, ako zvyšovať zisk, ale aj ovplyvňovanie návykov klientov,“ priblížil analytik portálu Martin Švidroň.

Jedným z takýchto prípadov je napríklad presmerovanie klientov do online a mobilného sveta. „Operácie, ako prevody a platby na pobočke, zbytočne vyťažujú pracovníkov banky, ktorí sa zatiaľ môžu venovať predaju ďalších produktov. Kým napríklad jednorazový príkaz na úhradu v pobočke banky môže stáť aj štyri eurá, elektronicky to môže byť aj zadarmo,“ vysvetlil M. Švidroň.

Neprehliadnite

Potom sú napríklad poplatky za služby s hotovosťou, ktoré sú z roka na rok v bankách drahšie, keďže aj banka má so spracovaním hotovosti vyššie náklady v porovnaní s bezhotovostným stykom.

„To isté platí aj pre rôzne výpisy a potvrdenia v pobočke, ale aj výpisy zasielané poštou. Banky skôr preferujú elektronickú komunikáciu, a tá je zvyčajne zadarmo,“ objasnil M. Švidroň.

Častou zmenou prechádzajú aj podmienky na získanie zľavy za vedenie balíka služieb k bežnému účtu. Keďže tento produkt využívajú všetci, banky sa prostredníctvom neho snažia obstáť v konkurenčnom boji, ale aj nalákať klienta na ďalšie produkty.

„Klient si tak vie znížiť poplatok a získať zľavu z poplatku za vedenie balíka služieb až do výšky 50 percent alebo 100 percent z poplatku,“ tvrdí M. Švidroň. V súčasnosti majú klienti veľa spôsobov, ako dokážu kontrolovať svoju banku. „Či už pravidelným porovnávaním, alebo prostredníctvom služby, ktorá okamžite posiela zmeny poplatkov banky klientovi na email,“ dodal M. Švidroň.

  • Tlačiť
  • 4

Tagy banky