Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom
Objednajte si denný súhrn správ
Vyberiete si len témy, ktoré vás zaujímajú.
Zasielanie newslettra kedykoľvek vypnete.

Banky nenápadne menia cenníky, poplatky za služby rastú

20.03.2017 | SITA

V posledných mesiacoch sa čoraz častejšie hovorí o zdražovaní služieb bánk. Ako uvádza portál voFinanciach.sk, zmeny cenníkov, ktoré sa v posledných mesiacoch dejú, sa týkajú niekoľkých oblastí. Rozsah zvyšovania je veľmi rozmanitý.

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 1

Tagy

banky, poplatky

„Napríklad balíky účtov stúpli niekde aj o 10 až 20 percent, rovnako aj výbery kartou z bankomatov, hotovostné operácie na pobočke, prípadne realizácia pokynov na účte priamo v pobočke,“ skonštatoval finančný odborník z Partners Group SK Tomáš Herud.

Ako doplnil výkonný riaditeľ portálu FinancnyKompas.sk Maroš Ovčarik, niektoré banky rozširujú ponúkané služby. Napríklad cez cestovné poistenie k platobným kartám, prípadne do balíkov služieb vkladajú viacero platobných kariet a podobne. Okrem toho niektoré banky zdražujú podľa M. Ovčarika aj niektoré jednorazové manuálne služby, napríklad zmeny a dodatky v úverových zmluvách, rušenie trvalých príkazov alebo vydávanie výpisov k účtu na pobočke.

„Dôvody zmien sú podľa môjho názoru klesajúce úrokové výnosy a snaha bánk poklesy aspoň čiastočne kompenzovať,“ poznamenal M. Ovčarik.

Neprehliadnite

Aktuálny stav je podľa T. Heruda spojený hlavne s reguláciou úverov Národnou bankou Slovenska. Prísnejšie posudzovanie klientov obmedzí podľa neho objem poskytnutých úverov. Niektoré banky práve preto začali zvyšovať svoje poplatky už s predstihom od decembra 2016, nakoľko predpokladajú postupné znižovanie objemu poskytnutých úverov, a to najmä v druhej polovici roka.

Banky vzhľadom na vývoj ziskovosti bankového sektora majú podľa M. Ovčarika dôvody aj na ďalšie úpravy cenníkov. Či k tomu pristúpia, je podľa neho otázkou konkurenčného boja a citlivosti klientov na prípadne ďalšie zmeny. T. Herud sa domnieva, že poplatková politika bude do budúcna postavená na postupnom zvyšovaní základných balíkov služieb. Na druhej strane však už v súčasnosti banky motivujú a stále viac budú motivovať zľavami z poplatkov za aktívne využívanie účtu.

„Banky nie sú charita a nemôžu svoju činnosť, podobne ako iné firmy, vykonávať so stratou,” skonštatoval Pavel Škriniar z portálu FinancnaHitparada.sk. Banky sú navyše podľa neho zaťažené množstvom regulačných obmedzení a opatrení, a to si vyžaduje náklady.

Niektorí ľudia nemajú dôveru v internetové banky, lebo nemajú kamenné pobočky, ale bankám s kamennými pobočkami vyčítajú vysoké poplatky. Pobočka niečo stojí, rovnako ako personál v nich. „Ak ide teda o poplatky, na trhu sú nízkonákladové banky, ale i benefity kamenných bánk – stačí si vybrať alebo splniť podmienky kladené bankou,“ dodal P. Škriniar.

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 1

Tagy banky, poplatky