Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Čaká nás obdobie renesancie vo finančnom sprostredkovaní?

18.09.2019, 00:00 | PR

Inzercia | V období vysokého tlaku na pracovnú výkonnosť je príjemné nájsť obchodného partnera, ktorému záleží hlavne na vašich osobnostných hodnotách a kvalitách.

  • Tlačiť

Zmena personálnej filozofie regionálneho riaditeľstva Vladimíry Vančovej zo SWELL financial club a zavedenie nového komplexného vzdelávania založeného na metódach NLP a hodnotového manažmentu prináša prvé ovocie. Toto vzdelávanie má za následok veľký osobnostný rozvoj ľudí, čo podľa senior oblastného riaditeľa spoločnosti Štefana Figu celý tím posúva výrazne dopredu, nielen v pracovnom, ale aj v osobnom živote.

Máte veľmi dobré čísla. Za prvých osem mesiacov tohto roka ste už prekročili úroveň produkcie celého vlaňajšieho roka. Ako je to možné?

V. Vančová: Je to tak. Naše riaditeľstvo zaznamenalo v rámci SWELL-u výrazný nárast produkcie. Za rok 2018 sme dosiahli netto produkciu 565 000 eur, a za prvých osem mesiacov tohto roka je to už 585 000 eur. Do konca roka chceme atakovať hranicu 1 000 000 eur netto. S mojimi riaditeľmi Štefanom Figom, Pavlom Kostelanským, Mirkou Fialek, Tomášom Hančinským, sme zaviedli revolučný systém vzdelávania, ktorý je založený na osobnostnom rozvoji. To čo nám kedysi trvalo celý rok, teraz dokážeme dosiahnuť za pár mesiacov. A to nehovorím len o produkcii.

Aký je princíp tohto vzdelávania?

Š. Figa: Ak sa správne uchopia techniky neuro-lingvistického programovania a hodnotového manažmentu, umožnia vám nielen zlepšiť sa v mnohých oblastiach života, ale aj využiť svoj potenciál naplno. Každý z nás žije v hektickej dobe, preplnenej informáciami, čo na nás vyvíja obrovský tlak. Je potrebné, aby ľudia v tejto dobe veľmi presne vedeli čo chcú, kam idú a kto vlastne sú. Má to výrazne pozitívny vplyv na kvalitu nášho života. Toto všetko sa učíme v rámci šesť mesačného vzdelávacieho programu „Ako jednoducho zarábať 4000 eur mesačne.“

Ako to teda funguje v praxi?

Š. Figa: Je to jednoduchý a funkčný systém založený na hodnotovom manažmente, čiže manažmente založenom na hodnotách jednotlivých ľudí a vo využívaní techník  NLP spojených s koučingom. Podobné systémy na osobnostný rozvoj ľudí využívajú veľké nadnárodné korporácie ako Google, Apple či podobní giganti. Preto kladieme dôraz na kvalitné riadenie a vedenie ľudí. Nechceme zaspať na vavrínoch.

Čo vás inšpirovalo využiť metódy NLP a hodnotového manažmentu vo vašej práci?

Š. Figa: Za posledných niekoľko rokov som absolvoval desiatky školení, konferencií a workshopov zameraných na riadenie ľudí, timemanagement, obchodné a manažérske zručnosti. Stále som však mal pocit, že nám chýba niečo jednoduché a funkčné. Podobne to cítili aj viacerí ľudia z nášho riaditeľstva. Preto sme sa rozhodli využiť zahraničných lektorov, vytvorili sme špeciálny tím tých najlepších obchodníkov a manažérov, prišli sme nato, čo nám najlepšie funguje, v čom sme silní a ako jednoducho posunúť svojich ľudí nielen v pracovnom, ale aj v osobnom živote dopredu.

Čo presvedčí človeka od konkurencie, aby prešiel k vám?

Š. Figa: Štatistiky hovoria, že zo 100 prípadov sa v 95 percentách rozhoduje človek na základe emócií. V takomto prípade to nemá nič spoločné s logikou. Pre finančných sprostredkovateľov to v praxi znamená, že ak má niekto veľmi dobré vzťahy na pracovisku, nepresvedčí ho ani výrazne vyšší plat.

Snažíme sa byť transparentní, aby sa u nás každý cítil komfortne a vedel, že má maximálnu podporu pri sebarealizácii. Jeden z najväčších benefitov, ktoré ponúkame naším spolupracovníkom je systém vzdelávania, ktorý pomáha naplno využiť potenciál každého človeka. Benefitný program, férové odmeňovanie za produkciu a špičkový IT systém, sú už len čerešničkou na torte.

Ktoré finančné produkty sú momentálne najžiadanejšie?

V. Vančová: Ľudí stále najviac trápi otázka bývania. S takouto požiadavkou sa stretávame najčastejšie. Hoci k nám často príde klient s jednou vecou, snažíme sa objektívne vyhodnotiť jeho životnú situáciu, nezavádzať ho a pomôcť mu komplexne. V našom riaditeľstve sa sústreďujeme na rast klientovho majetku a na základe toho vyberáme aj portfólio klienta.

Ako sú na tom Slováci finančne? Dokážu si vôbec niečo ušetriť a investovať?

Š. Figa: Dnes je na Slovensku v úložkách takmer 36 miliárd eur. 71 percent z toho je v bankách s minimálnym úrokom. Slováci sú konzervatívni, investovanie neberú ako bežnú súčasť života. Stretávame sa s paradoxom, keď si jeden a ten istý človek ukladá peniaze na bežných účtoch, alebo v konzervatívnych fondoch a zároveň s istým obnosom peňazí investuje do najviac rizikových špekulatívnych finančných nástrojov. Investuje do bitcoinov, forexových robotov, či rozvíjajúcich sa trhov. Tento spôsob budovania osobného majetku ma výrazne negatívny vplyv na jeho rast.

My sa snažíme v rámci dlhodobej spolupráce dostať klienta  v rámci pomyselného rebríčka životnej úrovne o jednu priečku vyššie.

Zvýšila sa finančná gramotnosť Slovákov v ostatných rokoch, majú finanční sprostredkovatelia budúcnosť?

V. Vančová: Myslím si, že klienti majú viac informácií ako v minulosti, ale nie vždy ich vedia správne vyhodnotiť. Určite sú vzdelanejší, čo je pozitívne, lebo to vyvíja  tlak na finančných sprostredkovateľov. Tí sa musia zdokonaľovať a byť ešte lepší v tom, čo robia. Dobrý finančný sprostredkovateľ je niečo ako rodinný lekár, dôverujete mu vy, vaša rodina a odporučíte ho priateľom a známym. Zároveň si treba uvedomiť, že klienti nemajú šancu nepretržite sledovať  aktuálny prehľad na trhu ako profesionál. S tým sa spája pre klienta riziko nesprávneho výberu finančného produktu alebo služby. Kto by chcel riskovať vlastné peniaze a finančnú stabilitu?

Ktoré kritériá sú pre vás pri nábore dôležité, akých ľudí preferujete na spoluprácu?

V. Vančová: Nerobíme nábor, ale výber. Chceme budovať tím s ľuďmi, ktorí sú nám hodnotovo blízki, majú rovnakú energiu, aby sme mali spoločne väčšiu silu a ľahšie sa nám spolupracovalo. Výber je veľmi individuálny, záleží na konkrétnom človeku. Uprednostňujeme skúsených ľudí, ktorí už pôsobia na trhu finančného sprostredkovania a ktorým chýba jednoduchý, funkčný a ľahko duplikovateľný systém pre sprostredkovateľov na dosahovanie stabilných výkonov. Zároveň hľadajú jednoduchý, funkčný systém pre manažérov, kde manažérska práca spočíva v zistení, čo jeho ľudia chcú a pomôcť im cez ich kvality a zdroje dosiahnuť ich cieľ. Potenciál má aj ten, kto ešte nepôsobil vo sfére finančného sprostredkovania, ale má chuť učiť sa a pracovať na sebe.

Pripravujete nejaké novinky pre klientov?

Š. Figa: Spúšťame špeciálny projekt na získavanie nových klientov. Takýto koncept vo finančníctve ešte na Slovensku nefunguje. V jednom balíku získa klient exkluzívnu službu, hodnotné benefity a zastupovanie v jednaní s inštitúciami. Prvé výsledky ukazujú, že ak sa spojí jednoduchosť, moderný prístup a skvelá služba, vie to priniesť veľký potenciál na už takmer rozdelený trh.

Ak to pôjde takto ďalej, čaká nás renesancia vo finančnom sprostredkovaní.

Ing. Vladimíra Vančová vedie jedno z najvýkonnejších regionálnych riaditeľstiev v spoločnosti SWELL financial club. Zaviedla revolučnú metódu vzdelávania ľudí, stavila na ich osobnostný rozvoj, jednoduchosť a funkčnosť pracovných systémov. Regionálne riaditeľstvo pod jej vedením, momentálne tvorí 29% produkcie SWELL-u. V rámci riaditeľstva uplatňuje pluralitný systém rozhodovania, odsúhlasený nadpolovičnou väčšinou senior oblastnými riaditeľmi a najlepšími obchodníkmi.

Ing. Štefan Figa PhD., senior oblastný riaditeľ SWELL financial club patrí ku kľúčovým ľuďom regionálneho riaditeľstva Vladimíry Vančovej. Jeho riaditeľstvo je aktuálne najvýkonnejšie a najrýchlejšie rastúce senior oblastné riaditeľstvo v spoločnosti SWELL financial club. Hovorí o hodnotách ako jednoduchý funkčný systém, proaktívny prístup, profesionalita, harmonické vzťahy, vášeň a energia, ktoré sa pričinili o 100 % nárast produkcie jeho tímu v porovnaní s vlaňajškom.

Smiley face

  • Tlačiť

Tagy PR články