Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Druhý pilier láka viac mladých. Aj vďaka sprostredkovateľom

08.03.2019, 12:00 | Peter Csernák | © 2019 News and Media Holding

Do druhého piliera vstupuje v posledných rokoch čoraz viac ľudí. Kým v roku 2016 zaznamenali dôchodkové spoločnosti nárast počtu sporiteľov o vyše 33-tisíc, vlani ich už bolo viac ako 65-tisíc.

  • Tlačiť
  • 21

Vďaka tomuto nárastu celkový počet sporiteľov v druhom pilieri začiatkom tohto roka presiahol hranicu 1,5 milióna. Predseda predstavenstva Asociácie dôchodkových správcovských spoločností Marián Kopecký hovorí o dvoch príčinách rastúceho záujmu o druhý pilier. Tou prvou je zvyšujúca sa aktivita obchodných sietí finančných inštitúcií, ktoré sa začali viac zameriavať na tento finančný produkt. „V neposlednom rade je to ale aj uvedomelosť mladých ľudí, ktorí si začínajú sporiť na dôchodok s presvedčením, že v dnešnej dobe je to pre nich nevyhnutnosť,” tvrdí.

Neprehliadnite

Podľa údajov za prvé dva mesiace tohto roka by mohol byť aj rok 2019 rekordný v počte nových dôchodkových sporiteľov. Za január a február uzatvorilo nové zmluvy takmer 12-tisíc ľudí.

Štátny dôchodok nemusí stačiť

Mladí ľudia si podľa predstaviteľov dôchodkových spoločností začínajú viac uvedomovať, že dôchodok od štátu im v budúcnosti nemusí stačiť. Penzie z prvého piliera, ktoré vypláca 

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS
s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 21

Tagy druhý pilier