Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Finančná platforma Fingo priniesla na slovenský trh nový vietor

13.03.2019, 00:00

Inzercia | Dá sa na trhu sprostredkovania finančných produktov ešte uspieť? Tím Fingo.sk po prvom roku ukazuje, že áno.

  • Tlačiť

Inovatívne prepájajú svet online s offline a navyše ponúkajú pre svojich maklérov možnosti, ktoré im iní ponúknuť nevedia. Pretože Fingo stavia biznis na vytvorení komplexného finančného ekosystému, ktorý je výhodný tak pre klientov, ako aj pre spolupracovníkov. O tom, akú pridanú hodnotu poskytujú a do akých projektov sa púšťajú, sme sa rozprávali so spolumajiteľom a generálnym riaditeľom Fingo.sk Ondrejom Matvijom a investorom projektu Lukášom Novákom, predsedom predstavenstva českej skupiny InTeFi Capital, aktívnej okrem financií aj v IT či v knižnom biznise v ČR.

Prečo ste sa rozhodli založiť firmu v takom konkurenčnom prostredí, ako je finančný trh? Čo ste si povedali, že viete robiť lepšie?

Ondrej Matvija: Hľadal som možnosť, ako priniesť na Slovensko nový spôsob, ako robiť finančné sprostredkovanie. Kľúčové bolo stretnutie s Lukášom. Ja som skôr obchodník, ktorý robí fyzický biznis a Lukáš je vizionár, ktorý robí online. My sme tieto dve oblasti spojili a aj samotné Fingo sme postavili ako „spájanie online s offlinom“. To znamená klasický offlinový biznis spolu s niečím, čo má budúcnosť.

Náš veľký rozdiel oproti zvyšku trhu je v tom, že sme aj technologicko-marketingová spoločnosť. Pracujeme s množstvom dát a monetizácia zákazníkov je pre nás priorita. Dnes je už trh rozdelený – každý niečo má, ale málokto pracuje s tým, aby vedel byť efektívnejší aj smerom k maklérom, aj k zákazníkom. Na základe toho vznikli nové možnosti pre ľudí, ktorí k nám prídu a chcú mať vlastnú firmu. My im dokážeme dať to, čo ostatní nevedia – reálne pre nich získavame online nových klientov.

Lukáš Novák: Ostatní finanční makléri majú svoje zažité schémy – multilevel marketing alebo broker pool. Pri broker poole vám povedia, vy máte svoju firmu a my vám poskytneme servis. V multilevel firme vám zas dajú všetko, ale ste len pešiak v hierarchii, a ak sa snažíte, môžete sa dostať vyššie v pyramíde. No nič nevlastníte, len „makáte“ v štruktúre.

My však nie sme MLM ani broker pool. My sme Fingo. My vytvárame finančnú platformu. Fungujeme tak, že zabezpečíme spoločnú značku a podmienky, aby si partneri mohli budovať vlastné firmy. Doteraz tu nebol nikto, kto by ponúkol takúto komplexnosť, vďaka ktorej môžu podnikatelia vyrásť.

Čo to vlastne je platforma Fingo a aké výhody má pre maklérov?

LN: Fingo beží na platforme, ktorú rozvíjame viac ako štyri roky v Česku a stála takmer sto miliónov českých korún (3,9 milióna eur). Pre žiadneho makléra nedáva zmysel budovať niečo také drahé na takom malom trhu. A práve to je jedna z najväčších výhod nášho ekosystému. S našimi dátami pracujeme centrálne, vieme robiť cross-selling aj up-selling. Je veľa maklérov, ktorí si „urobia svoju hypotéku“ a ďalej s klientom nepracujú. Vo Fingo však vieme zabezpečiť pre makléra aj cross-selling, z ktorého má ďalšie peniaze.

Rozvíjame tiež realitný investičný fond Golden Oak Capital, s ktorým sme za krátky čas vstúpili do developerských projektov v hodnote viac ako 30 miliónov eur. Aj vďaka tomu už zastrešujeme takmer 30 realitných kancelárií, ktoré takto od nás získavajú garantované projekty. Golden Oak Capital napríklad postaví štyristo bytov, ktoré môžu predávať len partneri z Fingo platformy. S tým ide ruka v ruke aj poskytovanie hypoték na tieto byty.

A to je práve tá pridaná hodnota. Aj našim partnerom hovoríme, že nie je dôležitá percentuálna výška provízie. Vďaka efektivite a synergii celého nášho systému sú totiž ich reálne príjmy zásadne vyššie a navyše majú možnosť budovať dlhodobý vzťah so zákazníkmi.

Akú úlohu v tom má váš online porovnávač fingo.sk?

LN: Okolo 20 % našej marže dnes tvorí online. To znamená, že ľudia chodia na naše online porovnávače a porovnávajú finančné produkty. Odborníci na finančné produkty z nášho call centra od nich získajú dodatočné informácie a konkrétne požiadavky distribuujú medzi maklérov. Tí majú špeciálnu mobilnú aplikáciu, a ak má niekto o ich služby záujem, príde im notifikácia. Klienta tak vybaví maklér, ktorý má nielen správnu špecializáciu, ale aktuálne aj kapacitu. Celý tento proces je riadený prostredníctvom našej technologickej platformy.

Jedným z vašich projektov je aj investičné zlato. Prečo ste pridali tento produkt?

OM: Mohli by sme predávať produkty iných spoločností, ktoré sa venujú investičnému zlatu, ale vlastný produkt viete klientom lepšie prispôsobiť a oni budú spokojnejší. Takýto produkt vieme neustále zlepšovať, lepšie reagovať na trh a ponúknuť klientom aj obchodníkom výhodnejšie podmienky. Keď si to porovnáme s poisťovňou alebo bankou, tí keď majú na niečo zareagovať, prejde dlhé obdobie. My, naopak, v prípade investičného zlata, ktoré je dnes ako komodita veľmi aktuálne, vieme rýchlo reagovať na potreby trhu, klientov a obchodníkov. Vďaka tomu je náš produkt pre klienta najférovejší.

LN: Zlatých produktov je na trhu niekoľko. Z nášho pohľadu však neboli veľmi seriózne nastavené. Je tam veľa prostredníkov – niekto produkt má, iný maklér ho predáva a každý na tom potrebuje vytvoriť maržu. Za nás tam skrátka neboli úplne seriózne podmienky. Preto, keď sme dostali požiadavku na tento produkt, ktorý je dobrý diverzifikátor voči ostatným investíciám, analyzovali sme to a vyšlo nám, že mať vlastný produkt s jednou maržou je najčistejší spôsob. Harmonizovalo to s našou ideou ponúknuť v našej sieti pridanú hodnotu a ukázať, že sme iní.

Okrem online chcete byť prítomní aj v offline, nedávno ste otvorili pobočku v Trnave. Prečo? Ktoré ďalšie mestá plánujete?

OM: Prvá Premium pobočka bola v Bratislave na centrále, potom prišla Trnava. Tento rok plánujeme mať otvorených päť Premium centier – minimálne dve v Bratislave, v plánoch je Nitra, Košice, Trenčín... Skrátka všetky väčšie mestá. Zároveň prebieha proces, kde sa desiatky našich partnerov rebrandujú na Fingo. Náš cieľ je byť silní na online a zároveň byť dostupní v offline. Už dnes máme maklérov v teréne v každom okrese, k tomu pridávame pobočky po celom Slovensku. To znamená kancelárie, ktoré sú pod jednou značkou a v jednotnom dizajne. Klienta chceme sprevádzať celým procesom jeho finančných potrieb – od prvého vyhľadávania na webe až po osobné stretnutie. Všetky finančné potreby vyrieši na jednom mieste a ešte aj za výhodných podmienok.

Ste mladá spoločnosť, aká je vaša vízia, kde sa vidíte o pár rokov?

Lukáš Novák: Chceme byť komplexný technologicko-finančný hráč postavený na viacerých pilieroch. Hovoríme na jednej strane o tradičnom brokerskom biznise, v ktorom poskytujeme servis finančným maklérom. Zároveň je však dôležité, aby sme naďalej posilňovali B2C segment v online – od komfortného porovnania produktov až po uzatvorenie zmlúv k týmto produktom. Plánujeme tiež rozšíriť naše Fingo pobočky po celom Slovensku. Cieľom je rozvoj Fingo Premium Bankingu – teda pobočiek s jednotným dizajnom, značkou, ale najmä komplexnými a exkluzívnymi službami pre klienta. Počas tohto roka plánujeme spustiť aj novú realitnú platformu, ktorá zjednoduší spoluprácu realitných maklérov a sprostredkovateľov, a aj naďalej budeme rozvíjať realitný investičný fond a investovať nielen do developmentu bytových komplexov, ale aj kúpy office parkov.

  • Tlačiť

Tagy PR články