Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Finportal je vo výbornej kondícii, dosiahol historicky najväčší obrat

06.03.2019, 00:00 | PR

Inzercia | Najväčší brokerpool na Slovensku tento rok očakáva 20 % nárast produkcie v porovnaní s vlaňajškom. Portfólio podľa predsedu predstavenstva spoločnosti Rudolfa Adama potiahnu životné poistky. Finportal je vo výbornej kondícii, rozširuje sieť o nových spolupracovníkov a vyhľadáva strategických partnerov.

  • Tlačiť

Aký bol rok 2018 pre Finportal z hľadiska produkcie?

Za deväťročnú históriu bol vlaňajší rok pre Finportal obratovo najlepší. Predpokladám, že účtovne skončíme na 18 miliónoch eur, čo predstavuje medziročný nárast do 25 percent. Najväčší podiel na tom mali hypotéky, kde sme zaznamenali nárast na úrovni 25 percent. Sprostredkovali sme hypotekárne úvery v objeme takmer 600 miliónov eur, čo nás zrejme katapultuje na prvé miesto na trhu. Už teraz vieme, že v Slovenskej sporiteľni sme jednotka v predaji hypoték a u ďalších významných partnerov VÚB, ČSOB, Prima banka sme v top trojke.

Štát vlani sprísnil podmienky poskytovania hypoték. Ako je možné, že sa to neprejavilo na poklese produkcie?

Rástli sme nad trhom vďaka novým partnerom, ktorí sa pripojili do Finportal brokerpoolu, ale aj vďaka organickému rastu už existujúcej štruktúry spolupracovníkov. Vlani sa s hypotékami dobre predávali aj spotrebné úvery a stavebné sporenie. Ďalšou možnosťou je peer-to-peer financovanie, čo je kolektívne požičiavanie od bežných ľudí, ktoré poskytujú napríklad spoločnosti Žltý melón alebo Zinc Euro. Samozrejme, v porovnaní s hypotekárnym úverom sú to drahšie peniaze s kratšou dobou splatnosti.

Aký vývoj predpovedáte na tento rok?

Očakávame, že sa predaj hypoték zastabilizuje. Prvé dva mesiace tohto roka tomu nasvedčujú – trh realít v rámci Bratislavy stagnuje. Nielen kvôli legislatívnym obmedzeniam, ale aj úrokovým sadzbám, ktoré nemajú kam klesať. Banky budú časom sadzby skôr dvíhať. Čiže za Finportal predpokladám maximálne 10-percentný rast predaja hypotekárnych úverov v porovnaní s vlaňajškom, ale rád by som sa mýlil. V prvých dvoch mesiacoch tohto roku sme zatiaľ rástli o 20 % oproti tomu istému obdobiu 2018.

Čo teda potiahne predaj v rámci vášho portfólia?

Ťahúňom bude životné poistenie, u nás v portfóliu určite. Idú k nám veľké štruktúry, ktoré sa venujú životnému poisteniu, a potom na trh prichádza nová poisťovňa, ktorá by mala začať fungovať v I. polroku 2019. V životnom poistení očakávame najvýraznejší rast – približne na úrovni 25 %, čo predstavuje 3,6 milióna eur v ročnom predpísanom poistnom. Tieto objemy sú už veľmi seriózne a  dostáva to Finportal na úroveň veľmi významného partnera pre mnohé finančné inštitúcie.

Aké čísla ste mali v sprostredkovaní poistenia vlani?

Prvý polrok bol produkčne slabší, naplno sme zabrali až v druhom. Produkcia v oblasti životného poistenia medziročne vzrástla o 20 % na viac ako 3 milióny eur v ročnom poistnom. K našim najvýznamnejším partnerom patrili poisťovne AXA, Generali a NN. V neživotnom poistení sme dosiahli objem 3,8 milióna eur v ročnom poistnom, čo je nárast o 25 %. Naši finanční sprostredkovatelia majú k dispozícii najlepší porovnávač – najpoistenie.sk, vďaka ktorému vedia rýchlo a jednoducho vybrať pre klienta to najlepšie riešenie.

Investovanie je na Slovensku stále veľmi málo rozšírené. Zmení sa toto podľa vás niekedy?

U nás k tomu historicky ľudia nemajú vzťah na rozdiel od Západu, kde je väčšina peňazí v investičných nástrojoch. Zatiaľ prevláda vysoká citlivosť na pokles a obavy zo straty pri investovaní. A tak peniaze spia na bežných účtoch, kde z nich ujedá inflácia. Vklady v bankách predstavujú až 70 % všetkých úspor, zvyšných 30 % je v dôchodkových riešeniach a menšia časť v investičných nástrojoch, ako sú podielové fondy, alebo v iných investičných nástrojoch bánk či obchodníkov s cennými papiermi. To je veľmi vysoké číslo a zároveň obrovský biznisový potenciál. Pokiaľ ide o Finportal, vlani sme sprostredkovali vklady a investície v objeme 36 miliónov eur v cieľových sumách, čo predstavuje 45 % nárast.

Plánuje spoločnosť Finportal pre svojich  obchodných partnerov nejaké produktové novinky?

Pripravujeme nový produkt pre malé a stredné podniky. Chceme komplexne pokryť potreby tohto segmentu, sprostredkovávať podnikateľské úvery s profesionálnym poradenstvom od analýzy podnikateľského zámeru až po vybavenie úveru v banke. V pláne máme aj modifikáciu v oblasti neživotného poistenia, kde sa chceme marketingovo zamerať priamo na koncového klienta. Získaných klientov následne rozdelíme do štruktúry našim spolupracovníkom.

Aký trend možno očakávať na trhu finančného sprostredkovania v blízkej budúcnosti?

Finančné inštitúcie tlačia svoje distribučné siete do elektronickej komunikácie, do uzatvárania zmlúv bez podpisu, kde platí akceptácia zaplatením. Dnes si klient bežne uzatvára  cestovné poistenie pred dovolenkou cez internet, nemusí navštíviť poisťovňu osobne. Ak to legislatíva umožní, tento trend by mal nastať aj v životnom poistení. Poisťovne budú motivovať klienta, aby komunikoval elektronicky, takisto ako je to teraz v bankovníctve. Ľudia sa nechcú stretávať, klesá počet volajúcich na call centrá, pribúda komunikácia cez internet, predovšetkým zo smartfónov. Toto môže byť problém pre interné obchodné siete finančných inštitúcií, ktoré sú jednostranne zamerané. Na druhej strane stúpa dôležitosť externých obchodníkov, ktorí majú komplexný prehľad o trhu, pretože odborná rada profesionála bude potrebná vždy.

O spoločnosti Finportal

  • Finportal je servisnou spoločnosťou pre nezávislých obchodníkov a obchodné skupiny, ktorá reaguje na aktuálne potreby trhu v oblasti finančného sprostredkovania.
  • Bezplatne poskytuje kompletné zázemie v oblasti administratívy, informačného systému, právnych služieb, vzdelávania a call centrum pre všetkých, ktorí sa profesionálne venujú finančnému sprostredkovaniu.
  • Sprostredkovateľom umožňuje ponúkať produkty všetkých významných spoločností na finančnom trhu.
  • Filozofiou spoločnosti je vytvárať spoluprácu so sprostredkovateľmi, ktorá je založená na nezávislosti, slobode rozhodovania, vlastnom rozvoji a transparentnom províznom systéme.

OBRAT ZA ROK 2018

  • 18 mil. eur
  • nárast o takmer 25 %

Produkcia za rok 2018

ŽIVOTNÉ POISTENIE

  • 3,3 mil. eur v predpísanom poistnom
  • nárast o 20 %

NEŽIVOTNÉ POISTENIE

  • 3,8 mil. eur v predpísanom poistnom
  • počet zmlúv  31 000
  • nárast o 25 %

INVESTÍCIE

  • 36 mil. eur v cieľových sumách

ÚVERY SPOLU

  • 620 mil. eur

z toho hypotéky

  • 600 mil. eur
  • nárast o 25 %

pr_finportal_02_060319_

  • Tlačiť

Tagy PR články