Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

mBank je na predaj. Zdvihne nový majiteľ cenu účtu?

23.09.2019 | Peter Csernák

Diskusia (35 reakcií) Pravidlá diskusie

23.09.2019 | martin33

Pokial su slusne ziskovi pri bezplatnom ucte, zvysenim ceny by si zniziili konkurencieschopnost.
mBank zaraba na inych veciach ako poplatok za ucet, napriklad urok na kreditke je suverejne najvyssi, alebo uctuju cca. 2% kuonverzny poplatok pri platbe mimo eurozony.

23.09.2019 | karolj

Je to super stratégia, každý si všíma len to, že účet je zadarmo

24.09.2019 | martin33

Ak ale clovek plati iba v eurozone a kreditku splaca na cas, tak realne naozaj na poplatkoch nic nezaplati. Ja som po 5 rokoch v mBank zaplatil na poplatkoch iba raz a to 20c za zrychleny prevod (co v kamennych bankach stoji az desiatky eur). Na platby mimo eurozony pouzivam Revolut - ti pouzivaju spotove kurzy, v pracovne dni bez dalsieho poplatku.

24.09.2019 | Morris

kedy sa uctuje ten poplatok? Dost som pocestoval v tretich krajinach a ked som niekde platil, tak som stale mal lepsie kurzy ako kamosi napr cez TB. Ak sa im podarilo vobec vybrat peniaze...lebo napr v juznej amerike sa im bezne stalo, ze neslo vybrat.

24.09.2019 | martin33

Pri platbe kartou mimo eurozony. V principe kazda banka, respektivne kartova spolocnost, si pri kurzovom prevode nieco "prida", dokonca aj Revolut, ktory pouziva cez pracovne dni spotove kurzy si cez vikend ako kompenzaciu kurzoveho uctuje poplatok (zda sa mi, ze tiez 2%).

24.09.2019 | 1+1 = 1

kazda banka si pridava ku konverznemu kurzu kartovej spolocnosti este aj poplatok. Takze tu niekto zbytocne strasi, ze mBanka ma skryty poplatok.
MBank ma zadarmo vyber v zahranici (nad 70Eur) ale mimo eurozony sa vratane konverzneho kurzu priratava este poplatok 2%

24.09.2019 | martin33

Poplatok sa priratava aj pri platbe kartou v inej mene ako euro, nielen pri vybere hotovosti.

23.09.2019 | rmaly

1, realne mbank vpodstate nema co ine ponuknut ako cenu...
2, "...Banka by sa chcela posilniť predovšetkým v online bankovníctve, ktoré vykazuje najvyšší rast...." Chapem to spravne, ze to chce Commerzbank po predaji mbank? :) A mbank je co ked nie oline bankovnictvo... ved na nej mozu vsetko testovat (duplovane ked je zabehnuta, velka a este aj ziskova...) ...

24.09.2019 | martin33

Realne mBank ponuka to iste co ine banky, len je to zadarmo. Ak teda clovek potrebuje len bankove sluzby vo forme prevodov, platieb kartou, vyberu hotovosti z bankomatu a nepotrebuje rozne "investicne rady" a dalsie ponuky produktov od pracovnikov na pobockach.

24.09.2019 | Truhlik999

Realne je mBank uplne v pohode, nic tam nechyba.
tie 2% mimo eurozony som si ani nevsimol.
BTW - ak to naozaj maju, nie je to nahodou poplatok kartovej spolocnosti za konverzie EUR-USD-LOKAL?

24.09.2019 | martin33

Neviem kto realne ten poplatok vybera, ci mBank alebo Mastercard, ale minuly tyzden som bol v CR a pri platbe cez mBank kartu bol kurz o cca. 2% vyssi, ako pri Revolut karte (platby v ten isty den). Na obidvoch kartach mam hlavnu menu euro.

24.09.2019 | rmaly

No, asi sme sa nepochopili... Ak mbank zdvihne ceny, tak prakticky prestane mat zmysel. Jej zmysel bol, ze poskytovali zakladne sluzby za nizku alebo ziadnu cenu. Ale ak novy majitel zdvihne ceny, tak mbank proste nebude mat zmysel, lebo sa zaradi do siku ostatnych bank (a s tymi bude tazko konkurovat, lebo nema pobocky, dostatok produktov, prachy sa nedaju poslat mimo eurozony apod)...

24.09.2019 | martin33

"prachy sa nedaju poslat mimo eurozony "
Preco by sa nedali ? Do CR robim prevody cez mBank bezne. Konverzny poplatok, o ktorom som pisal vyssie, plati len pri platbe kartou a rovnaky aj vyssi maju prakticky vsetky banky. Co sa tyka rozsahu produktov, tak vsetky produkty, ktore bezny clovek potrebuje - bezny ucet, hypoteka, kreditka, spotrebne uvery .. .mBank ma.

Ale v principe suhlasim, ucet zadarmo je jeden z najsilnejsich marketingovych nastrojov mBank a vzhladom k tomu, ze mBank je aj pri nulovom poplatku za ucet slusne ziskova, novy majitel by urobil velku blbost ak by poplatok zaviedol. Dufajme, ze ich nekupi skupina Raiffeisen, ti su znami svojou totalnou neschopnostou dlhodobo prevadzkovat banku s uctom zadarmo (Eliot, Zuno).

24.09.2019 | carlosko

Asi myslel SEPA platbu.

24.09.2019 | martin33

Da sa platit aj mimo SEPA, cez cislo uctu a SWIFT kod banky.

24.09.2019 | rmaly

mBank momentálne neposkytuje vykonávanie medzinárodných platieb do celého sveta v rôznych cudzích menách. (pisu na ich stranke...)
Ale ja ju nehejtujem... mame (aj) tam ucty a dokonca este stale 1 hypo...

24.09.2019 | martin33

Aha fakt. V minulosti to tam mali, uz poskytuju len SEPA.

24.09.2019 | carlosko

A keď potrebujete niečo, čo mBank neposkytuje, tak idete veľmi radi aj do hnusnej tradičnej kamennej banky. Škoda, že to nie je také jednoduché, si tieto služby nechať pekne od neklientov zaplatiť aj s prirážkou.

24.09.2019 | martin33

Za poslednych 5 rokov, jedina vec ktoru som potreboval a mBank ju neposkytuje, bola Bratislavska karta aby som mohol dostat zlavu na MHD. V Unicredit banke ma stoji 3 Eura rocne a nemusm tam mat ucet (drobny problem bol len, ze mi nasledne zacali vyvolavat s ponukami dalsich produktov, par upozorneni zvysenym hlasom a GDPR vystraznych mailov to vyriesilo) . Ak by som ju nemal, tak by som to nejako prezil.
Inak ma nenapada naozaj ziadna bankova sluzba, ktoru by som potreboval a mBank by ju nemala.
"Škoda, že to nie je také jednoduché, si tieto služby nechať pekne od neklientov zaplatiť aj s prirážkou."
Toto nie je pravda, kamarat raz potreboval preplatit sek z USA, ale ked prisiel do VUB, kde to robia, zistil, ze poplatok by ho stal viac ako peniaze co na tom seku mal. Tak sa na to vykaslal.

24.09.2019 | 1+1 = 1

ty brdo fakt, ked nemaju v mojej samoske nejaku vec, tak fakt by sme mali platit v Hypermarkete prirazku.
logika jak svet.

Co takto, ze ked nieco neponuka mBank, tak to nakupim v inej banke za poplatok, ktory tvojej banke zvysi zisk a TEBE kvoli tomu neuctuju vyssi poplatok ? Ci si myslis, ze mi to ta tvoja kamenna banka spravi za moj krasny usmev na perach....?

mBank mam uz 12 rokov a nemam absolutne ziadny dovod ale fakt ziadny dovod mat ucet v kamennej banke. Ako sukromna osoba samozrejme. Praveze ocenujem, ze vsetko prebieha onlne a nemusim cakat na pobocke, lebo musite prist na pobocku (okrem teda specialnych veci, ako zablokovania pristupu do IB, ale aj to zvacsa odpada pouzitim mobilnej aplikacie)

24.09.2019 | Pavel Šimon

Ja mám mBank od začiatku a od 2011 aj účet pre moju firmu. Nevidím jediný dôvod aby som mal "firemný" účet ako nejakú extra službu banky.
Daniari sú s mBankom ako firemným účtom spokojní. Ja tiež, tak klasicky kamenný firemný účet nepotrebujem.

24.09.2019 | martin33

Vedia v mBank otvorit ucet, ked je majitelom firma a nie fyzicka osoba ?
Lebo kvoli tomu mam firemny ucet vo Fio.

24.09.2019 | Pavel Šimon

Na s.r.o. (právnickú osobu) nie. Ale ja som neriešil takú potrebu. Účet osobný používa s.r.o. ako firmemný. Zákon nevyžaduje aby účet vlastnila firma.
Zatiaľ mám malú firmu, ale nevidím problém ani vo väčšej, disponentské právo sa dá zriadiť akokoľvek...

24.09.2019 | Morris

akurat, ze ak ti z nejakeho dovodu zablokuju firemny ucet, tak ti vlastne zablokuju aj ten osobny... ale ak mas paralelne este ucet aj s dostatocnou financnou rezervou inde, tak je to OK.

24.09.2019 | martin33

Na taketo ucely je dobre mat alebo Revolut alebo N26, predpokladam, ze zahranicne ucty nas exekutor zablokovat nedokaze.

24.09.2019 | martin33

A si si isty, lebo pokial viem, tak pri otvoreni uctu sa podpisuje vyhlasenie, ze peniaze na tom ucte patria mne. Ak to teda podpisem ako fyzicka osoba a na ucte sa nachadzaju peniaze patriace inemu subjektu (firme), tak v podstate "vynasam " z firmy nezdanene peniaze a mal by som to reflektovat aj v uctovnictve.
Inak firemny ucet vo Fio (je samozrejme zadarmo ako v mBank) ma vyhodu v tom, ze okrem slovenskeho uctu s IBAN mam automaticky k uctu priradene aj ceske cislo uctu a platby v Kc do CR mozem robit bez poplatkov.

24.09.2019 | Pavel Šimon

Osobný účet som zakladal hneď po vzniku mBank, bol určený iba na sieťové nákupy. Rodina má samozrejme účet inde. No a keď som založil firmu, tak som mBank použil pre firmu. Osobné financie tam nemám, lebo by bol problém s účtvníctvom.
Proste som ho daniarom nahlásil ako účet firmy. Zákon skutočne nevyžaduje mať na firme účet s "firemnou" nálepkou banky.
P.S.: to fio stojí za rozmýšľanie...
P.S.2.: okrem iného som si založil aj emax účty. Jeden pre daň z príjmu a druhý na DPH. Oba sú opäť nahlásené daniarom ako firemné. Príde mi platba a rovno z nej odložím 21% ako daň z príjmu a 20 % ako DPH na tie samostatné účty. Firma musí vedieť výjsť so zvyšnými financiami. Keď mi účtovníčka vyráta mesačné DPH tak mám kde zobrať, štvrťročnú zálohu zasa riešim z druhého účtu. A už roky neriešim stres, kde mám zobrať na dane.

24.09.2019 | martin33

To nie je "nalepka", ale fakt potvrdzujuci zmluvny vztah medzi bankou a subjektom, ktory vlastni peniaze na ucte. V zakone to explicitne napisane nemusi byt ale platia aj vseobecne principy z obchodneho a obcianskeho zakonika.
"V prípade spoločnosti s ručením obmedzením, akciovej spoločnosti a iných právnických osôb, je potrebné mať zriadený podnikateľský účet, dokonca priamo s menom subjektu."
https://podnikam.sk...

24.09.2019 | citatelTrendu

Martin, poznám viacero firiem čo využíva osobný účet ako podniteľský, aj SZČO. Nikdy ani pri kontrole z DÚ nebol problém. Dokonca si tam môžeš nechávať aj osobné platby posielať, ale kvôli účtovníčke je lepšie ho mať oddelený. Žiadny problém. Čo zákon nezakazuje, to je dovolené. Minimálne pri SZČO a neziskovkách problém nie je, pri PO neviem.

24.09.2019 | martin33

SZCO je nieco ine, tam clovek podnika pod svojim menom, ale v pripade firmy ide o iny subjekt.

24.09.2019 | Pavel Šimon

Účet si v banke pomenujem ako chcem, takže meno firmy na účte je argument irelevantný. Túto otázku som riešil roky dozadu, ale ani vtedy a ani teraz "rýchlym" preskenovaním relevantných zákonov a viacero podnikateľských webov som nenašieľ jedinný zákonný dôvod na to mať v banke účet s pomenovaním podnikateľský.
Logicky - na daňovom mám oznámené čísla účtov, a ak sa pamätám, tak som aj daniarom dal súhlas na možné nahliadnutie do účtu. Ale je to už dávno. Teda je to podnikateľský účet v zmysle, že ho používa firma na svoju činnosť...
Plus skutočne odporúčam všetkým si prečítať a do dôasledku uvedomiť článok 2 Ústavy SR: nie som právnik, ale tu je to celkom slušne popísané https://www.energia... Síce v zmysle energetiky, ale toto z ústavy je všeobecné pravidlo.

24.09.2019 | martin33

To, ako je ucet pomenovany je irelevantne, dolezita je, ci existuje zmluva medzi bankou a majitelom penazi na ucte (teda firmou). Napriklad uz taka "blbost", ako uctovanie do nakladov poplatku, ktory banka vystavi na majitela uctu, je v pripade, ze majitelom nie je firma, sposobuje problem, pretoze ten poplatok je zaplateny z firemnych penazi ale "fakturovany" je na fyzicku osobu. Uctovne sa to riesit da, ale komplikuje to zivot. mBank je sice bez poplatku za vedenie uctu ale nejaky poplatok sa tam objavit moze (napriklad za zrychlenu platbu).
Je sice pravda, ze " Každý môže konať, čo nie je zákonom zakázané, a nikoho nemožno nútiť, aby konal niečo, čo zákon neukladá." ale vzhladom k tomu, ze veci tykajuce sa podnikania upravuje minimalne Obchodny a Obciansky zakonnik, Zakon o dani z prijmov, Zakon o DPH a Zakon o uctovnictve (a mnozstvo dalsich ciastkovych zakonov ako Zakon o bankach) nedovolil by som si na 100% tvrdit, ze nikde nie je (ani nepriamo) napisane, ze firma nemusi vediet preukazat, ze ma uzatvoreny zmluvny vztah s bankou, kde ma ucet, cez ktory vykonava svoje podnikanie.

24.09.2019 | citatelTrendu

Ak dvihnú poplatky, prídu o klientov. mBank má cenovo senzitívnych klientov, ktorí ukázali že kvôli cene vedia banku zmeniť. Neviem prečo by to neurobili znovu a poplatkovú banku nezmenili. A sú to práve najmä mladí aktívni ľudia čo majú prehľad o trhu.
Poplatky=prudký odliv klientov.

26.09.2019 | rosma

Presne tak. Pokiaľ by začali dávať nové poplatky, ľudia by odišli do 365.sk

26.09.2019 | martin33

Alebo do Fio, N26, Revolut ...