Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Milí pozostalí,

12.12.2012, 11:36 | Martin Jaroš | © 2012 News and Media Holding

Názor | schádzame sa tu pri urne pomerne kontroverznej členky našej spoločnosti. Medzi mnohými bola obľúbená, iní jej zasa nevedeli prísť na meno. Prečo vlastne vyvolávala toľké emócie? A prečo vlastne musela odísť z tohto sveta, ktorého svetlo si užívala ani nie deväť rokov?

  • Tlačiť
  • 60

Rubrika

Editoriál

Tagy

Názory

jaros_komentar_nova

Je to nepochopiteľné, keďže bola od začiatku žiadaným dieťaťom. Chceli ju hádam všetci. Ako prví ju spomínali kresťanskí demokrati – no mali o dietku nereálne predstavy, a tak ho nikdy nepočali. Potom, pred voľbami v roku 2002, sa k nej hlásil dokonca aj Robert Fico. V ankete denníka Sme otvorene povedal, že ju chce, a preto ani nepodporuje špeciálne daňové režimy pre bohatších. Vtedy bol ešte tretia cesta, takže mohol.

Po voľbách pred desiatimi rokmi bola doba tehotná reformami a na svet sa začínala pýtať aj tá, ktorej smrť nás teraz tak nepríjemne zastihla. Pôrod nebol ľahký. Rodinné nedorozumenia v rámci koalície dokonca hrozili tým, že vyústia do narodenia akéhosi deformovaného hybridu. No napokon všetko prebehlo hladko a nový prírastok s rodným číslom 595/2003 s uznaním či minimálne zvedavosťou obzeral celý svet.

Bola zázračným dieťaťom, ktoré spôsobilo nevídaný hospodársky rast? O tom sa možno prieť. No uprieť nemožno, že vždy, keď mal prísť do rodiny nový investor, tak ho minimálne mohla tá „naša malá“ očariť: Aha, aká je šikovná! Bola nespravodlivá, že myslela iba na tých majetnejších? O tom sa prieť nemožno – nebola. Preukázateľne dopriala chudobnejším väčší úžitok, i keď tomu tí, čo ju nemali radi, dodnes odmietajú uveriť.

No či bola taká alebo onaká, každý sa zhodne, že vedela okúzliť svojou priamočiarosťou. Po jej príchode si každý vedel splniť povinnosti k štátu bez toho, aby potreboval pomoc odborníka či dlhé dumanie s kalkulačkou v ruke. Lenže nakoniec doplatila na to, že mala modré oči –čo nezodpovedalo eugenickým predstavám reformovaného Roberta Fica, ktorý sám kedysi chcel byť jej otcom.

Časom si na život bez nej zvykneme. Rodina bude nejak fungovať ďalej. Budeme sa tváriť rozpačito, keď sa nádejný investor opýta, kdeže je tá naša malá. A medzi sebou budeme klopiť oči v trápnom pocite, že sme sa len tak prizerali, ako sa ju hlava rodiny, či zo žiarlivosti alebo všeobecnej nenávisti voči všetkému, čo sama nestvorila, rozhodla zniesť zo sveta. A urobiť tak z nás vari prvú rodinu, ktorá sa takéhoto dietka dobrovoľne zriekla.

Venujme jej teda aspoň tichú spomienku, zatiaľ čo časť domácnosti bude tancovať na jej hrobe veriac, že im to teraz zázrakom zmení život k lepšiemu.

Komentár vyšiel v aktuálnom vydaní TRENDU 49/2012.

Tlačený TREND na webe, kniha ako darček a ďalšie: Deväť dôvodov, prečo si predplatiť časopis TREND.

Dočítali ste článok z TRENDU
Článok vyšiel v týždenníku TREND 49/2012. Ak ste predplatiteľ TRENDU alebo TRENDU Digital, prihláste sa alebo si aktivujte predplatiteľský prístup.
Vyberte si predplatné od 4,45 €
  • Tlačiť
  • 60

Rubrika Editoriál

Tagy Názory