Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Mobilná 365.bank začala fungovať naplno

19.11.2018, 14:35 | Martina Kláseková | © 2018 News and Media Holding

Po polročnej prevádzke v beta verzii začala digitálna banka 365.bank fungovať naplno. Banka určená výlučne do mobilu patrí pod Poštovú banku a v prvej fáze ponúka osobný účet s možnosťou sporenia. Banka sa hrdí komplet digitálnym „onboardingom“, to znamená, že sa jej klientom môže stať človek na diaľku bez papierovačiek a po niekoľkých minútach môže začať účet používať.

  • Tlačiť
  • 5

Tagy

banka, mobil

O príprave 365.bank hovoril jej výkonný šéf Marek Šupa ešte pred dvomi rokmi. Ako hodnotí, na prípravu banky si vybrali čas plný veľkých legislatívnych zmien, s ktorými sa firmy aj banky museli vysporiadať. Príprava tak nakoniec trvala dlhšie, hoci v beta verzii sa už mobilná banka dlho nezdržala. „Začíname novú etapu, oddnes si môže vyskúšať mobile-first bankovníctvo každý,“ hovorí.

Účet v banke bude podľa neho „navždy“ zadarmo, neskôr by mal pribudnúť platený prémiový, ktorý bude ponúkať služby navyše. V tom aktuálnom má klient kartu MasterCard, možnosť výberov hotovosti z bankomatov Poštovej banky a cez poštomaty na Slovenskej pošte. Do banky sa možno prihlásiť okrem štandardne využívaného hesla aj odtlačkom prsta, v telefónoch podporujúcich FaceID načítaním tvare, heslo môže mať aj tvar smajlíkov.

Neprehliadnite

Na sporiacom účte bude banka úročiť peniaze úrokom 3,65 percenta, až nad limitom 1 500 eur sa sadzba zníži na 0,365 percenta. Sporiť si možno buď zaokrúhľovaním platieb alebo takzvaným bezcentovým fungovaním, kedy sa všetky ceny „navyše“ posielajú na sporiaci účet. Súčasťou je program odmeňovania – cash backov, ktoré má dohodnuté s vybranými partnermi pri nákupoch v ich sieti.

V prvej polovici budúceho roka by podľa M. Šupu mal do aplikácie pribudnúť spotrebný úver, v druhej polovici roka investičné produkty. Celkovo si trúfa do piatich rokov nabrať dvestotisíc klientov.

Aj keď je 365.bank súčasťou Poštovej banky a funguje na jej bankovej licencii, v jej komunikácii to nevidno. Zameriava sa najmä na mladých klientov, pre ktorých je život s mobilom v ruke automatický. Mala by ale v konečnom dôsledku pomôcť Poštovej banke omladiť jej tradične staršiu klientelu.

  • Tlačiť
  • 5

Tagy banka, mobil