Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom
Objednajte si denný súhrn správ
Vyberiete si len témy, ktoré vás zaujímajú.
Zasielanie newslettra kedykoľvek vypnete.

Odstúpenie od zmluvy na diaľku

13.05.2017, 05:00 | Zuzana Kollárová | © 2017 News and Media Holding

Cez internet som si objednal 6. 4. 2017 tovar na IČO (som živnostník). Objednávka mi bola potvrdená s tým, že dodanie tovaru na stránke bolo uvedené 1-3 dni a v maili 1-5 dní. V zmluvných podmienkach majú uvedené, že ak bude dodacia lehota dlhšia budú ma informovať do 24 hodín. Dňa 19. 4. 2017 ma vyzvali aby som si tovar vyzdvihol. Keďže ubehli skoro dva týždne, tovar som si kúpil u iného predajcu. Výzvu som odmietol a napísal som im mail, že od zmluvy odstupujem z dôvodu nedodržania ich obchodných podmienok z ich strany. Dňa 2. 5. 17 mi zaslali faktúru na zmluvnú pokutu vo výške 25 eur (v zmluvných podmienkach majú 15 eur), pritom tovar stál 10 eur. Som v práve ja alebo predajca? A čo sa stane ak faktúru neuhradím? Nechcem, aby mi poslala po dvoch rokoch list niektorá zo spoločností, ktorá vymáha pohľadávky na sumu 250 eur.

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 0

Tagy

poradňa

Oslovili sme s otázkou Európske spotrebiteľské centrum v SR. Nakoľko ste nakupovali na IČO, nejde o spotrebiteľskú zmluvu, pretože spotrebiteľa definuje zákon ako fyzickú osobu, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania.

Na tento nákup sa vzťahujú ustanovenia Obchodného zákonníka, ktorý uvádza niektoré dôvody odstúpenia a ostatné ponecháva na dohodu zmluvných strán v obchodných podmienkach.

Európske spotrebiteľské centrum v SR nie je oprávnené v takýchto prípadoch poskytovať poradenstvo. Ich názor na túto otázku je taký, že predávajúci porušil podmienky zmluvy ako prvý, nakoľko nedodal tovar v lehote a ani neinformoval čitateľa, avšak vy ste mali bezodkladne o odstúpení od zmluvy predávajúceho informovať, no túto možnosť ste nevyužili, takže ste tiež porušili podmienky zmluvy.

Európske spotrebiteľské centrum v SR vám odporúča, aby ste dali predávajúcemu návrh na upustenie od zmluvnej pokuty, z dôvodu porušenia podmienok, prípadne si uplatniť náhradu škody pre porušenie zmluvných podmienok.

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 0

Tagy poradňa

Diskusia (0 reakcií)