Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Platbu za nedodaný tovar možno reklamovať

16.11.2017, 10:29 | Martina Kláseková | © 2017 News and Media Holding

Vianočný darček objednaný z obchodu na webe, zaplatený kartou online, čaká sa na kuriéra. No ten nechodí a nechodí. Telefón u obchodníka vyzváňa alebo je obsadený, na písomné otázky odpovedá stroho alebo vôbec. Stres zo straty peňazí stúpa. No zbytočne.

  • Tlačiť
  • 0

Ľudia, ktorí nakupujú online a platia za tovar, či služby platobnou kartou, sú v takomto prípade pod ochranou. Môžu podať v banke reklamáciu a ak sa obchodník obohatil neprávom, klient dostane peniaze späť. S reklamáciou netreba otáľať, aj keď má na ňu klient až 13 mesiacov.

Banka môže obchodníkom peniaze strhnúť z účtu

Ak sa niekomu stane, že za tovar kartou zaplatí, no vôbec ho nedostane, mal by najprv kontaktovať predajcu a podať oficiálnu reklamáciu. Podobne je to v prípade účtovania inej sumy, či napríklad pri zdvojenej platbe. S kópiou reklamácie, alebo aj stanoviskom obchodníka, ktorý situáciu nechce riešiť, sa môže obrátiť na svoju banku.

Banka môže klienta vyzvať, aby doplnil aj iné doklady, reklamáciu tohto typu musí vyriešiť do 30 dní. Medzitým bude kontaktovať banka príjemcu platby a tá zase svojho klienta vyzve, aby jej predložil doklady o spornej transakcii.

Ak ich obchodník nemá alebo len odmietne dodať, banka mu peniaze strhne z účtu a vráti ich nespokojnému nakupujúcemu. Celý tento proces funguje podľa pravidiel kartových spoločností. Aj preto je lepšie na webe platiť kartou ako online prevodom či inak.

Neprehliadnite

Verte tým, ktorí potvrdzujú SMS-kou

Aj keď je nákup darčekov pod stromček cez internet pohodlný, banky odporúčajú svojím klientom, aby kartou platili iba u tých internetových predajcov, ktorí sú dôveryhodní, overení a zabezpečení.

„U obchodníkov s nezabezpečenou web stránkou odporúčame neplatiť alebo pristupovať maximálne opatrne, najmä ak sa klient na stránku preklikol z reklamy na obľúbenej stránke,“ hovorí hovorkyňa ČSOB Anna Jamborová.

Pre čo najväčšiu mieru bezpečnosti odporúča klientom využívať e-shopy využívajúce zabezpečené internetové platby, ktoré potvrdzujú prostredníctvom jedinečného SMS kódu.

Radšej na dobierku

V Tatra banke je zase odporúčaným riešením používanie aplikácie MobilePay, ktorá okrem iného dokáže pri platení online vygenerovať jednorazové číslo karty. Klient tak nepustí skutočné číslo karty z rúk, čo zamedzuje zneužitiu.

Aj pri nakupovaní online podobne ako pri používaní internetového bankovníctva platí, že je nevhodné nakupovať na verejných, či nezabezpečených WiFi pripojeniach či na verejných počítačoch.

Heslá vo všetkých zariadeniach treba mať chránené heslom. A ak niekoho zaujme online obchod, ktorý predtým ešte nevyužíval, mal by si ho preveriť. Ak by sa predsa rozhodol objednať z neho tovar, odporúča sa platiť ho na dobierku.

Ako platiť online bezpečne

  • Predtým, než informácie o vašej karte pošlete cez internet, uistite sa, že sú bezpečne šifrované - skontrolujte, či nie je logo kľúča alebo zámku na spodnej strane okna vášho prehliadača rozlomené alebo skontrolujte adresu webovej stránky, ktorá by mala začínať https:// radšej ako .

  • Používajte najaktuálnejšiu verziu prehliadača a zaistite, aby bol operačný systém počítača neustále aktualizovaný.

  • Nakupujte u predajcov, ktorých poznáte, prípadne si o nich vopred niečo zistite. Uistite sa, že sú seriózni a spoľahliví.

  • Uchovávajte si záznam o vašich internetových transakciách, vrátane webových stránok predajcov. Mnoho internetových predajcov zasiela svojim zákazníkom e-maily, v ktorých zhŕňa podrobnosti o nákupe - uistite sa, že máte tieto e-maily bezpečne uložené alebo vytlačené.

  • Pred nákupom si prečítajte pravidlá o dodaní a reklamácii, ktoré by mali byť k dispozícii na webových stránkach predajcu. Môžu byť nevyhovujúce položky zaslané naspäť? Ak sú objednané položky chybné, môžem dostať späť peniaze alebo aspoň dobropis?

  • Na webových stránkach predajcu by mali byť dostupné informácie o podmienkach a nákladoch za dodanie, menách, ktoré predajca prijíma a o príslušných daniach.

  • Zistite telefónne číslo alebo e-mail na predajcu a zapíšte si ich pre prípad neskorších reklamácií.

PRAMEŇ: Visa

  • Tlačiť
  • 0

Tagy banky, karty, platby, reklamácia

Diskusia (0 reakcií)