Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Sľubujú trináste či štrnáste platy a k tomu ešte svetový mier

09.06.2017 | Zuzana Kollárová

Diskusia (24 reakcií) Pravidlá diskusie

09.06.2017 | Roman Kanala

Trináste a štrnáste platy sú šuviks. Treba priniesť sociálny balíček, v ktorom bude pevné zdravie a večná mladosť. To sú tak fajn veci, že každý bude za. A potom kto to nebude rešpektovať a ochorie, tomu treba dať pokutu.

09.06.2017 | Oskarka

Mali by sa zaviesť určité normy spotreby práce.
V kríze zamestnávatelia prišli nato, že tam, kde predtým pracovalo na úseku 25 ľudí postupne pracuje 20, 18 a dnes už aj 15 ľudí - stále za rovnaký plat. Táto "racionalizácia" je bežná vo výrobe aj v zdravotníctve. Vo výrobe je bežné zvyšovanie noriem - ale donekonečna sa to robiť nedá. Mal by sa zaviesť určitý strop, človek je schopný urobiť len určité množstvo práce. Zamestnávatelia si to nemyslia, mal by sa o toto postarať štát.
Ak sa tieto normy spotreby práce nezavedú - niektorí zamestnávatelia budú márne hľadať zamestnancov - možno u nich chvíľku budú robiť Ukrajinci....

10.06.2017 | @@@

to je pravda ....ale stači nepustiť tu urkajincov a aj to aby štat nepodporval tychto špkulativnych zamestnavatelov tak ako to robi dnes.....dnes to robi prave tak že takito zamestnvatela ktory cele roky odbravali ludi nemaju kvoli zlym pracovnym podmienkam zamestnacov čiže možu si zato sami ked ich argoancia priviadla firmu do stavu že ludia u nich nechcu pracovať ....porblem je ako sa dnes k tomu postavil štat ...namiesto toho aby to im nechal vyžrať čo si navarili tak nuti nezamestnanych na tie pracovne pozicie pod trestom toho že ich vyradi z uradu prace ale nenuti tam len ludi z okolia ale už aj ludi z opačneho konca slovenska aby sa presťahovali dostali 500 eur v čistom pracovali ako otroci ubytovnu si hradili sami pričom o kvalite ubytovni by sa tiež dalo pisať a zato zaplati 150 eur a ostane mu 350 eur v čistom na jedlo ošatenie dopravu a nakoniec zisti že po mesiaci mu neostane nič a žije len od vyplaty do vyplaty a otroči denne vo firme kde mu naložia za dvoch a štat prave toto podporuje .....je paradox že v podstate toto prezentoval aj srbsky novinar ktory sa tak zamestnal ale to rychlo prešlo za den a štatny uradnici si z toho zobrali len jedno či ti ludia neboli zamestnany nelegalne lebo štatny uradnik j.be na to ake su pracovne podmienky vo firmach kde posielaju oni sami ludi ale druha strana je len aby platili poctivo dane z ktorych oni žiju a priživuju sa ako poarziti .....takže chyba je aj v štat ....štat by sa nemal čo starať do toho a tu je potrebne zrušiť urady prace tie nemaju vyznam aby takto konali v neprospech ludi lebo takto podporuju prave len takych zamestnavatelov ktory odrbavaju zamestnancov a ešte im v tom odrbavani pomahaju .....urad prace už davno mal byť cely zrušeni ....bola by aj väčšia snaha zamestnavatelov potom riešiť zle pracovne podmienky ak by tam nikoho na ne nenašli ale namiesto toho sa spoliehaju na štat že oni im na tie otrocke pracovne pozciie doda ludi a ked nie on cez urad prace tak im povoli cudzincov z ukrajiny či srbska čo je dalši nezmysel ....štat ma zakazať zamestnavať ludi mimo EU lebo nezamestnanych v EU je dosť a každa firma v EU si može najsť ludi z ktorej koľvek krajiny EU čo len ukazuje že možnosti maju vela a ked u nich už nechcu pracovať ani rumuni a bulhari je to ich problem

10.06.2017 | milan_k

echce sa mi verit ze toto pises v dobe ked na slovenxku celkovo chyba pracovna sila a je teda podtlak na trhu prace..povedz mi kto su ti nezamestnani dnes ? zvycajne taki co z roznych dovodov pracovst nechcu. Ja naopak dufam ze ukrajincov sem stat pusti, lebo vozit smeti, murovat, kopat zaklady alebo kanaly pre kabelaz uz nikto nechce, a tych profesii su tisice nad cim slovaci uz ohrnaju nos. Kazdy chce rakusky plat a pritom robit to co doteraz, pridana hodnota ziadna. Dnes pri nedostatku pracovnej sily vyplakavaju o platoch naozaj asi uz len ludia co skrstka nic nevedia a su odkazani na obycsjne pracovnej miesta bez konkretnej kvalifikacie....ale ti budu mindzovat vzdy, ze ich ctene, nevzdelane zadky si zelaju rakuske platy....cim viac nepouzitelny na trhu prace tym viac socialisticky orientovany obcan.

10.06.2017 | @@@

to je nezmysel stzale je tu vela nezamestnanych na vychodnom slovensku a bb kraj je stale 15% nezamestnanosť je tams tale vysoka nezamestnanosť a malo prace lebo mnohi ludia len odišli z daneho kraja keby neodišli tak je tam možno aj cez 30% nezamestnanosť ....po dalšie to sa ale nemože robiť tak že nasilu tych ludi z tych vzdialenych regionbov presunieme do ba a okoli kde dostanu 500 eur v čistom a z toho zaplatia 150 eur za smradľavu ubytovnu z dalšimi 6timi cudzimi ludmi kde nikdy nevieš čo ti od nich hrozi .....po tomto ti ostane 350 eur v čistom čo je menej ako minimalna mzda lebo ta je 435 eur v hrubom a v čistom je to 375 eur čiže im ostane ešte menej a prave štat taketo podporuje plus k tomu zle pracovne podmienky.... ja vždy hovorim že su to firmy zo zlymi pracovnymi podmienkami čo toľko nariekaju oni sa snažia len o jedno dorbavať zamestnancov a nato dnes dopalcaju sa im to vratilo spatne ale ich manažeri si to neuvedomuju alebo uvedomuju a je to umyselne lebo oni ako manažeri sa chcu na tych zamestnancov nabaliť a opať len ich čo najviac využiť .....toto nemeože fungovať tak že naložim na zamestnaca za dvoch ...ani ty by si za dvoch nerobil tak nemože štat nutiť tych ludi aby išli na pracovne pozicie ktore su mizerne prave kvoli zlym pracovnym podmienka a zmeni sa to len vtedy ked ti ludia čiže manažeri firiem dostanu poriadnu priučku čo ma podoriť aj štat a nie im pomahať v tom aby tito neschopny manažeri odrbavali tych ludi a parazitovali na nich .....žiadnych ukrajincov tu nie je potrebnych nech si tie firmy zožeru to čo si dlhe roky navarili lebo ak niekto doslova vyhaňa ludi z vlastnej frimy lebo ich považuje za niečo menej tak si nič ine ani nezaluži a nech potom ti experti manažeri sami zaskakuju na nie pozicie ....to nie je len o tom byť manažer poberať vysoky plat a zdierať zamestnanca ako sa len da a ked všetci uteču tak pirdem do medii ako boh a stažujem sa na zamestnacov opať že to oni su chybny ....omyl kto je tu chybny na to nech sa manažer pozrie do zrkadla .....ja som tym firmam nehovori aby zamestnacov od seba odhaňali zato si možu sami .....ale pre nich je lašie sa stažovať v mediach ako keby mali zlepšovať pracovne podmienky

10.06.2017 | @@@

a ešte niečo na slovensku sa o nedostatku zamestnancov neda hovoriť lebo tu nie je žiadna tak velka firma a uzko špecializovane žeby jej mali chybať tak velke množstvo zamestnancov ....preto je paradox že nejake firmy ktore maju 300 či 500 zamestnacov nariekaju že nemaju zamestnacov a pritom sa na napriklad 50 volnych pozciiach za rok vystrieda 200 či 300 ludi potom je jasne že nie je chyba v zamestnancoch ale vo firma v ich manažmente ktory tych ludi využiva tak že nemaju zaujem dalej pokračovať a pracovať vo firme ....je jasne že ked ma firma zle pracovne podmienky tak tam ludia dlho nevydržia a čim skôr tam budu chcieť skončiť takže aka firma taky vysledok alebo aki manažment taki vysledok ....každa frima ktora dnes narieka že nema zamestnacov je len ukažkov neschopneho manažmentu nič viac :P

11.06.2017 | @time

Je vidiet ako zmyslaju tzv. truhlikovia. Cudzokrajni pracovnici su kladnou strankou, ak stat ma pre ne pracu , resp. ak je nedostatok zamestnancov. Len hlupak si navazi ineho pracu a tak aj premysla a samozrejme bez chapania ekonomiky a potom zo seba sinie jeden blud za druhym.
Ekonomika ma svoje pravidla, tak ako aj trh prace, no na strane druhej, spolocnost , krajina, stat je celok, ktory sa sklada z jednotlivcov a rodiny. Za starych cias ,ale aj dnes, to riesilo PaM.
Mimochodom, na Slovensku ludia zarabaju jednu stvrtinu realnych prijmov zapadnych krajin. Obycajne pracovne miesta neexistuju v ekonomike, kazda praca je sucastou , ktora ma svoje zaradenie. Tak ako pekar, ako masiar, tak ako kuchar ci vodar alebo murar, ale aj krajcirka ci predavacka . Ako v tej rozpravke vo Werichovom akomsi epilogu.
Neznalost ale neznamena, ze netreba pripominat. My co zijeme v cudzine dlhodobo, platime dane a odvody v danej krajine , ale nemalo ludi posiela peniaze pre vlastne rodiny, takze peniaze neostavaju v danych krajinach. Aj o tom je ekonomika a riadenie.Kazdy cudzinec vynasa peniaze .
Na Slovensku treba znizit statnych uradnikiv o 5o% . Priliz vela krajov, vela samosprav, skratka , peniaze nejdu do rozvoja , len na korupciu a rodinkarstvo pre hlupakov a nepotrebnych pre tuto spolocnost, ktori len parazituju na jej ukor.
A ciganov treba zaratat do spolocnosti a nieco riesit, nie len o tom schodzovat a tarat .
Tato spolocnost musi sa preorientovat a znizit rapidne stav uradnikov, lebo vela z nich prizivnici spolocnosti, na ktorych doplacaju ti, co vytvaraju financnu hodnotu. My nepotrebujeme v krajine tolko rozpoctovych a prispevkovych darmozracov. Treba skoncit socialisticke zmyslanie, z uradov pekne naklusat do ekonomiky tam, kde je to potrebne.

11.06.2017 | @@@

a potom prečo brexit prečo trump ?...jedna strana je čo chcu firmy ano ti chcu lacnu pracovnu silu hoc aj zb bangladeša ale druha strana je kto tvori štat ?....tvoria ho len podnikatelia ?...omyl podnikatelov na slovensku je 390tisic ale potencionalnych voličov je 4,4 miliona takže väčšina nie su podniaktelia ani manažeri aby obhajovali cudzincov ako lacnu pracovnu silu na uzemi....pre väčšinu su cudzinici ludia čo ich oberaju o pracu znižuju cenu prace mzdy a zvyšuju ceny bytavnia lebo ked nastahuješ obrovske množstvo cudzincov do nejakeho mesta porastu ceny byvania na čo doplacaju prave domaci .....a preto bol aj brexit a preto v usa volili trumpa ktory sa postavil proti migracii do krajiny .....lenže to mnohi nevidia lebo vidia len pripadne zisky pre firmy ale bežny ludia zo ziskov firiem nemaju nič tak je jasne že oni možu obhajovať len svoje aby ceny byavnia nerastli aby na druhej strane rastli mzdy a aby ich nikto čiže cudzinci neobreali o pracu a neznižovali jej cenu .......ale to mnohych nezaujima lebo politici a mnohe media a tzv . ekonomovia obahjuju len maximalizaciu ziskov firiem na ukor kohokoľvek čiže aj na ukro samotnych ludi v štate čo prinaša nasledky ktore som už spomenul ......dalšia vec pišeš že ti ludia posielaju aj niečo domov ale kolko toho je ?.....ak niekto v nemecku zarobi 1100 eur v čistom mesačne kolko pošle domov ?....100 či 200 eur ?.....niektory aj nič ....poznam ludi čo robili v anglicku nemecku a nikdy nikomu nič domov neposlali a po tych rokoch čo sa aj vratili si zo sebou veľa toho nedoniesli lebo všetko minuli tam ......takže tito ludia tiež väčšinu penazi minu tam a nenesu ich domov .....domov pošle možno 10 či 20% z vyplaty a mnohi ani tolko lebo naklady v zapadnej europe su vyššie ako na slovensku tak im mnohokrat vela toho neostane

19.06.2017 | @time

Aj ked neskoro, musim ti to jasne napisat. Nemam rad statistiku , lebo jej nedoverujem, nie len pre nepresne udaje presnych cisiel, ( alebo vyfabulovanych presnejsie napisane) ale hlavne preto, lebo je to len ideologicke tlacganie.
Ako pisem, nemam rad statistiku, aj ked, clovek za svoj zivot co to prezil. Neviem kde si nabral cislo 390 tisic samostatne zarobkovo cinnych osob, ked este statistika( tu ktoru neuznavam) z roku 2014 uvadzala nejakych 6oo tisic ! Je to v podstate iny udaj ako ty uvadzas. To poprve. Dalsi su v zavislosti na takej osobe, to jest, zamestnanci , rodinny prislusnici atd..
Naozaj vies kolko minaju liudia na zapade? Vies ake su ceny, najom , energia, voda , plyn? Naozaj?
Ja neviem vakej spolocenskej vrstve sa pohybujes, takze to nejako neriesim. Ja platim za byt a to zijem sam dost, niekto tolko ani nazaraba.. Ale otazka je v inom. Tak ze opakujem, nemam rad statistiku, je nie len nepresna, ale hlavne zavadzajuca a nepravdiva. Nemam dovod ta urazat pre nevedomost, len na ilustraciu , aby to bolo v obraze.

20.06.2017 | Martinoid

A kolko z tych zivnostnikov je naozaj podnikatelov??? Aj moj brat sa musel dat na zivnost pretoze jeho zamestnavatel nechcel platit odvody a dovolenku.

10.06.2017 | citatelTrendu

Slovensko má problém s pôrodnosťou, vldáa by sa mala zásadne okrem podpory malého podnikania zamerať práve na rodinnú politku. Daňový bonus na dieťa 256,92 € na rok je výsmech rodičovstvu na Slovensku.

Na nezmysly sa vyhadzjú milióny eur (nedávna kauza minutia 50 miliónovej vládnej rezervy).
http://www.pluska.s...

Keby tie milióny šli na rodičovské príspevky alebo zvýšenie daň. bonusu na dieťa, malo by to oveľa väčší zmysel. To je sociálna politika, politici, nie tie nezmysly čo predkladáte! Fico aj kapitán Danko sa prezentujú ako sociálni politici, ich skutky o tom nesvedčia.

10.06.2017 | Roman Kanala

S tou tzv. "rodinnou politikou" je lepšie opatrne. Existujú sociálne vrtvy so zvýšeným reprodukčným potenciálom, kde každý impulz prinesie ďalšie zvýšenie pôrodnosti a to sú všetko osoby, ktorých prínos do štátneho rozpočtu predstavuje záporné hodnoty. Nevzdelaní, nezamestnateľní dunčovia, odsúdení na celoživotnú sociálku a detské prídavky.

Preto je lepší daňový bonus, ako hotovosť na ruku. A ani ten bonus by nemal byť priveľký.

11.06.2017 | @time

Krajina, ktora sa nazyva stat, musi mat v prvom rade pravidla, Ustavu a zakony. Krajinu , kde zlodej_podvodnik sa moze stat politikom , poslancom alebo clenom vlady, nieje mozne nazvat statom. Ekonomiku ma riadit uspesny clovek, bez ohladu na politicke tricko ci tak casto okazalo predstierajuc vzdelanie. Ziadne nemaju, ani moralku ci charakter.

Ak Slovakom nevadia politici, co trpia dusevnou poruchou a prejavom bludov, potom sa netreba cudovat , ze sa k moci dostavaju ti, co patria davno za kater pripadne do ustavu pre choromyselnych. Od 89 roku, sa k moci dostavaju vacsi a vacsi blazni. Ci sa to niekomu paci alebo nie, jedneho dna bude Slovensko velka hladova dolina.
Zlodeji politici si ale z toho hlavu nerobia, maju dost nakradnute, aby z dna na den urychlene opustili krajinu a peemiestnili sa s nakradnutymi peniazmi kdekolvek. To nieje nic nove. Zial, Slovakom to ale nedochadza, nebude ani na dochodok, ani na zdravotnictvo ani na ziadnu socialnu politiku. Ak to chcu..................

11.06.2017 | Roman Kanala

Súhlasím, že prvotnou príčinou zla sú komunisti, kradnutie a prázdne kandelábre, ale "sociálna politika" má potenciál zahubiť celé krajiny. Viď Francúzsko, viď Grécko. S rozdávaním treba opatrne. Podpora rodiny môže vyústiť v podporu bezuzdného plodenia ľudského odpadu.

S podporou školstva bezvýhradne súhlasím v každej situácii. Vzdelanie národ povznáša a je dobré i pre ekonomiku, i pre ducha národa. S podporou "rodinnej politiky" a "sociálnej politiky" to nie je jednoznačné - môže to pomôcť, ale aj uškodiť. Treba dávať pozor, čo a v akej situácii.

11.06.2017 | @time

Hm...opakovane treba pripominat. Ak stat riadia hlupi a nezodpovedni ludia, v state Danskom nieje nieco s kostolnym poriadkom..

11.06.2017 | @time

"Clovek ked tak cita o vyjadreniach politikov tam u nas, nestiha zasnut. Mame tolko genialnych a nenahraditelnych politikov, ze zapad nam moze zavidiet".
Ja nepovazujem urcite individua v Slovenskej politike , ktore nedokazu zosmolit ani suvislu vetu , ktora by davala zmysel , za potrebne pre krajinu. Kazdy kto zije v urcitej zapadnej krajine a nema problem chapat suvislosti, nemoze nevidiet, ze Slovenska Republika sa zenie dole vodou. Preto neriesim inu krajinu. Do konca ani na College som nemiesal politiku, ekonomiku , socialnu udrzatelnost ci zdravotne zabezpecenie. Radsej som tuto temu obchadzal, aby som sa nemusel hanbit. Kto zije na zapade, vie o com pisem, radsej nerozpravat o tom , aby si nemysleli , ze sme nejake stado opic.

11.06.2017 | @time

"Súhlasím, že prvotnou príčinou zla sú komunisti, kradnutie a prázdne kandelábre, ale "sociálna politika" má potenciál zahubiť celé krajiny. Viď Francúzsko, viď Grécko. S rozdávaním treba opatrne. Podpora rodiny môže vyústiť v podporu bezuzdného plodenia ľudského odpadu".
..................................................­..................................................­..................

Vacsina ludi zo Slovenska zijucich po celom svete, ma v sebe nieco to nazske. Ja stale vravim,ze tam doma je tolko mudrych a sikovnych ludi, zial, ziju v ustrani a neraz aj nepochopeni. K moci sa dostavaju naruseni jedinci, kriminalne existencie a poskrobkovia priblblych komusov.
Treba vzapati aj odpovedat. Kto je pri moci ?

11.06.2017 | @@@

@time.....otazka je kto su ti dobri .....len aby to nebolo že ti dobri su len pre teba a dalšich 10% ludi a zvyšok by mal iny nazor ......si uvedom že každemu vyhovuje niečo ine nie je možne aby všetci jedli stale to iste jedlo lebo ty ho maš najradšej :P

19.06.2017 | @time

@@@ ja nerozumiem na co reagujes.,.. aky nazor..ci ake uvedomenie...vies co su pravidla? Rozumies slovu pravidla..nie komunisticke..nie krestanske..nie kadehacke ci smeracke...pravidla...zakon...moralka...
..nechapem o com pises......mna sa nepytaj kto su ti dobri, kto je ten spravny, mne nepripomunaj koho vy tam volite neustale ,no potom ste sklamani. Moralka nepozna percenta , to by si mal vediet, lebo potom nejde o moralku, len o tych tvojich, vyvolenych, tych pravych, ktorych Ty chces! U vas nieje ani jeden politik slusny. Alebo poznas takeho? No ved napis? Nezahmlievaj !! U vas je jedna neutajitelna drobnost, neuprimnost a to co vztahujes na inych, ale, nevidis v obraze vlastne sam seba.

11.06.2017 | @@@

Roman trakže tvrdiš že v štate kde nie je žiadne socialne zabezpečenie je lepšie ?.....važne je v usa v bonxe v comptone a dalšich chudobynch a kriminalnych štvrtiach lepšie ?...prečo tam nežiješ ked je tam dokonalosť .....aj vo švajčiarsku je tak dobre ?......preto švajčiarsko patri ku krajinam s najvyššou pôrodnostou na svete :D .....a potom načo im je tolko pristahovalcov ?...aha zabudol som aby mal na nich kto robiť ale to nejako nesedi s tym čo prezentuješ ti ked musi prijmať cudzincov aby na nich robili a firmy na nich parazitovali :D .....

19.06.2017 | @time

@@@ zaraza ma jedna drobnost. Ty neovladas system zapadu, nevies kolko sa plati socialne, dane, ale poznas sytem. Vies ako to tam chodi. Naozaj?

11.06.2017 | @@@

ved ludia na slovensku nemaju ani koho voliť .....napiš politicku stranu čo splna to čo si napisal ty ....čiže nekradne a po dalšie zabezpeči to čo si pisal dôchodky zdravotnictvo a to že ludia nebudu odchazdať zo štatu lebo tu nie je žiadna polticika strana ktora by to splnala možno niektory budu tvrdiť že oni nebudu kradnuť ale tito nesplnaju ten zvyšok .....takže vysledok je len ten že nie je koho voliť lebo nakoniec nech sa dostane k moci ktokoľvek povedie to len k tomu že ludia nebudu mať ani dôchodky ani mnohi budu nuteny odisť zo slovenska

19.06.2017 | @time

For Roman Kanala _ ludia sa zhoduju aj v tom ci onom. Alebo inac...politici od roku 1989 rozkradli zo Slovenskej republiky tolko, ze by aj po nas dve generacie mohli slusne zit, za tieto ukradnute peniaze( Mexiar, Dzurinda, Miklos, Radicova a samozrejme komunista ako vsetci pred nim F.co. Neries ciganov , nevidis do duse ludi, ktori su odsudeni civilizaciou a nechapu vela elementarnych detailov civilizacnych pochodov sveta. Aj ked, v niektorych veciach su mudrejsi nez majoritna populacia.

19.06.2017 | oko

pan Kanala je ekonomicky uspesne imigrovany svajciar. mozno preto ma tie xenofobne, az fasisticke nazory. keby tie neventiloval, bolo by lepsie, inak ma zaujimave prispevky.
svajciarsko je krajina, ktora okrem ineho, ale najma, zbohatla a bohatne na prani spinavych penazi a tzv danovej optimalizacii. cize vsetok ten zazrak je financovany aj a najma z penazi, ktore niekto ukradol v afrike, rusku, vychodnej europe alebo latinskej amerike.
z predaja chronometrov a vreckovych nozickov urcite nie :)
pan Kanala, skuste urobit kriticku analyzu zdrojov prijmov svajcu, myslim, ze by to bolo zaujimave.