Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Tatra banka sa pustila do rušenia hotovosti na pobočkách. Pridajú sa aj ďalší

02.01.2020 | Peter Csernák

Diskusia (73 reakcií) Pravidlá diskusie

02.01.2020 | Mikil

Práve tento týždeň som chcel ísť do tatrabanky a otvoriť si účet, lebo ju mám k domu najbližšie. Uz to ale neurobím. Banka bez vyberu a vkladu hotovosti. Nech idú do čerta...

02.01.2020 | stryko drzgros

lol, fyzicky som nebol na pobocke banky uz aspon 15 rokov ...
načo potrebujes moznost vyberu a vkladu v HOTOVOSTI ty ???

02.01.2020 | Jokerito

Nuz mozno ked chces cosi kupit a nevies minulost...das na ruku, aby ta nespajal s dotycnym spolocny prevod

03.01.2020 | zakaznik

Nepracujú s hotovosťou, vklady úročia 0,0nič...

Banky sú ako telefónne búdky pred 25 rokmi. Čím ďalej, tým menej dôvodov využívať ich služby.

02.01.2020 | slobodný človek v rámci možností

Lol, min mesiac som robil 3 hotovostne vklady na pobocke a 1 vyber.
Vsetci su neni ako ty ;-) taky obmedzeny. Neviem si predstavit ze nepotrebujes moznost vkladu a vyberu v HOTOVOSTI.

02.01.2020 | martin33

Vklad v hotovosti na pobocke som naposledy robil pred 5 rokmi, ked som otvaral firemny ucet, kde som potreboval mat nejaky zostatok, kym mi pridu prve platby za faktury, na sukromnom ucte som od roku 1994, ked som si zalozil prvy ucet, hotovost nevkladal NIKDY. Vyber cca. 80 Eur mesacne (vsetko ostatne platim bezhotovostne) urobim v kazdom bankomate.
Ja povazujem za obmedzujuce skor pouzivanie hotovosti. Moja firma hotovost neprijima a preto nemusim napriklad riesit e-kasu.

02.01.2020 | slobodný človek v rámci možností

Vies kolko firiem prijima hotovost a nepriznava prijem v danovom?
Kazdy ma ine potreby, presvedcenia ...uprednostni hotovost a preto s nou pracuje neustale.
To nepisem o sebe :-)

03.01.2020 | milan_k

no, konecne si mu to osvetlil, panovi bez predstavivosti

03.01.2020 | Morris

preco hned kazdeho kto pracuje s hotovostou oznacujes za podvodnika?

kopec ludi stale plati hotovostou, preto predajna/opravar atd musi tieto peniaze nosist do banky.

No a ked tie peniaze tatrabanka nechce, tak ich vela ludi zrusi...

03.01.2020 | martin33

Neviem ci to bola reakcia na mna, ale ja nepovazujem tych co platia hotovostou automaticky za podvodnikov.
Vyssie som pisal o tom, ze hotovost je pre mna obmedzujuca (nutnost ju mat bezpecne ulozenu, riziko kradeze/lupeze, v podnikani je nutne plnit specialne zakonne povinosti, ...) a preto jej pouzivanie minimalizujem.

03.01.2020 | Morris

nie, to bolo na "slobodný človek v rámci možností"

06.01.2020 | slobodný človek v rámci možností

Nikoho za podvodnika neoznacujem.
Som zastanca hotovosti a pride mi zvlastne ze je vela ludi ktorym je to jedno ci bude alebo nebude hotovost.
Za hotovost sa treba bit.

04.01.2020 | peby2015

Strapaty s Kalim by ti vysvetlili ze naco cash

02.01.2020 | Scotti

Vkladať a vyberať hotovosť sa dá v každej pobočke Tatra banky, len na 6tich z nich to možes realizovať len cez vkladomat a nie na pokladni. Výhodou je že tak môžeš urobiť hocikedy nielen počas pracovnej doby.

02.01.2020 | FeroImrecze

Toto moze fungovať len keď budú všetky medzibankove prevody on-line v reálnom čase. Tiež síce do banky bežne nechodím ale občas 2-3 krát ročne človek potrebuje naozaj rýchle niečo zaplatit a to potom bez hotovosti nejde. Napríklad chodím do zahraničia a už viac krát som mal problém s platbou kartou takže bez hotovosti vycestovať, to nejde. Načo potom tie banky sú?

02.01.2020 | Scotti

Hotovosť dostanes aj vlozis na pobocke len cez masinu a nie u cloveka. Vacsi obnos ako 10000 je potrebné aj tak hlásiť vopred.Zvysok podla limitu karty, ktory si vies cez apku TB na konkrétny vyber zväčšiť.

02.01.2020 | king01

Problém je, keď potrebuješ väčšiu hotovosť, na jednej strane banky rušia hotovosť v pobočkách na druhej strane obmedzili výber z bankomatu na max 200_300 eura podľa banky a za každý výber extra poplatok, že Slovenská sporiteľňa...

02.01.2020 | Scotti

Sporitelna to obmedzila len pre neklientov banky, klienti SLSP toto obmedzenie nemaji

02.01.2020 | FeroImrecze

Problém bankomatov sú limity. Nechcem dopadnúť ako Gréci ktorí hoci peniaze mali, nemohli si v čase krízy mesačne vybrať viac ako 400 eur. Ochránili tým síce svoje banky, ale ľuďom zobrali jedno z ich základných práv - disponovať so svojimi peniazmi a teda majetkom . Obávam sa že toto je krok k ovládnutiu peňazí ľudí. Veď keď sa začne bankový systém rúcať, ako sa bez pobočiek človek dostane k svojim úsporám? Bankomaty sú často sotva poloprázdne takže aj keby boli limity na kartách vyssie možno prvych 100 ľudí by niečo dostalo a zvyšok by mal smolu.

02.01.2020 | martin33

Ak sa zruti bankovy system, tak existuje vysoka pravdepodobnost, ze stat obmedzi alebo zrusi aj platnost bankoviek.
Ako v menovej reforme 1953:
https://sk.wikipedi...
Teda v taketo situacii pomozu len skutocne peniaze (z drahych kovov).

02.01.2020 | slobodný človek v rámci možností

S Greckom si dostal dobry priklad, tak je zbytocne vykrucat a prekrucat.
Bankomat dal grekovy 100ku ale potreboval 500€...co teraz? Kto mal hotovost doma zobral kes a kupil co potrebuje.

02.01.2020 | martin33

Ja poviem iny priklad - pri zmene penazi z Kcs na Sk, ten co mal peniaze v banke sa mu automaticky prekonvertovali na novu (platnu) menu, ten co mal peniaze doma si nic nekupil, lebo neokolkovane bankovky neboli platne.
V kazdom pripade, ak mam reagovat na povodny prispevok, ked je zakonom stanoveny limit na vyber z bankomatu, tak rovnaky limit bude aj na vybery na pobocke.

02.01.2020 | slobodný človek v rámci možností

Ano limit bude rovnaky aj pri vybere hotovosti na pobocke.
Mena penazi, alebo obmedzenia ako boli v grecku su extremne priklady (ale deju sa).
Chcel som povedat len tolko, ze niekomu vyhovuje aj hotovost a z roznych dovodov ju pouziva.

02.01.2020 | Mati Hrnec

Limit na vyber na pobocke je do 10000 eur, nad 10000 eur hlasis vopred, mne osobne je proti srsti ani nie nemoznost vyberu vi vkladu hotovosti, ale samotna myslienka zaviest vsetko bezhotovstne...pre mna je to strata akejkolvek slobody, ja si neprajem aby moje nakupne zvyklosti niekto vyhodnocoval, analyzoval ci s tymito udajmi obchodoval... je pre mna podstatna moznost niekomu nechat "tringelt" v hotovosti... kupit si nieco v htovosti bez podpory firiem ktore prevadzkuju platobne systemy/terminaly a zarabaju na obchodnikoch podla obratu /fakticky za nic/...pre mna je podstatne stale mat moznost "utiect" do hotovosti bez moznosti plosneho uplatnenia zapornych sadzieb na vkladoch....jedna inflacia tu uz je...ta spotrebnych cien a aktiv...dalsie zaporne uroky by propseli len k dalsiemu verejnemu okradaniu ludi a drzaniu ich v "zajati" skrz imaginarne data na uctoch... nemoznost prinutit ludi minat uspory privedie financny system postupne podla mna aj do takehoto extremu zapornych sadzieb, proste argumentovat len fianancovanim terorizmu, znizenim kriminality na pobockach a ine dristy u mna neobstoja...clovek ma mat moznost rozhodovania...taktiez o unikoch sa bavit je nezmysel...dnes su milionove uniky na dph a? roky to nevedia poriesit / u niektorych ludi mozno nechcu...vzdy sa najdu sposoby ako obchadzat nastavene pravidla, taky je svet a bezhotovost nebude riesenie, len dalsie obmedzenie slobody...

02.01.2020 | slobodný človek v rámci možností

Lepsie by som to nenapisal.
+++

03.01.2020 | trendblok

Absolutny suhlas

03.01.2020 | milan_k

presne tak

03.01.2020 | martin33

Sucasna hotovost je len iluzia.
Peniaze "v hotovosti" su len statom garantovane (a vynucovane) papieriky, bez vnutornej hodnoty, ktorych platnost moze stat hocikedy zrusit alebo obmedzit.
Tak ako s ato nedavno stalo v Indii:
"Osmý listopad roku 2016 se nejspíše zapíše do dějin ekonomie. Ve dvacet hodin a patnáct minut oznámil Narendra Modi, předseda vlády druhé nejlidnatější země světa, možná nejrozsáhlejší ekonomickou reformu novodobých dějin. "Bankovky v hodnotě pět set a tisíc rupií přestanou od půlnoci platit," sdělil překvapenému národu. Nejběžnějším indickým platidlům zbývaly čtyři hodiny. Reforma, která přišla jako blesk z čistého nebe, vyřadila z oběhu osmdesát šest procent veškeré měny."
https://www.tyden.c...

03.01.2020 | Morris

martin, ano peniaze su iba iluzia....ale vsetko je iba iluzia.
Aj zlato je iba iluzia, tiez ma hodnotu iba pre to, ze je dopyt.

mam 2 poznamky:
1. ja vela krat s tebou suhlasim, ale teraz nesuhlasim a zasadne. Nikto si nedovoli len tak odpisat euro, alebo dolare. To by v dnesnom svete plnom dlzob odpisali sami seba, resp kedze kopec ludi a krajin mimo usa /EU obchoduje v $/€ tak staty/centralne banky si mozu piskat, tie peniaze budu mat dovtedy hodnotu, kym si ich oni medzi sebou budu akceptovat. Vid napr cierna hora, ktora ma euro. Neoficialne.

2. ak aj pripustim moznost, ze teda by si staty mohli s menami robit co chcu, pri hotovosti sa vies pripravit - nakupit ine meny, nakupit zlato, striebro, uhlie...proste hocico co pre teba ma hodnotu.
Ak nebude hotovost, kazdy takyto nakup bude niekde zaznaceny, je to potom iba otazka casu, kedy stat moze poslat policajtov na konfikaciu.

Bezhotovostny svet je obrovske zlo, ktore nesmieme dopustit. Staci pozriet teraz napr na Kocnera - je to hovado a zasluzi basu, ale politickym rozhodnutim ministerstva financii USA je do konca zivota odpisany od financnych transakcii. Nemoze si kupit ani byvanie....
Politickym rozhodnutim, chapes to?! Ja nie. To je bezprecentne porusenie zakladnych ludskych prav, a je jedno ci sa bavime o Kocnerovi, lebo nabuduce to moze byt politicky oponent.

03.01.2020 | martin33

Ja samozrejme suhlasim s tym, ze statom regulovany bezhotovostny svet je cesta k vacsej kontrole zo strany statu a naslednej strate slobody, ale samotna hotovost v sucasnej forme nie je jedinym riesenim.
Rieseni je ovela viac - anonymne ucty a anonymne platobne karty (tie musia byt umoznene tlakom obcanov, politici ich dobrovolne nepovolia) alebo paralelne meny nezavisle na state (tie sa samozrejme politici a banky budu snazit zakazat).
Na druhej strane v okamihu, ked prestane byt konkretna forma hotovosti garantovana statom a jeho silovym aparatom (sucasne meny su "kryte" v podstate obuskami) prestane mat hodnotu. "Cisar bude zrazu nahy".

03.01.2020 | Jozko Ferko

absolútny súhlas Obmedzenie hotovosti je v pláne Číny, EU a USA už dávno. Všetko pod rúškom boja proti terorizmu a bezpečnosti Ovčanov. Ide tu o stratu Slobody, absolútnu kontrolu občana.Ak bude nepohodlný jediným stlačením enter ho odrežú od peňazí. Toto ale frajeri s kreditkami nikdy nepochopia. Zámerne píšem s kreditkami lebo väčšina slovákov má holú r..ť. V bohatých krajinácj ako je nemecko, belgicko, rakúsko sa platí v hotovosti. Rakúsko chce dať do Ústavy právo platiť hotovosťou.Cesta do pekla je dláždená zlatom...

03.01.2020 | martin33

V nasom geografickom regione sa menia peniaze v priemere jedenkrat za 20 rokov (naposledy 1993 a 2009) , teda az taky extremny priklad to nie je. Pricom posledne "skutocne" peniaze platili na nasom uzemi za Slovenskeho statu, ked boli v obehu mince v hodnote 10, 20 a 50 Ks zo striebra.

03.01.2020 | Mati Hrnec

martin33 aj ja s tebou vo väcsine nazorov suhlasim, no zrusenie hotovosti neprinesie podla mna viac pozitiv ale viac negativ... pokial bude mena zagarantovana centralnou bankou, co sa momentalne deje a ta je pripravena skupit akykolvek stany dlh ba dokonca aj korporatny dlh, v japonsku sa pustili dokonca do akcii o com sa uvazuje uz aj v ECBke tak nemam pocit skoreho problemu sucasnych mien ako Euro, dolar, JEN...

03.01.2020 | IvanPe

Ja s nim nesuhlasim:
V 1953 sa nemenila Kcs na Sk, ale Kc na Kcs, cielom bolo ukradnut uspory obcanom a ziskat tak peniaze na chod socialistickeho statu. Ziadna paralela s Cyprom alebo Greckom, ktorym vacsinou ruskym obcanom vzala centralna banka cast vkladov (dodanila spinave peniaze CYP) a chybala hotovost, pretoze stat skrachoval a nebolo na dochdoky (GR).
Peniaze nie su iluzia, su kryte schopnostou statu vynutit splatenie dlhov, preto napr slovensky limit je 60% dlhu voci hdp a v japonsku aj 170% (dochodky maju ulozene v bankach a neminaju).
Obmedzenie hotovosti suvisi so zakom proti praniu sponavych penazi a s tzv fintech, ked bankove sluzby mozu poskytovat aj technologicke spolocnosti, ktore nemaju ziadne naklady na kamenne priestory a nerobia s hotovostou.
Hotovost reprezentuje slobodu, a ta nie je zadarmo.

03.01.2020 | martin33

"V 1953 sa nemenila Kcs na Sk"
V jednom prispevku som pisal o roku 1953 (Kc na Kcs), v druhom o 1993 (Kcs na Sk), nejako sa ti to pomiesalo.

"cielom bolo ukradnut uspory obcanom a ziskat tak peniaze na chod socialistickeho statu"
Presne to iste a s rovnakym cielom, robi dnes ECB cez zaporne uroky a nereflektovanie skutocnej urovne inflacie (napriklad sa v nej nereflektuje trh nehnutelnosti a akciovy trh) len to robi pomalsie a menej zjavne ako sa to robilo vtedy.

"Peniaze nie su iluzia, su kryte schopnostou statu vynutit splatenie dlhov,"
Presnejsie schopnostou statu donutit ludi vykonavat platby v "statnej mene". Ano a to je presne ta iluzia, ktora zanika so samotnym statom, pricom pri "skutocnych" peniazoch to neplati.
Zlata rakusko-uhorska minca z roku 1913 ma dnes priblizne rovnaku kupnu silu ako v case ked bola vydana, hoci stat, ktory ju vydal, uz viac ako 100 rokov neexistuje. Rovnako maju nezmenenu kupnu silu strieborne mince Slovenskeho statu, hoci ten stat podla dnesneho prava vlastne ani neexistoval (plati pravna fikcia nepretrzitej existencie CSR).

03.01.2020 | IvanPe

Nepotykali sme si.
Porovnavanie dnesneho konania ECB s konanim zlocineckeho rezimu je hlboke nepochopenie faktov.
Kupna sila nejakej meny, ktora neexistuje je oxymoron. Asi si to zamienate s cenou ceniny.

03.01.2020 | martin33

V diskusiach si tykam s kazdym.

Neschopnost vidiet analogiu v konani zlocineckeho komunistickeho rezimu a zlocineckeho rezimu v ECB (ten, kto nedodrzuje medzinarodne pravo, tak ako je uvedene v zmluvach o fungovani EU, zakazujuce priame nakupy statnych dlhov ECB, je zlocinec) je hlboke nepochopenie faktov.

Pisal som o kupnej sile konkretnej mince. Ta pri "skutocnych" (komoditnych) peniazoch nezavisi od formalnej existencie meny, ktora je na nej uvedena.

02.01.2020 | citatelTrendu

Ak zrušia banky hotovosť, kde budú potom politici, prokurátori a iní vysoko postavení štátni nominanti vkladať "dary či pôžičky od známych"?
Prokurátor Kováčik vložil do banky 204-tisíc eur v hotovosti. Vraj boli od brata
https://www.etrend....

Bubeníková (SDKÚ) vyhrala v Tipose pol milióna eur
https://domov.sme.s...

02.01.2020 | Paninaro

Pokal zostavaju investicni specialisti lomene poistni specialisti co tam za 700 v hrubom oslavuju svoj druhy mesac vo financnom sektore,, tak je secko v najlepsom poradecku

03.01.2020 | zajo-

Za socializmu bol v banke 4 % úrok.

03.01.2020 | EuroSMS

Ano, ale nebola dph ani zaporny kurz ECB.

Ale k teme clanku: ked idem do neeuroveho zahranicia (cz, hu, pl,...) a chcem par drobnych na kavu a pripadnu zalohu, ked nezafunguju bankomatove karty ( ako sa Tatre par krat v CZ stalo)?

Manipulovat s peniazmi je zakladna vlastnost banky. Naco potom existuje?

03.01.2020 | martin33

V prvom rade, ak po mne banka chce za vedenie uctu niekolko eur mesacne a jedenkrat mi u nej nefunguje platba kartou, tak jej dam okamzite zbohom. V mBank, kde za vedenie uctu nic neplatim, sa mi este nestalo, ze by som kartou zaplatit nemohol. Pre istotu vsak pri sebe mam este karty od (tiez beplatnych) N26 a Revolut.

Manipulacia s peniazmi neznamena automaticky aj manipulaciu s hotovostou. Drviva vacsina penazi v obehu su totiz peniaze v bezhotovostnej forme.

03.01.2020 | EuroSMS

Fluktuovat medzi bankami nie ani jednoduche, ani dobre.

Vonkoncom nic nie je zadarmo. Cestovanie zadarmo a bezpoplatkova banka neexistuju.

Pokial spolocnost neprejde na sposob myslenia - chcem, aby veci fungovali a zaplatim si, aby fungovali, nikam sa nepohneme. Na prvom mieste je kvalita, potom cena.

03.01.2020 | martin33

"ked nezafunguju bankomatove karty ( ako sa Tatre par krat v CZ stalo)"
Karta, ktorou sa neda za kazdej situacie zaplatit nie je znamkou kvality.

"Na prvom mieste je kvalita, potom cena"
V skutocnosti je pre vacsinu ludi dolezity hlavne pomer kvalita/cena. Nikto nebude platit 1000 € mesacne za vedenie uctu, aj keby tam bola extremne vysoka uroven kvality sluzieb.

".. a bezpoplatkova banka neexistuju"
Mam 3 osobne a 1 firemny ucet, kde ziadne poplatky neplatim. Vsetky tie banky su ziskove, teda vedia zarabat inak ako na poplatkoch.

06.01.2020 | Peter Baránek

Ja fungujem podobne, bezplatnych uctov mam niekolko, ci uz fintechy(ktore rad testujem:) alebo banky. Neplatim ani za ,,podnikatelsky“ ucet, ani za ucet ku ktoremu mam hypoteku. Ani za vybery z bankomatov inych bank. Je to na kazdom, nakolko je schopny si tieto veci zariadit. Tiez som v minulosti platil ako vacsina ludi. :)

06.01.2020 | martin33

Z nostalgie su drzim este ucet vo VUB (bol to moj prvy ucet, mam ho od roku 1994 a jeho "pred IBAN" cislo viem naspamat). Za tento ucet, hoci ho vyuzivam minimalne, platim par eur mesacne.
Paradoxom je, ze ucet v mBank je nielen bez poplatku za vedenie uctu, ale mi este "zarobi" (urok na sporiacom ucte + cashback na kreditke) tych par eur, ktore dam za vedenie uctu vo VUB :-)

03.01.2020 | glogol

Aky je limit z bankomatu ? Planujem kupit auto z bazaru za 9000.

03.01.2020 | FeroImrecze

Nedávno som čítal že v USA neplánujú dať do obehu vyššiu bankovku ako 100 USD práve pre boj proti špinavým peniazom, pričom ako uviedli je možnosť používať hotovosť neodnatelne právo všetkých amerických občanov. Takže bezhotovostna spoločnosť v USA nehrozí aj keď každá vláda by mala najradsej pod palcom peniaze každého jedného človeka, čo sa dá len ak ich má v banke alebo ako úver.

03.01.2020 | Jokerito

Nuz v Bazare- v kanennej predajni neviem ci mozes hooostou platit...ak kupujes od niekoho zoberie prachy a ok ale takto...kto vie. Ked som kupoval pred 2 rokmi nove auto v autopredajni nemohol som zaplatit hotovostou-- iba bezhotovostne. Asi preto , ze by mohli prachy dostat nohy pri prenose do banky- zlodeji, plus poplatky za vklad do banky.

03.01.2020 | martin33

Zakon zakazuje podnikatelom (teda aj autopredajnam) prijimat vyssiu hotovost ako 5000 €. Dokonca je zakazane aj rozdelit vacsiu transakciu na viac mensich, ktore limit splnaju.
Ak kupujes auto od fyzickej osoby - nepodnikatela , limit na hotovostnu platbu je 15 000 €.

03.01.2020 | maDev

Takže napríklad ak niekto stavia, TTB nie je pre neho najlepšia voľba...

03.01.2020 | Scotti

Hotovosť v TB dostanes aj vlozis na pobocke len cez masinu a nie u cloveka. Vacsi obnos ako 10000 je potrebné aj tak hlásiť vopred.Zvysok podla limitu karty, ktory si vies cez apku TB na konkrétny vyber zväčšiť.

06.01.2020 | Peter Baránek

Pozrite, TB je len taka prva lastovicka, ostatni ju budu nasledovat. Takze je len otazka casu, kedy to bude vsade bezny standard. Hotovost nemusia zakazovat(a pevne verim, ze nikdy ani nezakazu:), staci, ked maximalne obmedzia a predrazia jej pouzivanie... Napr. v takom Svedsku, je hotovost uz pomaly nadavka. :) Je to vyvoj, ako v kazdej inej oblasti, vysledok technologickeho pokroku a setrenia nakladov zaroven. Efektivita je v biznise klucove slovo.

03.01.2020 | MaGi007

ze by boli ti americania ci rakusania az taki blbi ? alebo aj nie ? :-)

https://spravy.prav...

03.01.2020 | FeroImrecze

Hotovosť je sloboda. Prečo majú mať všetci možnosť dozvedieť sa o tom kedy a kde som koľko svojich peňazí minul (cez výpisy z kariet) ? Je jedno či ide o bankových úradníkov, políciu, daniarov, novinárov, SIS, manželku, svokru ... Keď budem chcieť môžem ísť trebárs do Monaca či Las Vegas a minutť ich tam v kasíne ( do kasína sa zásadne nechodí s kreditnou). Prípadne ak niekto má milenku či chodí do bordelu, určite nebude platiť kartou. Sú to možno extrémne situácie, ale každý má občas dôvod nejakú svoju transakciu držať v tajnosti a nemusí ísť zďaleka o financovatela teroristov. Mal som svojho času známeho vo veľkej banke ktorý sa netajil záľubou lustrovať transakcie ľudí ktorí ho zaujímali a za peniaze to aj ponúkal iným. Bolo to už dávno, ale pochybujem že sa to už nerobí. Napríklad investičným poradcom v bankach systémy automaticky reportuju každého komu na účet príde vyššia suma a ti ho hneď kontaktuju s ponukami "zhodnotenia" . Aj preto bohatší ľudia z malých miest spravidla nemajú účty vedené v miestnych pobočkách bank. Lebo miestne drbny v nich robia.

03.01.2020 | martin33

Utajit transakcie pred manzelkou a svokrou sa da celkom jednoducho - neozenit sa. Keby to islo tak jednoducho aj voci statnym organom :-)
Co sa tyka "pozerania bankovych uradnikov na cudzie ucty" tak to dnes nie je jednoduche. Konkretne v TB (kde som pred par rokmi pracoval na IT oddeleni) je kazde "pozretie" na ucet zaznamenane v IT systeme a pokial je bezdovodne, tak ma zamestnanec okamzitu vypoved a hlasi sa to aj na policii. Rajtarov asistent Rybanic bol za to aj odsudeny.
https://www.etrend....

03.01.2020 | FeroImrecze

A je neriešiteľný problém na IT oddelení stiahnuť si databázu alebo jej časť ? Sám som bol jedným z adminov firemneho IT systému. Jasné že tam zostane log, ale každý admin má právo tie záznamy mazať.

03.01.2020 | martin33

Vsetky taketo transakcie (napriklad exporty databaz) sa loguju na ine oddelenie (oddelenie IT bezpecnosti) a do tychto logov admini zasiahnut nemozu. V okamihu ked sa nieco taketo deje, tak IT bezpecnost kontaktuje prislusneho admina a ten musi vysvetlit preco to robi.

03.01.2020 | Morris

Kľudne sa môžu dohodnúť...

03.01.2020 | martin33

Teoreticky ano, ale vo vacsine pripadoch tuto aktivitu v systemoch "vidi" ovela viac ludi aj IT adminov a aj IT "bezpecakov" a vzhladok k tomu, ze pri odhaleni takejto cinnosti hrozi nielen "vyhadzov" ale aj basa (a asi by to neskoncilo podmienkou ako u Rybanica) , je to dost malo pravdepodobne. Ludia na takyto poziciach su samozrejme pri prijimani preverovani, cisty trestny register je nutnou podmienkou.

06.01.2020 | Peter Baránek

Ak ste bol jednym z adminov na IT oddeleni a mate podobne obavy, ocakaval by som, ze davno viete, ako to robit tak, aby ziadna SK banka taketo konkretne moznosti nemala. :) Dnes je to uz naozaj velmi jednoduche a pokojne mozete pouzivat aj kartu(alebo karty), akurat nie tie k Vasmu uctu v slovenskej banke. Bezplatnych moznosti je niekolko a nove stale pribudaju. A dostat sa k udajom zo zahranicia, nie je to iste, ako dostat sa k udajom na Slovensku... To by ste uz musel mat na krku naozaj vazne obvinenie, celkom urcite na to nestaci navsteva kasina alebo bordelu... :D

06.01.2020 | martin33

No to nie je az take trivialne, pokial viem, N26 po mne chcela slovenske DIC a samozrejme maju aj rodne cislo a teda predpokladam, ze nejake reporty uradom na Slovensko posielaju.

03.01.2020 | epas

Keby radšej konečne spojazdnili platbu mobilom na Android 10. Už niekoľko mesiacov im to nejde a na infolinke k tomu len lakonicky povedia, že to nejde. Práve chcem kúpiť nový mobil a tento rébus je neriešiteľný ...

03.01.2020 | Morris

Tatra banka?
Veď im nejde ani Apple pay na firemné karty... A na súkromné tuším len master card...

Strašni trapaci sú to.

03.01.2020 | mam_rad_jablka

Som za hotovosť do tej výšky 1000-5000 EUR, lebo je anonymná.. nemám rád big data ohľadom mojich nákupných preferencií. Už teraz o mne všetko vedia. Nad 5000 EUR nech je všetko online cez účet.

Nepamätám, kedy som naposledy vkladal hotovosť do banky. Ale.. je plno malých obchodníkov a živnostníkov, ktorí majú zákazníkov, ktorí im plati cash... ak títo obchodníci budú mať problém a náklady s vkladaním hotovosti do banky, budú tlačiť na svojich zákazníkov, aby im platili cez kartu, účet.

Banka je predsa inštitúcia finančná. Nemôže sa zrieknuť svojej hlavnej úlohy - práca s finančnými nástrojmi, peniazmi. Nepáči sa mi toto vytláčanie užitočných služieb kvôli šetreniu.

03.01.2020 | Morris

Aj by som s tebou súhlasíl, ale... Akonáhle zadefinujes nejaký limit, časom bude znizovany. Takže nesúhlasím - na cash nemá byť prečo obmedzenie - ak používam legálne peniaze.

A štát má veľa možností ako legalitu peňazí kontrolovať.

Ps: najväčšie podvody v dejinách SR boli robené bezhotovostne. Objemovo to bude 99% podvodov. Tak čo chceme riešiť? Obmedzenia cashu sú len o kontrole niemandov, ako sme my.

03.01.2020 | Mati Hrnec

+++

06.01.2020 | Peter Baránek

A stale existuje plno malych zivnostnikov, ktori prijimaju hotovost, ktoru neeviduju ako prijem z podnikania... A kedze stat(MF SR) si to uvedomuje, je pren vyhodnejsie hotovost a pracu s nou obmedzovat a pohyb penazi tym zaroven aj viac kontrolovat... :)

06.01.2020 | Morris

Koľko je to plno?
Ja mám pocit, že väčšina živnostníkov sú dodávatelia pre sro a tam sa optimalizovať príjmy nedá.

06.01.2020 | slobodný človek v rámci možností

A ja mam pocit ze vacsina zivnostnikov (hlavne v stavebnictve) vykonava prace pre fyzicke osoby a tam sa faktury ani nevystavuju.
Kes na ruku a zbohom.

07.01.2020 | Peter Baránek

Ano, ak som ako zivnostnik dodavatelom pre sro, tak mozem ,,optimalizovat” len v ramci zakona... Je ale kopa zivnostnikov, ktori su casto alebo vacsinou, dodavatelom sukromnym osobam... A tam je este stale ,,doba kesu” a v globale je to potom celkom slusny balik penazi, o ktory stat takto kazdorocne prichadza... Oni na tom predpokladam stale pracuju, akurat je to pre nich zrejme troska narocnejsia uloha... :)

07.01.2020 | Morris

p. Baránek, živnostníkov je cca 400tis, z toho tých čo si neplatia nič, alebo platia minimum je cca 150tis.
Z týchto 150tis je za 2019 50tis nových - tí neplatia vôbec.

ostáva 100tis živnostníkov.

Áno je možné, že niektorí z nich podvádzajú na daniach. Kvôli týmto ľudom sa akože ide zakázať cash, aby neboli daňové úniky?

SR stráca na výbere, resp nepravých vratkách DPH sumu v objeme cca 25%, 1.8mld ak si dobre pamätám číslo z nedávneho článku trendu.
99% tých živnostníkov platci DPH nie sú.

je to zástupná téma, dôvod zákazu cashu je inde + opakujem, najväčšie podvody sa robia bezhotovostne.

05.01.2020 | Pavol1

konkrétne ktoré pobočky to sú?!