Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

V priemere 8-tisíc eur. Počas Vianoc si ľudia berú viac úverov

22.12.2018 | TASR

Diskusia (3 reakcie) Pravidlá diskusie

22.12.2018 | Korejcan

Ja viem ze sa banky (a obchodnici) tesia z Black Friday, ale kazdy spotrebitel co ide kupovat v tie dni je cisty blazon.

Tovar v "zlave" byva casto:

a) ojedinely vyrobok urceny presne len na predaj pocas BF, napriklad neznama zehlicka, ktoru najdete len 1 obchode.

b) tovar poskodeny s defektami.

c) tovar, ktory si dlhodobo drzi cenu, ale je uz moralne opotrebeny, tak cena zohladni jeho realnu cenu v danom case, napr. iPad z 2017ho, ktory po do novembra 2018 drzal predajnu cenu 799eur.

d) tovar, ktory pomaly rastie na cene pred BF a potom daju akoze zlavu nan.


Bezni ludia si neuvedomuju dolezite poznatky a to:

a) nic nie je zadarmo. A co je zadarmo, ma VZDY nejaky hacik, ktori je takmer vzdy negativum in the long run pre spotrebitela. 9/10 pripadov na tovar, ktori ma nalepku zlava, lebo vzdy za tym nieco je.

b) nieco mi vravi, ze ludia zo slova "zlava" maju pocit, ze cena tovaru je znizena a ide predstavuje predajnu cenu pre obchodnika a tympadom nadobudaju pocit ako vyhodne nakupili, ze predajcu "okratili" a tympadom vyhoda sa prenasa na spotrebitela. Predajca s tymto rata, preto su marze nastrelene a potom sa "akoze" zlavuje nieco, co v konecnon dosledku ani taku hodnotu nemalo. Slovo "zlava" zakryvuje pre objektivneho spotrebitela realnu hodnotu tovaru. Teoriu loss-leader produktov nebudem nateraz rozoberat, verim ze citatelia su scitany, resp scitanejsi v tychto veciach nez ja.

c) Slovaci nepoznaju vyznam slova hodnota, pripadne hodnota/cena, kvalita/cena a ine pomerove ukazovatele. Jediny ich zaujem je "cena". Preto sa ani necudujem, ze vsetok ten fastfood / fast fashion biznis u nas prekvita, ale kasle sa na kvalitu. Co je mi osobne luto, lebo napr. na slovensku sa tympadom nepredava kvalita, aj ked stoji realne viac.

28.12.2018 | OliWer1

Suhlasim. Slovaci naozaj nevedia porovnavat tovar/sluzby v pomere kvalita/cena. A uz vobec nevedia ocenit sluzby - oni sice chcu zarabat tisice eur, ale sluzbu chcu za par supov.

27.12.2018 | SAV_zamestnanec

nie je BF ako BF, vacsinou kupujem na BF uz vyhliadnutu konkrtenu vec bud v nemeckom eshope (amazon) alebo priamo v rakusku. Zlava je neporovnatelna znezenou cenou a obsahom s .sk shopmi.