Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Zakladateľ spoločnosti WEM: Slovenský finančnícky trh zlepší len odbornosť a zodpovedný prístup

11.09.2019, 00:05 | PR

Inzercia | Finanční agenti zavádzajú klientov aj preto, že sami často nemajú dostatok vedomostí. Spoločnosť WEM sa rozhodla tento trend zmeniť a priniesť na slovenský finančnícky trh odbornosť a úplnú transparentnosť.

  • Tlačiť

Ako tvrdí zakladateľ spoločnosti Wealth Effect Management Peter Štadler, v porovnaní so západnými krajinami je najväčším problémom slovenského finančníckeho trhu nedostatok vedomostí. A to medzi finančnými agentmi aj laickou verejnosťou.

Čo je však ešte horšie, niektorí finančníci zneužívajú túto nevedomosť zámerne alebo neúmyselne k tomu, aby klientovi poskytli naoko výhodný produkt. Napokon sa ale ukáže, že klient nebude vôbec profitovať.

Všímajte si detaily

Štadler preto radí, aby si klienti pri akomkoľvek finančnom produkte všímali detaily. V praxi to znamená, že napríklad pri hypotéke nebudú brať do úvahy len úrokovú sadzbu, ale zohľadnia všetky sprievodné poplatky, ktoré ovplyvňujú výhodnosť produktu.

To isté platí aj pri investovaní. Až po tom, ako pri produktoch s rovnakou rizikovosťou klient zhodnotí náklady a výkonnosť, mu bude jasné, ktorá investičná ponuka je preňho najvýhodnejšia.

Náklady zohrávajú pri výbere kľúčovú úlohu a rozhodujú o výslednej sume, ktorú si nasporíte na termínovanom vklade, sporiacom účte alebo zaplatíte pri spomínanej hypotéke.

Vedomosti a transparentnosť

Aby sa klient dostal k úplným a pravdivým informáciám, je podľa Petra Štadlera potrebné neustále vzdelávanie. Poskytovatelia finančných služieb musia absolvovať školenia a semináre, ktoré im pomôžu odborne napredovať. No takisto u verejnosti je dôležité, aby zlepšovala svoju finančnú gramotnosť a snažila sa tak porozumieť podmienkam finančných produktov.

Okrem vzdelanosti si ozdravenie slovenského finančníckeho trhu vyžaduje aj zopár ďalších zmien. Podstatné je uvedomenie si existujúceho problému a jeho riešenie. Zakladateľ spoločnosti WEM prízvukuje aj potrebu sebareflexie u finančných odborníkov, ktorí by mali vysoké provízie a zisky vymeniť za zodpovedný a férový prístup.

Len vďaka kombinácii kvalitných produktov a seriózneho prístupu sa klient dostane k výhodným ponukám, ktoré mu pomôžu zveľaďovať terajšie financie a zabezpečiť sa aj do budúcnosti.

Zmysluplný projekt

Dôkazom toho, že to Wealth Effect Management myslí so vzdelávaním a odbornosťou vážne, je nový projekt Finančná zrada. Na webe projektu môže verejnosť bezplatne nájsť množstvo užitočných informácií, ktoré sa týkajú sporenia, hypoték, dôchodku či investovania. Finančníci na základe aktuálnych dát informujú o dôležitých témach, ako je sporenie na dôchodok alebo hypotéka pre živnostníkov.

Okrem blogových článkov je súčasťou Finančnej zrady poradňa, v rámci ktorej odborníci bezplatne, do 24 hodín odpovedajú na akékoľvek otázky týkajúce sa financií. Zástupcovia Wealth Effect Management, ktorí tieto otázky zodpovedajú, sú pripravení overiť výhodnosť existujúcich produktov či poradiť pri zvažovaní niečoho nového.

K lepšej orientácii vo svete financií a hlavne vystríhaniu pred nekalými praktikami pomáha e-book Finančné desatoro, ktorý sa dá takisto bezplatne stiahnuť na webe Finančnej zrady.

  • Tlačiť

Tagy PR články