Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Slovenský zákazník má bližšie k Američanovi než k Čechovi. Chce byť výnimočný

27.11.2017, 06:07 | Marek Legéň | © 2017 News and Media Holding

Slovenskí zákazníci najviac oceňujú, keď im firmy doprajú pocit výnimočnosti. Sú tým podobnejší spotrebiteľom na vzdialenejšom západe než v susedných krajinách. Pre Čechov a Poliakov je top kritériom, keď sa k nim spoločnosti správajú fér. Vyplýva to z výsledkov prieskumu zákazníckej skúsenosti, ktorý uskutočnila poradenská a konzultačná spoločnosť KPMG Nunwood.

  • Tlačiť
  • 1

Tagy

KPMG, značky

Štúdia okrem iného hľadala odpoveď na otázku, akú dôležitosť pre spotrebiteľov má poltucet pilierov zákazníckej skúsenosti. Odkrývajú, prečo majú ľudia radi značky a čo by firmy mali zlepšiť. Slovenský zákazník vyzdvihol brandy, ktoré si uvedomujú, že „každý z nás sa chce cítiť výnimočne“.

Neprehliadnite

Pocit výnimočnosti podporuje osobné oslovenie menom, znalosť preferencií konkrétneho spotrebiteľa, ponuka relevantných produktov a informácií, vnímanie spoločnej minulosti a aktivít, priateľské a slušné správanie. Najlepší výsledok v top kritériu Slovákov dosiahol dopravca RegioJet, ktorý sa ocitol aj na vrchole celkového rebríčka zákazníckej skúsenosti.

Personalizácia, čiže pochopenie a prispôsobenie sa potrebám a pocitom spotrebiteľa v najväčšej miere vplýva na zástancov značky a lojalitu. S rovnakým výsledkom dopadla štúdia KPMG Nunwood v Spojenom kráľovstve aj v Spojených štátoch.

Zdroj: KPMG Nunwood

Pre Čechov je personalizácia druhoradá, viac uznávajú integritu. Majú najradšej tímy, ktoré na turnajoch získavajú ceny fair play. Sú to značky, ktoré dodržiavajú stanovenú taktiku, hrajú podľa pravidiel a keď faulujú, rýchlo a bez rečí sa ospravedlnia. Takéto správanie sa vyplatí zákazníkom aj predávajúcim. Jednotkou zákazníckej skúsenosti v Česku sa stala Air Bank.

Aj pre Poliakov má integrita najväčší význam. Personalizácia, ktorá kraľuje na Slovensku, skončila u nich v „poli porazených“. Viac ako osobný prístup si cenia napríklad čas a úsilie, ktoré firma vynakladá na odstraňovanie zbytočných prekážok a na to, aby si jej zákazník mohol obstarať produkt alebo službu jednoducho, rýchlo a bez veľkej námahy. Poľskou jednotkou zákazníckej skúsenosti je Adidas.

Najobľúbenejšie značky Slovákov
1 RegioJet
2 Martinus.sk
3 Cinemax
4 IKEA
5 Lidl
6 Panta Rhei
7 ZľavaDňa
8 Cinema City
9 dm drogerie markt
10 Kaufland
PRAMEŇ: KPMG Nunwood
Najobľúbenejšie značky Čechov
1 Air Bank
2 Equa Bank
3 Fio Banka
4 Formaggeria Gran Moravia
5 Student Agency (RegioJet)
6 Kanzelsberger
7 Ugo
8 Rohlík.cz
9 Neoluxor
10 Mobil.cz
PRAMEŇ: KPMG Nunwood
  • Tlačiť
  • 1

Tagy KPMG, značky