Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Aký bude fastfood budúcnosti: Od avokáda po digitálnu revolúciu

21.05.2015, 01:55 | Marek Legéň | © 2015 News and Media Holding

Polievka a druhé jedlo výmenou za gastrolístok. Zažité vzorce tradičného obedového menu sa postupne v Slovákoch lámu. Zvlášť, keď čoraz viac ľudí nabieha na zdravší životný štýl a uvedomujú si, že obed za pár eur máva od kvalitnej, výživovo hodnotnej stravy ďaleko. Rýchla doba praje fastfoodom. Tie sa menia, nakladajú zákazníkom viac zeleniny a chystajú sa vylepšovať biznis využívaním technologických noviniek.

  • Tlačiť
  • 0

Sendvičový reťazec Subway vlani na Slovensku zaradil do svojej ponuky avokádo. Stredná Európa bola jedným z prvých regiónov, v ktorom ho nasadil. Predávalo sa lepšie než na Britských ostrovoch, považovaných za vysoko rozvinutý trh. „Nasvedčuje to tomu, že ľudia sa zaujímajú o zdravie,“ poznamenáva development agent pre Subway na Slovensku Matej Varga.

Subway sa prezentuje ako zdravšia alternatíva fastfoodu, keďže v ponuke nemá žiadne vyprážané jedlá. Potvrdením, že Slováci stále viac nabiehajú na zdravý životný štýl, je podľa M. Vargu tiež rastúci dopyt po zeleninových šalátoch.

Revolučné zmeny v biznis modeli chystá konkurenčný McDonald´s. V rôznych krajinách testuje novinky, týkajúce sa najmä obsluhy, prístupu k zákazníkovi. Na trhu sa chce presadiť takzvanou reštauráciou budúcnosti, v ktorej budú hojne využívané rôzne digitálne technologické novinky. Súčasťou testov sú napríklad objednávky cez mobil, individualizácia, využívanie wi-fi, tabletov či obsluha pri stoloch.

Jednu z testovaných noviniek v Spojených štátoch popísal český týždenník MarketingSalesMedia. McDonald´s sa pustil do aplikácie, ktorá sleduje históriu objednávok podobne ako pri nákupoch cez internet, vrátane súvisiacich produktov.

Mobilné zariadenie vybavené aplikáciou sa zosynchronizuje s digitálnym kioskom v reštaurácii. Nasleduje rozpoznanie histórie a odovzdanie objednávky. Zákazník sa pri tom môže posadiť a napríklad hrať hru Happy Table, pri ktorej sa stôl pomocou rozšírenej reality premení napríklad na pretekársku dráhu.

Nový globálny šéf McDonald´s, Brit Steve Easterbrook nedávno prezentoval plán reštrukturalizácie biznisu firmy. Chce viac počúvať zákazníkov, zjednodušiť fungovanie reštaurácií, zlepšiť vnímanie kvality produktov a ťažkopádnu štruktúru riadenia. Investorov však jeho zámery príliš nenadchli.

Viac o tom, ako fastfoody hľadajú reštart v meniacej sa dobe, sa dočítate v aktuálnom vydaní týždenníka TREND 20 / 2015.

Neprehliadnite

TREND 20/2015

TREND 20/2015

  • Tlačiť
  • 0

Tagy fast-food, McDonald's, Subway

Súvisiace články

Fastfood hľadá reštart

Fastfood hľadá reštart Nájdete v TRENDE

Prevádzky s rýchlym občerstvením sa postupne menia. Snažia sa ísť v ústrety konzumentom, ktorí si všímajú čerstvé produkty, zdravé potraviny či jedlá, pri ktorých príprave sa používajú lokálne alebo domáce suroviny.

Šéf slovenského McDonald’s: Čerstvé jedlo je rastúcou súčasťou nášho biznisu

Trápenie Samsungu pokračuje, má vo veľkom prepúšťať

Konkurenčný súboj lowcostov. Wizz Air expanduje na Blízkom východe

Tesco mení donášku. Dáva ju do rúk českému startupu

Diskusia (0 reakcií)