Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Aký bude fastfood budúcnosti: Od avokáda po digitálnu revolúciu

21.05.2015, 01:55 | Marek Legéň | © 2015 News and Media Holding

Polievka a druhé jedlo výmenou za gastrolístok. Zažité vzorce tradičného obedového menu sa postupne v Slovákoch lámu. Zvlášť, keď čoraz viac ľudí nabieha na zdravší životný štýl a uvedomujú si, že obed za pár eur máva od kvalitnej, výživovo hodnotnej stravy ďaleko. Rýchla doba praje fastfoodom. Tie sa menia, nakladajú zákazníkom viac zeleniny a chystajú sa vylepšovať biznis využívaním technologických noviniek.

  • Tlačiť
  • 0

Sendvičový reťazec Subway vlani na Slovensku zaradil do svojej ponuky avokádo. Stredná Európa bola jedným z prvých regiónov, v ktorom ho nasadil. Predávalo sa lepšie než na Britských ostrovoch, považovaných za vysoko rozvinutý trh. „Nasvedčuje to tomu, že ľudia sa zaujímajú o zdravie,“ poznamenáva development agent pre Subway na Slovensku Matej Varga.

Subway sa prezentuje ako zdravšia alternatíva fastfoodu, keďže v ponuke nemá žiadne vyprážané jedlá. Potvrdením, že Slováci stále viac nabiehajú na zdravý životný štýl, je podľa M. Vargu tiež rastúci dopyt po zeleninových šalátoch.

Revolučné zmeny v biznis modeli chystá konkurenčný McDonald´s. V rôznych krajinách testuje novinky, týkajúce sa najmä obsluhy, prístupu k zákazníkovi. Na trhu sa chce presadiť takzvanou reštauráciou budúcnosti, v ktorej budú hojne využívané rôzne digitálne technologické novinky. Súčasťou testov sú napríklad objednávky cez mobil, individualizácia, využívanie wi-fi, tabletov či obsluha pri stoloch.

Jednu z testovaných noviniek v Spojených štátoch popísal český týždenník MarketingSalesMedia. McDonald´s sa pustil do aplikácie, ktorá sleduje históriu objednávok podobne ako pri nákupoch cez internet, vrátane súvisiacich produktov.

Mobilné zariadenie vybavené aplikáciou sa zosynchronizuje s digitálnym kioskom v reštaurácii. Nasleduje rozpoznanie histórie a odovzdanie objednávky. Zákazník sa pri tom môže posadiť a napríklad hrať hru Happy Table, pri ktorej sa stôl pomocou rozšírenej reality premení napríklad na pretekársku dráhu.

Nový globálny šéf McDonald´s, Brit Steve Easterbrook nedávno prezentoval plán reštrukturalizácie biznisu firmy. Chce viac počúvať zákazníkov, zjednodušiť fungovanie reštaurácií, zlepšiť vnímanie kvality produktov a ťažkopádnu štruktúru riadenia. Investorov však jeho zámery príliš nenadchli.

Viac o tom, ako fastfoody hľadajú reštart v meniacej sa dobe, sa dočítate v aktuálnom vydaní týždenníka TREND 20 / 2015.

Neprehliadnite

TREND 20/2015

TREND 20/2015

  • Tlačiť
  • 0

Tagy fast-food, McDonald's, Subway

Súvisiace články

Fastfood hľadá reštart

Fastfood hľadá reštart Nájdete v TRENDE

Prevádzky s rýchlym občerstvením sa postupne menia. Snažia sa ísť v ústrety konzumentom, ktorí si všímajú čerstvé produkty, zdravé potraviny či jedlá, pri ktorých príprave sa používajú lokálne alebo domáce suroviny.

Šéf slovenského McDonald’s: Čerstvé jedlo je rastúcou súčasťou nášho biznisu

Investičná manažérka: Počet uchádzačov o financovanie klesá, je to prirodzené

Britské Tesco zvýšilo ceny vyše tisíc produktov. Viní za to tlaky aj Lidl

ČEZ sa na Slovensku zahryzol do teplárenstva

Diskusia (0 reakcií)