Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Balíkomat je výzva pre e-shopy

26.11.2013, 22:30 | Milan Debnár | © 2013 News and Media Holding

Najväčším problémom nákupu cez internet je doručenie tovaru zákazníkovi. Ak nie je v blízkosti výdajného miesta konkrétneho e-shopu, alebo ho nemá cestou do práce, ostáva mu nechať si zásielku doručiť buď kuriérom, alebo poštou. Kto je zamestnaný, zvyčajne nie je počas času určenému na doručovanie zásielky doma a otváracie hodiny pošty sa obvykle končia v čase, keď sa mnohí len vracajú z práce. Práve tieto problémy rieši služba Balíkomat 24/7, ktorá je už dostupná už aj na Slovensku.

  • Tlačiť
  • 0

Tagy

Pošta

Balíkomat je spôsob doručovania zásielok už dávnejšie fungujúci od Austrálie až po Chile. Sieť na Slovensku prevádzkuje spoločnosť Postal Terminals a po skúšobnej prevádzke ju do ostrej prevádzky spustili Jozef Ecker, CEO a konateľ Slovak Parcel Service a In Time a Vladimír Penčev, riaditeľ spoločnosti In Time, ktorá je exkluzívnym operátorom balíkomatov. Na tlačovej konferencii so skúsenosťami s touto službou informovali aj zástupcovia dvoch e-shopov, ktoré už službu poskytujú - gorila.sk a shoppie.sk.

V praxi balíkomaty fungujú tak, že zákazník si ich ako spôsob doručenia zvolí pri objednaní tovaru a na mobilný telefón mu na druhý deň príde SMS správa, obsahujúca otvárací kód a lokalizáciu balíkomatu. Na dotykovej obrazovke zákazník zadá číslo svojho mobilného telefónu (bez úvodnej nuly) a prístupový kód. Ak nemá tovar zaplatený, kartou ho zaplatí v bankomate Slovenskej sporiteľne, ktorý je súčasťou balíkomatu (ale funguje aj nezávisle od neho). Ak už zaplatil, zásielku si môže vyzdvihnúť priamo.

Služba je dostupná non-stop, preto má označenie Balíkomat 24/7. Tovar je v schránke k dispozícii 72 hodín. Ak si ho zákazník nevyzdvihne do 48 hodín, príde mu upozorňujúca SMS, ak ani do 72 hodín, tovar putuje naspäť k odosielateľovi.

Balíkomatov je na Slovensku zatiaľ 50, v Bratislave 13 a nachádzajú sa v blízkosti prevádzok veľkých potravinových reťazcov Tesco, Carrefour a Lidl. Cez balíkomat je možné zásielku aj vrátiť či reklamovať.

Uvedenie balíkomatovej služby predstavuje, samozrejme, pre e-shopy investičné náklady, ktoré však musia podstúpiť, ak v silnej konkurencii nechcú ostať v nevýhode. O tom svedčí, podľa Vladimíra Penčeva, aj záujem z ich strany. V súčasnosti rokujú s ďalšími trinástimi, ktoré službu ponúknu pravdepodobne po vianočných sviatkoch. Pred Vianocami je totiž nákupný nápor najväčší a nie je možné ani nakrátko odstaviť softvér kvôli implementácii novej služby.

Ako ukazujú skúsenosti zo zahraničia, balíkomaty využíva viac než polovica zákazníkov v čase od 16. do 21. hodiny. Zatiaľ je služba k dispozícii len v rámci Slovenska, no v budúcnosti sa možnosti rozšíria aj na cezhraničné dodávky. Rovnako prevádzkovatelia plánujú službu poskytnúť ako alternatívu na posielanie balíkov medzi obyvateľmi.

  • Tlačiť
  • 0

Tagy Pošta

Súvisiace články

Poštári sa majú naučiť zvládať stres a trému za desaťtisíce eur

Poštári sa majú naučiť zvládať stres a trému za desaťtisíce eur

Slovenská pošta zaplatí za vzdelávacie kurzy vyše 40-tisíc eur. Manažéri sa budú učiť zvládať stres, lektori prednášať bez trémy. Učiť bude firma mladého sociálneho demokrata 1

Českého poštového operátora kúpili Slováci

Huawei oznámil vyše 3-miliardovú megainvestíciu v Taliansku

Fincentrum dostalo švajčiarske krídla

Nový závod výrobcu svetiel ZKW otvoria už na jeseň

Diskusia (0 reakcií)