Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Boleslav tromfla Bratislavu. Volkswagen rozhodol, kde bude vyrábať elektromobily

15.11.2019 | Radovan Žuffa

Diskusia (17 reakcií) Pravidlá diskusie

15.11.2019 | Ivan475

hneď sa v Ba trochu odľahčí doprava v nabližších rokoch :D

15.11.2019 | Runforfun

Dalujeme Pekne pán Zoroslav Smolinsky. K podakovaniu sa pridáva 3000 ľudí ktorí do dnes opustil VW SK agentúrni aj kmeňoví. Ďakujem všetci že VW SK nie je na investičnom zozname.

15.11.2019 | nicomunerozumiem

najprv frflete vsetci ze tu firmy malo platia. Ked vam niekto tie platy vybojuje tak knucite. Ked fico prida na davkach a zvysuje minimalku tak becite ako ovce, ked firmy nemaju na to prachy tak prepustaju a zase knucite.. A ked uz sa vam zunuje fico tak sa presuniete k harabinovi ci kotletovi ktori tu tiez slubuju len co ovce chcu pocut. Socani tahaju tuto krajinu do pekiel.

16.11.2019 | salamoon

trosku obaja dristate, kedze v MB su vyssie platy ako v BA

15.11.2019 | martin33

Dakuje hlavne Jaguar, PSA a Kia, ze budu mat dostupnejsiu pracovnu silu.

15.11.2019 | Martinoid

Na vyrobu e- aut staci tretina pracovnikov, takze ty a spol vlastne chcete aby tam prislo o pracu este dalsich 6 000 zamestnancov. Preto ze tu mame slabe odbory, tak nas v priemernej mzde predbehnu aj rumuni.

15.11.2019 | SFX

keby bola dokončená diaľnica BA-KE, tak oveľa užitočnejšie ako do BA - by bolo, ak by sa umiestnila výroba do novej fabriky niekam do oblasti Prešov - Košice

15.11.2019 | Money

milujem slovo: keby.

Keby som 26.12.2018 kupil americký index E-mini NASDAQ 100 na americkej burze CME, ked stál 5900 a dnes stojí 8300, čiže rozdiel je 2400 bodov, a za 1 bod je 20 usd = mam zarobené 48 000 usd.
Kedže by mi stačilo mať 500 usd na 1ks indexu nasdaq a vždy iba pretočiť, tak by som kupil 2ks, tak mám zarobené 96000 usd. Ale keby som kúpil 20ks, mám zarobené dnes 960 000 usd. Sila keby je obrovská.
https://finviz.com/...
E-mini NASDAQ 100 NQ CME $ 7920 $ 7200 $ 500
https://futuresonli...

12 rokov tu ficko vládne a ešte stále "keby".
Ved je koniec zápasu vo futbalovej terminologii - 29.2.2020, počitame výsledky, ktoré sa dosiahli.
a Slovákom stačí málo, niečo ako 4% p.a. a to vie aj robko.

15.11.2019 | svk

A koľkože km chýba do dokončenia BA-KE? 30? Veď po Dubnú Skalu je Dialnica D1 od BA a od RK po KE tak koľko sa ušetrí ? 5 minút na tých 30 km nedokončených dialnic? K tomu v RK v tunely čebrat vyrazili 2000 m z 3 km aj napriek tomu že je to pozastavené tak sa rieši aspoň tunel.
D3 chýba tiež 20-30 km to je teda mega úsek, ale bude sa stále vypisovať ako keby bola dialnica ako 98 ked končila v PB a sever bol dotrhaný ako ementál kde tu kde tam úsek.

16.11.2019 | Jokerito

Tých 20- 30 km D3 vam dennodenne doprajem od Svrcinovca po Žilinu hroza-tí čo chodíme do práce z Kysúc cez Cadcu do Žiliny...v Cadci to vsetko upchávajú kamiony,Keď dorobia Cadcu, pekne už pokročili, tak zas v Kysuckom novom meste sa to upchá na semaforoch, tam nerobia nič to bude stále problém...a vlaky nepridajú, že pridali autobusy...to je rozum, to upcháva ešte viac tú cestu, darmo sme petície na vlaky písali.

16.11.2019 | Martinoid

To zas iba ukazuje ze VUC su banda darmozracov.

15.11.2019 | Truhlik999

Pisalkovia by mali hlavne vedieť, že BA vyrába úplne iný typ vozidiel ako škoda.

MEB je náhrada súčasnej platformy mqb na ktorej stojí všetko od VW - od pola až po passat. Vrátane modelov škody.

MLB je platforma na ktorej stoja veľké autá - q7 a spol, ktoré sa robia v BA.
Náhradou MLB bude PPE - teda niečo úplne iné ako výroba malého EV.

15.11.2019 | Money

Sudruh Fico , čo na to hovorí, vaši voliči dostali po papuli.

15.11.2019 | PaloK

Ak by mali peniaze este nejaku cenu, tak by VocksWagen netrufol na taky velky uver, len tak, z lasky k prirode.
Lenze peniaze maju dnes pre velke firmy cenu ranneho news feedu, a tak si VW veselo pozicia na vyrobu dalsieho bordelu.

15.11.2019 | Niless

Nevinil by som za to odborarov. Pracovna sila v Ba okoli je dnes takmer vycerpana. Ak by chceli novych ludi bud by ich museli doviezt alebo preplatit. VW ma v Ba dost velku kumulaciu a aj obycajny manazer vie ze sustredit velke mnozstvo investicii na jendo miesto nie je tah hodny strategie. Toboz ak po vzore napr. Madarska nemozno vylucit nastup vlady mrzkej luzy. Aj vystavba noveho zahodu v turecku bola takmer hotova vec, a stacilo par vystrelov a Syriu a hned sa otocili a sli prec. Ale je pravda ak by sa mala rozsirovat vyroba vo VW budu zvazovat ake su na mieste odbory (nie zavodne) ale tie papalasske ktore si prihrievaju svoje stolicky najma ten bolsevikz OZ kovo a hlavne ako im idu po ruke politici.
My sme daleko predbehli Madarov v tej socalistickej angazovanosti.

16.11.2019 | Tom111

Ten zoznam závodov, ktoré budú vyrábať elektromobily je neuplný. Napr. by na ňom mal byť Neckarsulm, ktorý má vyrábať dva sedany na platforme PPE, z ktorých jeden bude určite Audi e-tron GT. Druhý pravdepodobne bude ďalšia generácia A8. Takisto Ingolstadt má vyrábať 2 elektro crossovery - zrejme Audi Q6 a Q6 sportback. Takisto Lipsko bude vyrábať Macan, ktorý bude v ďalšej generácií elektromobil. A keď skončí súčasná generácia Macanu, ktorej výroba bude bežať nejaký čas spolu s novou generáciou, tak sa v priestoroch, kde sa dnes vyrába Macan bude zrejme vyrábať elektrická obdoba audi a4 od porsche. A to ešte nikto nepovedal, kde sa má vyrábať elektrická A4, ktorá má byť vo výrobe v roku 2023. Je jasné, že to bude v jednej z tovární, kde sa vyrábajú autá na platforme MLB evo, PPE alebo MSB. Čínske továrne špecializované na MLB Evo budú toto auto produkovať len pre čínsky trh. San José Chiappa vyrába na štyri zmeny q5, bez rozšírenia továrne to nepôjde. Ingolstadt bude s elektro crossovermi plný. Do Neckarsulmu sa asi presunie časť produkcie A4 a v dlhodobom horizonte sa tam bude zrejme vyrábať Taycan. Zuffenhausen je plný, podobne ako Brusel. A Lipsko v prípade výroby kompaktnej limuzíny Porsche bude plné tiež. Takže zostáva len BA a možno Neckarsulm.

16.11.2019 | Leo29

ja si myslím že to nieje až take hrozne a možeme mať takpovediac nohy v teple. Čím viac elektromobilov sa bude v DE vyrabať ým pre nas lepšie. ľudia totiž neprestanu kupovať spaľováky s jedného dňa na druhy. A dovtedy sa niekde robiť musia. A až nastane čas že sa spaľovaky robiť nebudú čo je aj tak niekde o 30 rokov, tak sa nebojím o to žeby BA nedostala projekty.