Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Číňania chcú dobyť elektrickú Európu. Postavia fabriku na batérie

22.10.2019 | Radovan Žuffa

Diskusia (9 reakcií) Pravidlá diskusie

22.10.2019 | PaloK

To je tak, keď užitoční idioti presadia zmenu technológie bez toho, aby sa najprv postarali, že vlastne tú zmenu dokážu vykonať.

22.10.2019 | Jaroslav Raztocny

24GWh produkcie je pri avg 30kWh kapacite baterie cca 800tis baterii rocne.
pri priemere 18kWh na 100km a 25tis km rocne bude pre tiero baterie potrebne vyrobit:
4,5MWh x 800tis aut v prvom roku = 36TWh novej energie, ktoru bude treba vyrobit, distribuovat a dodat
v druhom roku uz 72TWh, stupne pocet baterii
v tretom roku 108TWh, trojnasobny pocet baterii
v stvrtom roku 144TWh, stvornasobny pocet baterii
ak 30% z tohto balika bude energia tvorena z uhlia (plati pre EU, v Cine 72%) tak takto posleme do vzduchu za 4 roky:
4,3 Mega Ton CO2
v Cine teda 10,3 Mega Ton CO2
A to sa tu bavime len o 4x800tis novych automobiloch, co je v EU nieco cez 1%. Ak to stupne na 10%, tak to bude ranec pre:
- emisie CO2
- energetiku z pohladu schopnosti dodavat taky narast energii (a hlavne ju dodat), najlepsie aj v noci, ked kazdy doma nabija auto (napr. cez fotovoltaiku)
- doplatky za vyrobu z alternativnych zdrojov (uz) prenasane na spotrebitela
- naklady na upgrade distribucnej siete pre ucely EV, ktore sa prenesu na kazdeho spotrebitela


a pre bezfaktovych followerov:
16% hmoty beznej LiOn baterie v autach je tvorenych hlinikom. Jeho tvorba je sakra narocna na energie, tada aj tvorbu CO2, 16Ton CO2 na jednu Tonu AL. Co pri avg vahe 30kWh baterie = 270kg a 800tis bateriach cini 553 000 Ton dalsieho CO2 rocne x 4 roky a uz dobiehame emisie takych aut z titulu nabijania.
Zvysnych 64% hmoty je v tom este dalej: Grafit, Med, Kobalt, Zelezo, Ocel, Nikel, Litium,...
Ostatna hmota (18%) je mimo potrebny zaber.
Samotna vyroba baterii teda prinasa dalsie CO2 emisie hodne merania a zverejnovania.
recyklacia baterii je bez emisii?

Takze svet sa zblaznil a staty sa snazia “podporovat” predaj EV s dotaciami, co je dalsia zbytocna strata v rozpocte.
Tak malo sa pise o Vodiku. Tak malo o vedcoch, ktory vytvorili polymer na ucinnu absorbciu CO2. A investicie idu do vyroby baterii.
link pre hladnych po faktoch:
https://www.science...

23.10.2019 | Roman Piater

+++
Japonsko chce ísť cestou vodíka, toyota už má sériové vozidlá. Problém je infraštruktúra, ale to je aj v prípade elektroaut. Kým to príde sem tak sa ešte povozim na úspornom diesli.

23.10.2019 | ja123321

Tak trochu inych faktov:
- uhlie tvori v EU 20% (nie 30% ako pises) pri produkcii elektriny
- obnovitelne zdroje su 30%
Ergo za rok teda vypustime do vzduchu 2.88 mega ton CO2 pri elektroautach (nie 4.3)
Ale za rok pri dieslovych autach to je ale 3000 mega ton !, teda ca 1000 x viac !!!
(150g co2/1km x 800000 aut x 25000km/rok = 3000 ton co2)


https://www.google....

23.10.2019 | Jaroslav Raztocny

Clanok v DW pocita s tym, ze sa ziadna Atomka nevypina. A to je dost velky omyl. Clanok vychadza z dat v roku 2017. Medzi tym prislo k zmene pomerov v %. Citajte, budete vediet viac.
Napr. an to, ze poslednu atomku zavru v Nemecku v 2022. A to hude potom eate “lepsi pomer” uhlia, ktore bude len v Nemecku do 2038. A to vypinaju aj Frantici a UK lebo doslihuju.
Takze, nie len lifestyle DW ale aj odborne zdroje treba citat.

Ja pisem o autach, ktore budu pouzivat tie baterie. Co myslite kolko ich skonci v azii, lepsie - v Cine? Tak si dpocitajte 72%
Mam rad objektivne data.

Brw, ak pisem o novych bateriach a novych autach, tak by bolo dobre porovnavat aj nove benzinove auta s 120g/km a nie 150.
A este. Ak bude prave Nemecko dalsim konzumentom tychto EV, tak si drzte klobuky s prepoctami, kedze prave Nemci a Poliaci tvoria najviac CO2 z uhlia. Nemci 2x tolko ako Frantici a Taliani spolu.

23.10.2019 | ja123321

Suhlas, len vsetko to su zaokruhlovacie chyby v porovnani s faktom, ze dieslove, alebo aj benzinove auto ma nasobne vyssie emisie.

S argumentami "schovaneho co2" prichadza skor aktualny automobilovy priemysel, ktory iba postupne zacina chapat, ze Tesla ma 15rokov naskok.

23.10.2019 | MG151

Zatkávaš diery v sude a nevšimol si si, že ti z neho vypadlo dno. Kým sa bude celá Ázia stavať k ochrane životného prostredia tak, ako sa stavia, tak tu v EU to nezachránime. mne osobne je uhlíková stopa ukradnutá, ja som rád, že som sa zbavil závislosti na utierkároch.

25.10.2019 | MyslimSiTo

ale ved Slovensko malo byt lidrom v oblasti baterii, ved vcera bola tlacovka SARIO a MH SR. no nic, asi ju Cinania nepozerali, tak konaju z nevedomosti :)

28.10.2019 | Truhlik999

Čudujem sa, zemto niekto ešte žerie.
Slovenské baterky skončia ako minule Ficovej investície.
Ktoré sa nikdy nerealizovali.
Čudujem sa, že sa žiaden pisalek na tlačovke neopýtal..