Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Čo sa skrýva za lístkom za 1 euro z Bratislavy do Viedne

20.08.2018 | Ján Kováč

Diskusia (17 reakcií) Pravidlá diskusie

20.08.2018 | muchomuurka

Mne sa páči ako majiteľ žlutých vykrikuje konkurentom dumping cien a pritom on bol ten, ktorý začal na tunajšom trhu s touto taktikou. Zlikvidoval malých dorpavcov a potom zvýšil ceny. Len nech si vychutná vlastný recept, nielen ho servíruje iným. Súťaž treba ale nie taktúto, ktorá je od začiatku podvodom z pozície sily. Na to by mali byť tiež nejaké obemdzenia. Pretože ekonomike viac prospeiva mať naSK zamestnaných ľudí ako tlačiť peniaze firme, ktorá nie je ukážkovým predstaviteľom nejakého poctivého podnikania. Rozhodne prispeli k zlepšeniu cestovania, ale dnes už sme niekde inde a iba nízka cena už nie je až taká dôležitá ako kedysi.

20.08.2018 | zakaznik

Aké ceny zvýšil? Trepeš.

20.08.2018 | enko

@zakaznik - ale to predsa "zluty" urobil, vlakove spoje ba/ke boli na zaciatku lacejsie, ked stat zrusil vlaky ic - zluty hned zvysoval ceny, na zaciatku mal zluty ba/ke vlak za 9€, neskor najlacnejsi za 13€, plne v tomto suhlasim s muchomurkou - nech si jancura vyzere splasky ktore sam naordinoval druhym, jeho vlaky boli cely cas stratove na slovensku

to iste mozem potvrdit na min 2 bus linkach v cesku, ktorymi som cestoval

20.08.2018 | Roman Kanala

Podobne to robil Doprastav s diaľnicami. Z vojnového pokladu nazbíjaného doma financoval dumpingové tendre v zahraničí. V Maďarsku, Poľsku, Juhoslávii.

Lenže to veľmi nevyšlo, lebo vziať celý trh by nedokázal nikto, ani najväčší hráči. To by musel mať všetky zakázky počas desaťročí a vyhrať všetky tendre. To je kapacitný a finančný problém. No vziať celý trh v niekoľkých krajinách naraz? Len plesnutie do vody. Urobili hluk, konkurentom narobili zle, vykydali kapitál a peňazovod skončil.

Na dumping treba veľa kapitálu, najlepšie nekonečný kapitál. Dobrou aproximáciou je až štát a štátny rozpočet so zaručeným prístupom k nemu.

20.08.2018 | zakaznik

Regiojetu smeráci nepovolili prípojné autobusy z Kysaku a zaviedli bezplatnú dopravu. To bolo dôvodom neúspechu.

Etatista nikdy nikdy nikdy nepochopí, že tieto monopolové kváziproblémy sú produktom štátu. Po zvýšení cien sa dopravcovia môžu na trasu predsa vrátiť. Ibaže by štát komplikoval vstup na trh rôznymi licenciami.

Samozrejme, ak dopravný "trh" vyzerá ako sovietsky supermarket v roku 1972, tak skrátka nie je dosť schopných hráčov, ktorí by sa pustili do konkurenčného boja.

A to je vina len a len štátnej regulácie.

20.08.2018 | bluehen

Sa pamatam ze RJ bol takmer vzdy vypredany. Studenti chodili zadara rychlikmi, platiaci rj, ic-ckom ti ktorym sa neusiel rj alebo casovo velmi nevyhovoval. Ceny mal rj porovnatelne, zamestnancov azaz, vyzerali byt motivovanejsi nez ti od zsr, nenapada ma kde mohol najst lepsi trh (zapytat si viac za plne obsadeny vlak).

20.08.2018 | muchomuurka

zakaznik: enko Vám odpovedal, a netykajte mi, to je socialistický nešvar, o ktorý nestojím. Súdruženkujte sa so seberovnými.

22.08.2018 | lacolaco25

a toto je co?
https://www.aktuali...

Inak neviem celkom nad cim sa tu tak vzrusujeme... vsak letecki dopravcovia maju bezne akcie na letenky ktore stoaj niekedy aj jeden cent. takisto operatori maju podobne koncepty. skutocne asi nerozumiem pointe clanku..

20.08.2018 | zakaznik

Na Slovensku v autobusovej doprave musíte najprv zaobstarať vozidlá, zamestnať vodičov a až potom požiadať o licenciu! Tú pritom ani nemusíte dostať, ak vám ju nejaký skprumpovaný smerák zamietne!

Existujúci dopravcovia si vylobovali dokonalú ochranu voči záujmu zvyšku obyvateľstva.

Platí, že čím viac je biznis na očiach, tým pevnejšie je spojenectvo skorumpovaného štátu a privilegovanej skupiny podnikateľov.

20.08.2018 | Truhlik999

+

20.08.2018 | Roman Kanala

"... čím viac je biznis na očiach, tým pevnejšie je spojenectvo skorumpovaného štátu a privilegovanej skupiny podnikateľov. "

Výborný postreh. Na všetky vývesné tabule v štátnej správe, na školské nástenky, na bilboardy.

20.08.2018 | muchomuurka

zakaznik- zvoľte si iných politkov ako smer. Štát sme my občania a nie Smer. Ak ste ignorovali voľby, či sa nepokúsili situáciu s dopravou nejako zmeniť občianskymi aktivitami, tak nemáte ani morálne právo čokoľvek vykrikovať. Spravte si občiansku domácu úlohu a potom sa môžete vyjadrovať k veci. Nie ako malé decko - to oni, to oni, ja za nič nemôžem. Oni sú tí zlí. A Vy ste čo, pokiaľ ste nič neurobili? Podľa mňa to isté čo oni...

21.08.2018 | HlasNaHlas

Muchomurka trepe blbosti!

Snáď to nie je tykanie, však?

Regiojetom som cestoval viackrát na železničných linkách a môžem povedať, že ich služby predčili takzvanú železničnú poločnosť vo VŠETKÝCH parametroch - v pohodlí cestovania, v starostlivosti personálu o zákazníka, v PRIESTORNOSTI sedadiel a kupé, v presnosti jazdy, v klíme vnútorných priestorov, v odtatku mydla a toaletného papiera, kávy a vody na pitie.

Ak by sme neboli prišli, slovenská vlaková banda by vám v bežnej triede nikdy nedala fľašu minerálky a jazdili by sme za vššie ceny.

Problém bol, keď Fico daroval moje dane nejakému študentovi, ktorý sa vozí vlakom zadarmo, zatiaľ čo jeho tatko môže zarábať aj 2-3 tisíc eur mesačne. Tomu sa hovorí sociálne inžinierstvo na jednotku

21.08.2018 | Paráda

Som student, ktoreho tatko moze zarabat 2-3 tisic eur mesacne a nevidim dovod, preco by som nemal mat narok na vlak zadarmo podobne ako student, ktoreho tatko zaraba 500-600 eur. A ked sme uz pri tych daniach, o ktore vas tak nechutne oberam, tak moj tatko neodvadza dane? Este vyssie ako tatko, ktory zaraba 500-600 eur. Ci nie?

21.08.2018 | gejza77

pokiaľ by "žltý" začal robiť aj do leteckej prepravy a prevádzkoval lety z Bratislavy, zabil by dve muchy jednou ranou - odpálil by Schwechat a tým pádom aj Slovak Lines ....

22.08.2018 | lacolaco25

hej snivajme dalej... akoze chcelo sa tym povedat ze vsetci na slovensku su neschopni a nevieme robit dopravu? pozri sa do rakuska, tam su hrdi na to, ze maju vlastnych dopravcov a do regiojetu ti vela rakusanov nikdy nevkroci. my si nechame kvoli 10 centom prevrtat koleno a najradsej by sme sa natlacili do batozinoveho priestora lietadla hlavne nech je to zalacno... amen.