Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Čo si Slováci darovali pod stromček najviac a aké vysoké sú povianočné zľavy

06.01.2020, 17:00 | Veronika Rajničová | © 2020 News and Media Holding

Aj tieto Vianoce boli pre internetové obchody bohaté. Okrem stálic pribudli ako darčeky nové technologické hity a prekvapivý záujem vzbudili aj adventné kalendáre pre dospelých. Nákupné správanie našincov sa pomaly mení, no zľavy im stále chutia. Ak sa na ne chystáte, dajte si pozor. Môžete sa aj popáliť.

  • Tlačiť
  • 2

Tento rok si darčeky určite nenechám na poslednú chvíľu, povieme si zborovo na jeseň a niektorí to skutočne dodržali. „Návštevnosť aj tržby v októbri oproti minulému roku stúpli o 25 percent,“ uviedla pre TREND Patricie Šedivá z Alzy. Sezóna sa oficiálne začína v polovici novembra, no internetové obchody tradične slávia najvyššie tržby krátko pred Vianocami, 9. a 16. decembra.

Generálny riaditeľ skupiny Mall Oldřich Bajer hovorí, že spotrebitelia boli tento rok predsa len odvážnejší ako vlani a mnohí si dopriali adrenalín v podobe last-minute nákupov.

Neprehliadnite

„V minulom roku začal počet objednávok klesať už v polovici decembra. Zákazníci sa vtedy obávali, či im darčeky pod stromček prídu včas. V tomto roku však ich dôvera vzrástla a v období od polovice mesiaca do 23. decembra u nás urobili o 20 percent viac objednávok ako vlani,“ hovorí.

V Datarte zaznamenali najvyššie tržby v dňoch 17. a 18. decembra, teda v čase, kedy mali zákazníci poslednú šancu na nákup darčekov online s garanciou ich doručenia do Vianoc. V kamenných predajniach elektra boli najsilnejšie dni tesne pred Štedrým dňom a najvyššie tržby sme mali 23. decembra.

Tí, ktorí nakupujú na poslednú chvíľu však musia rátať s 

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS
s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 2

Tagy e-shop, maloobchod