Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Debata o cukre v Nemecku vrcholí. Lidl ho v potravinách obmedzí aj u nás

09.04.2018, 18:05 | Jozef Tvardzík | © 2018 News and Media Holding

Zníženie podielu cukru a soli vo výrobkoch predávaných pod svojou privátnou značkou - konkrétne o pätinu a do roku 2025 - oznámil Lidl ešte vlani. Aktuálne obchodný reťazec spustil prvú fázu svojho plánu.

  • Tlačiť
  • 6

Ako informuje nemecký magazín Die Wirtschaftswoche, v niektorých nealkoholických nápojoch, ako je kola a ľadový čaj, sa zníži obsah cukru o päť až osem percent. „V oblasti mliečnych produktov revidujeme každý jeden jogurt,“ tvrdí Lidl.

Zmena sa dotkne aj sladkého pečiva, ktoré sa v reťazci predáva. Lidl chce znížiť obsah cukru v dvadsiatich cukrárenských a pekárskych výrobkoch, najmä v sladkých croissantoch. Receptúra všetkých variantov kukuričných vločiek sa zmenila už vlani.

Neprehliadnite

Zmena aj slovenských produktov

Zmena v receptúre sa bude týkať aj Slovenska. „Najpriamejší vplyv na zloženie a kvalitu výrobkov máme práve pri našich vlastných značkách, ktoré majú väčšinový podiel na našom sortimente. V prípade všetkých výrobkov privátnych značiek pochádzajúcich od zahraničných dodávateľov, pri ktorých bola vykonaná zmena a ktoré sú dodávané aj do našich predajní, sa zmeny týkajú aj slovenského trhu,“ potvrdzuje hovorca Lidlu Tomáš Bezák.

Na Slovensku by zrejme nad zmenou receptúry reťazec neuvažoval, keďže väčšina Slovákov sa aj tak primárne rozhoduje podľa ceny, pričom téma okolo dvojitej kvality potravín ju len okrajovo vyrušila.

Zmena stratégie reťazca vyplýva predovšetkým z debaty v Nemecku o negatívnych účinkoch cukru. Dôvodom je vysoká miera obezity a nadváhy. Nadváhou trpia takmer dve tretiny Nemcov a 22 percent obyvateľov trápi obezita, čo je porovnateľné so Slovenskom.

Nemecké firmy sľubujú zmenu receptúry

Lidl na zmenu v spotrebiteľskom správaní a trend zdravšieho životného štýlu reagoval spomedzi veľkých reťazcov ako prvý. Stratégiu odpozerali aj jeho nemeckí konkurenti, ktorí nechcú Lidlu nechať cennú konkurenčnú výhodu akéhosi bojovníka za zdravý životný štýl.

Jedným z nich je reťazec Rewe. Ten chce v priebehu roka poskytnúť aspoň sto výrobkov so zníženým obsahom cukru. Problematika je natoľko aktuálna, že oslovila aj niektoré potravinárske spoločnosti.

Firma Dr. Oetker považuje „tému redukcie cukru pre všetky výrobky za zaujímavú“. Nemecký výrobca nealkoholických nápojov Eckes-Granini plánuje do roku 2020 znížiť obsah cukru v nápojoch o desatinu. Firma Lambertz, ktorú v Nemecku preslávili sušienky, chce budúci rok prísť na trh s novými keksmi, ktoré budú obsahovať menej cukru. Rovnaké plány má aj firma Zott, ktorá u nás predáva napríklad jogurty.

Lidl svoj záväzok, ktorým zníži obsah cukru, urobil pragmaticky. Pochopil, že 

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS
s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 6

Tagy Coca-Cola, cukor, Lidl