Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Delia vyráža z Bratislavy, črtá sa jej prvá predajňa v Trnave

24.05.2018, 06:45 | Marek Legéň | © 2018 News and Media Holding

Sieť menších predajní potravín Delia má po prvý raz namierené mimo Bratislavy a priľahlého okolia. Reťazec pod kontrolou finančnej skupiny Arca Capital uvažuje o otvorení obchodu v Trnave. Zároveň finišuje s prípravami vstupu na český trh.

  • Tlačiť
  • 1

Tagy

Delia, reťazce

Delia štartovala na trhu koncom roka 2015 ako projekt bývalých manažérov Carrefouru Jozefa Berka a Igora Janoka. V súčasnosti prevádzkuje v uliciach hlavného mesta a blízkom okolí zhruba tri desiatky predajní. Reálne kontúry začína naberať plán expanzie v regiónoch, ktorý reťazec komunikoval už vlani.

„Začíname rokovať o prvom obchode mimo Bratislavy. Uvažujeme o jednej predajni v Trnave v blízkosti centra mesta,“ hovorí pre TREND.sk výkonný šéf slovenskej Delie Jozef Berko. Malo by ísť o typický koncept siete s predajnou plochou približne sto štvorcových metrov. Ďalšie detaily o pripravovanej regionálnej expanzii J. Berko zatiaľ nekomunikoval.

Dvojnásobný obrat

Delia sa naďalej sústreďuje najmä na rozširovanie svojej siete v Bratislave. V súčasnosti pripravuje ďalšie štyri obchody v širšom centre na frekventovaných miestach pohybu ľudí. Pôjde o typický formát od šesťdesiat do sto štvorcových metrov so zameraním na občerstvenie, pečivo, kávu so sebou a ďalšie potraviny.

Supermarket Delia v PoluseZdroj: Milan David

V minulom roku Delia podľa J. Berka dosiahla obrat takmer 9,6 milióna eur s DPH, čo predstavuje viac ako stopercentný medziročný nárast. Vlani v lete sprevádzkovala e-shop s vlastným rozvozom tovaru. „Stále sme na začiatku tohto projektu, podiel na celkovom obrate je zatiaľ relatívne nízky,“ tvrdí šéf Delie.

V rámci e-shopu reťazec nasadil aplikáciu pre objednávky cez smartfóny a nedávno potiahol závozy za hranice Bratislavy do lokalít ako Pezinok, Limbach, Ivanka pri Dunaji, Dunajská Lužná či Malinovo. V internetovej ponuke má 2 500 položiek a rozširuje ju hlavne o špecifický sortiment, napríklad čerstvé zákusky, chlebíčky, pečivo alebo sezónny tovar.

Neprehliadnite

Ponuka v kamenných predajniach je chudobnejšia, čo sa týka počtu položiek. V obchodoch s priemernou veľkosťou ich Delia drží približne tisícku. Výnimkou je supermarket v Poluse, v ktorom má na regáloch a pultoch umiestnených zhruba tritisíc položiek.

Praha už volá

Podľa pôvodných plánov chcela mať Delia začiatkom roka otvorenú prvú predajňu v Prahe. Štart českej expanzie sa však oneskoril. Podľa partnera skupiny Arca Capital Rastislava Veliča postavili pražský koncept na vyššiu úroveň než v Bratislave a viac ho prepracovali. Takmer naraz prichádzajú s tromi formátmi – Delia Potraviny, Caffe a Italia.

Potraviny Delia na Štúrovej ulici, BratislavaZdroj: Milan David

„Zároveň si výrazne odlišné konkurenčné prostredie vyžiadalo aj zmenu v spôsobe riadenia. Áno, viedlo to k určitému zdržaniu, ale v týchto dňoch otvárame prvé prevádzky,“ tvrdí R. Velič. Podľa súčasného harmonogramu by prvá desiatka predajní mala byť v prevádzke na jeseň. Ďalšie by mohli pribúdať v rýchlom slede.

Zdroj: Miroslava Spodniaková

Skoršie pražské plány Arcy Capital počítali s približne päťdesiatimi vlastnými obchodmi Delia. Pri ďalších predajniach plánovala spolupracovať s vietnamskou komunitou miestnych obchodníkov. „Zámer je stále aktuálny a spolupráca v personálnej oblasti a v oblasti zamestnávania už prebieha,“ poznamenáva R. Velič. Pre ďalší stupeň kooperácie pripravujú vhodný franchisingový model.

  • Tlačiť
  • 1

Tagy Delia, reťazce