Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Drukos, Horizont a AGW minuli na reklamu 1,6 mld. Sk

14.07.2003, 15:26 | SITA

Náklady na reklamu troch nelicencovaných spoločností - Drukos, Horizont Slovakia a AGW, najväčších zadávateľov reklamy spomedzi nebankových subjektov, dosiahli v rokoch 1999 až 2002 takmer 1,632 mld. Sk. Viac ako polovica vynaložených prostriedkov pritom pripadala na Drukos.

  • Tlačiť
  • 0

Náklady na reklamu troch nelicencovaných spoločností - Drukos, Horizont Slovakia a AGW, najväčších zadávateľov reklamy spomedzi nebankových subjektov, dosiahli v rokoch 1999 až 2002 takmer 1,632 mld. Sk. Viac ako polovica vynaložených prostriedkov pritom pripadala na Drukos.

Vyplýva to z informácií, ktoré Ministerstvu financií SR (MF) poskytol Klub reklamných agentúr Slovenska monitorujúci sto najväčších zadávateľov reklamy. Údaje o nákladoch na reklamu nebankových subjektov pritom klubu poskytli iba Slovenská televízia, TA 3, Slovenský rozhlas a Rádio Twist.

Ako vyplýva z materiálu MF o výdavkoch nebankových subjektov na reklamu, ktorým sa bude v budúcnosti zaoberať vláda, v uplynulom roku minul Drukos na reklamu v jednotlivých médiách 147,6 mil. Sk. Viac ako 80 % z toho pritom použil na propagáciu v televízii.

Náklady AGW na reklamu dosiahli vlani 46,8 mil. Sk a Horizontu Slovakia 33,4 mil. Sk. Aj tieto nebankové subjekty minuli najviac na televíznu reklamu. Od ďalšej nelicencovanej spoločnosti BMG Invest zinkasovala televízia TA 3 za propagovanie do konca minulého roka 147,6 mil. Sk.

MF vypracovalo materiál o výdavkoch nebankových subjektoch na reklamu na žiadosť parlamentu. Parlament totiž ešte v marci 2002 prijal ku komplexnej informácii vlády o stave a situácii v nebankových finančných subjektoch uznesenie, v ktorom vládu požiadal o vyhodnotenie nákladov na pozitívnu prezentáciu firiem a vyčíslenie odvetvových daní z reklamy.

Rezort financií však tzv. odvetvovú daň z reklamy ani odvedenú daň z pridanej hodnoty nedokáže vyčísliť. Tieto údaje sa totiž nevykazujú v daňových priznaniach spoločností, ani v účtovnej závierke, ktorá sa k nim prikladá.

Správu o nákladoch niektorých skrachovaných nebankových subjektov na reklamu a pozitívnu prezentáciu v niektorých masovokomunikačných prostriedkoch predloží vláda parlamentu na septembrové rokovanie.

  • Tlačiť
  • 0

Diskusia (0 reakcií)