Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Elektrifikácia kamiónov napreduje, pozrite si top novinky

28.04.2018 | Viktória Valachovičová

Diskusia (9 reakcií) Pravidlá diskusie

28.04.2018 | bozsky

A teraz tu rozpravku o ciste elektrickej energii :-D :-D :-D


Autorke odporucam niekedy zajst cez vikend na parkovisko kamionov a potom na hociktoru priemyslovku, kde studuju elektrikari, nech jej vysvetlia preco nie je mozne preniest take brutalne mnozstvo elektrickej energie na parkoviska s desiatkami kamionov, ktore musia byt nabijane kazdy vecer, lebo baterie na 3-4 tisic km, ako maju aktualne bezne nadrze, by boli prilis tazke.

Zaroven jej odporucam tiez si zistit, z coho sa vyraba najlacnejsia elektricka energia, ktora bude potrebna, lebo v zime FVE nenakrmi ani len zlomok aut, co v lete a veterne elektrarne tiez nie su rentabilne. Cely koncept elektroaut je slepa ulicka, podobne ako 3D filmy, ktore nastastie uz zase zmizli, aby o par desatroci znovu prisli ako novinka.

Dnes sa da spalovaci motor pohanat syntetickym palivom, ktore je sice drahe, ale je to daleko rozumnejsia cesta, nez elektrifikacia.
https://arstechnica...

28.04.2018 | martin33

Elektrifikacia kamionov je blbost, tam je lepsim riesenim presun casti dopravy, kde nie su striktne poziadavky na just-in-time, na elektrifikovane vlaky.
Na druhej strane, pouzitie elektromobilov v meste, kde vysoka koncentracia aut so spalovacim motorom vytvara smog, az taka blbost nie je.

28.04.2018 | bozsky

Elektricke auta v meste su blbost cislo 2. Staci si pozriet sidliska v BA (a to nepovazujem za mesto) - nemas sancu nakrmit tie statisice aut cez noc doplna. To znamena, ze budes silne obmedzovat slobodu spojenu s pouzivanim auta. Lebo auto sa nekupuje kvoli dochadzaniu do prace, na to ti staci autobus, alebo vlak. Auto sa kupuje kvoli slobode, ktoru ti poskytuje, ked si povies, ze chces ist touto trasou, alebo inou, alebo niekam inam bez toho, aby si musel dlho planovat.

29.04.2018 | martin33

Ale ano, ta sloboda ale nesmie obmedzovat slobodu (dychat cisty vzduch) a hlavne zdravie inych.
Uz teraz sa v centrach miest vytvaraju nizkoemisne zony a skor ci neskor jednoducho auta, ktore vypustaju AKEKOLVEK emisie, nebudu v centrach miest a vsade tam, kde je vysoka koncentracia ludi, povolene. Teoreticky sa to da riesit aj autom so spalovacim motorom a zariadenim, ktore zachytava vsetky jeho emisie, ale elektromobil je v tomto pripade technologicky ovela jednoduchsie riesitelny.

30.04.2018 | bozsky

Tak podme zakazat fajcenie, podme zakazat nezdrave jedlo, lebo to je zodpovedne za daleko viac umrti, nez auta. Ziadne chipsy, pizza, slanina, ... Tam dostanes travu a ani mliecne produkty nedostanes, lebo metan z kravskych prdov je pre ozonovu vrstvu nebezpecnejsi, nez emisie aut.

29.04.2018 | lukic

Staci nabijat cez den v praci.. aj oskar bude skor svietit..

30.04.2018 | bozsky

Nie kazdy ma bezvyznamny job, kde cely den sedi na riti v kancli. Ludia, ktori sa vozia do kancelarie by praveze nemali vyuzivat ziadne auta, lebo su im zbytocne!!!

28.04.2018 | shaggy

Pšššt, to nemôžeš hovoriť nahlas, lebo ťa ekoteroristi vysmejú.

30.04.2018 | LPB

Nabiť elektrokamión za pol hodiny? He, he. A ešte bezdrôtovo, nie?
Drvivá väčšina vodíka sa dnes vyrába z ropy, je to zrejme lacnejšie, ako elektrolýzou. Ale čo tam po peniazoch. Budeme zelení, nech to stojí, koľko chce. Vyrúbeme lesy, vysadíme dotované veterníky, kolektory, repku...