Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Éra elektromobilov prichádza. Zastaviť ju môže nedostatok nerastných surovín

28.03.2019 | Marián Leško | Lukáš Kvašňák

Diskusia (13 reakcií) Pravidlá diskusie

28.03.2019 | bozsky

zastavi ju snad zdravy rozum.

28.03.2019 | Niless

Elektroauta su presne taka euforia ako boli svojho casu fve panely. Rozhladeni ľudia uz vtedy vraveli ze nemozu nahradit bezne zdroje a off grid je iba vlhky sen. Aj sa zadotovalo a prt. Auta na baterky su len velmi hlupy a drahy pokus vyzerať ekoudrzatelne. Dobre to povedal jeden specialista budu to akurat tak drahe hracicky pre par percent bohatsej populacie. Dnesne distribucne sustavy by podla odhadov zniesli mozno 20-30% prechodaj to pri planovanom dobíjaní. Ziadna nahrada ropy sa nekona. Alternativou je len vodik ci cng/lpg. A to este neriesime ekologicku stranku tazby surovin a vyroby bateriek. Som zvedavy ktora krajina prva precitne a pozbiera zvysky zdraveho rozumu.

28.03.2019 | pinpo

to si cital dost stare vysledky, v nemecku v 2018 robili studiu, ze by nebol problem keby vsetky auta presli na el energiu
siet a elektrarne ze by to vydrzali - ukazka zleho rozlozenia zdrojov energie, ale stale ze ok
el auto dokaze dlhsie/viac km fungovat ako so spalovacim motorom
a tie akoze nepouzitelne baterie sa vykupuju a znova pouzivaju ako zdroj do velkych zdrojov
navyse statistiky od toyoty na znicenie baterii po X rokoch su verejne pristupne, tam sa nic taketo nepise + majitelia tiez nic take o masivnom zniceni baterii nepisu

28.03.2019 | Jaroslav Raztocny

no neviem, Norsko sa uz zacina prebudzat z udelovanie freebies - z vypadku VAT 25% (pisem o jednej z najbohatsich krajin sveta), zacinaju spoplatnovat verejne dobijania, vracaju sa k spoplatneniu formy cestnej dane, ...
od 10/2018 UK zacali terminovat podporu pre hybr. auta ako Prius a pod., znizili podporu pre EV
od 12/2018 Cina oznamila znizenie podpory o 30%
treba pocitat s tym, ak sa bude dotovat nakup EV, znizovat dane, tak stat to pociti na vydavkoch. Na druhej strane sa bude teda znizovat prijem statu zo spotrebnej dane na PHM a z DPH na non-EV auta.
Nemci odpojili atomky. To bude este nareku, ked to budu chciet nahradit s FTV. A to ma narast este spotreba prostrednictvom EV.
Otazka, co sa stane, ked staty prestanu podporovat nakup EV a take EV prestanu byt ekonomicky konkurencieschopne vs tradicne auta? V Norsku to bol jednoznacny spustac nakupu - freebies.
Mam rad techn novinky, avsak toto bude este zaujimave sledovat.

28.03.2019 | tono.hajduk

kde je ta studia ? .. lebo v nemecku sa vedie diskusia o tom, ze bude nutne vyrazne posilnit rozvodnu sustavu kvoly spickam (okrem toho nemci planuju vyradit atomky, tak neviem odkial chcu brat prud) .. ja som fanúšik elektro aut, ale pokiaľ bude dostatok dostupnych fosilnych paliv a nepride na trh pouzitelne auto tak za aktualnych 15k€ s ekologicky udrzatelnou baterkou, tak som skeptický.

nabijacia siet je riedka, medzi krajinami su rozni dodavatelia, tie auta su drahe (kupa, poistka) .. a tesla je nezmysel ako ruzovy moskvic. ked budu financne dostupne auta na trhu a husta siet nab stanic .. az potom mozno cakat prielom ..zatial sa nekona

28.03.2019 | Niless

No nepoznam tu studiu ale iste je ze siet sa nemoze dlhodobo prevadzkovat na spicku. Za druhe aj tych 20-30% elemtromobility s planovanym dobijanim sa bavime o neskutocnych investiciach do stability sustavy a tym vyssi h cenach za energiu. Ano elektroauto vyzera byt stroj s dlhsou životnosťou a lacnejsou udrzbou ale musia doriesit to dobijanie. Elektromobilita ma buducnost iba ak by boli kvapalne baterie, natankovať naboj a vybite vypustit na dobitie. Tym by sa čiastočne vyriesila aj akumulacia vyroby z FVE.

28.03.2019 | Obi-Wan Kenobi

ja som za vsetko ekologicke ale elektroauta su podla mna blbost. Niekto pocital po kolko km sa e-auto stava ekologickejsim ako benzin tak to cislo bolo 700tis kilometrov... uz to vidim ako ludia zrazu zacnu jazdit na tom istom aute 20 a viac rokov. Blbost. Nemam link ale urcite sa to dal lahko vygooglit

29.03.2019 | xXx-fivestar-xXx

Celá elektromobilita je nepripravený výstrel naslepo. Otázka je, ako velmi sa elitám podarí oblbnúť ludí, už teraz sú servery plné reklamných článkov o úžasných autách na baterky, neskutočne rýchlom, lacnom a pohodlnom dobíjaní, nízkej CO2 stopa, o ochrane životného prostredia. Všetko je to odrb ako každá reklama. Som presvedčený, že o pár rokov tento humbug skončí, a síce s koncom štátnych dotácií.

30.03.2019 | Mikil

Budúcnosť sú jednoosobove autonómne elektromobily, ktoré ta v rámci mesta odvezú kam potrebuješ. Maximálne elektromotorky. Kupovať drahé vozidla, ktoré 80% dňa aj tak stoja zaparkované , nemá zmysel. Ešte by ma zaujímalo, ako riešia minusove teploty v zime. A prevádzka v kopcovitom teréne na slovensku.

30.03.2019 | xXx-fivestar-xXx

Zima ich ovplyvňuje takto: https://vtm.zive.cz...

30.03.2019 | tono.hajduk

prevadzka v kopcovitom terene je ok, dole kopcom rekuperujes, problematicka je klima, bud je v eaute zima, alebo zatinas zuby pri sledovani poklesu dojazdu kvoly kureniu, na vidiek podla mna mensie dizlove motorizacie nebudu tak skoro prekonane. v mestach (brzda plyn) je eauto/hybrid vyhodou, na vidieku medzi start ciel s moznostou dobitia ok, aktualne nic moc

30.03.2019 | procesbb

co to tu tarate? iba spiatocnik a zaostalec si este neobjednal najsam super eko elektricku audinu za smiesnych 70 k evri

30.03.2019 | Roman Kanala

Elektroauto je len tak ekologické, ako je ekologická skladba produkcie elektriny.

Vo Francúzsku či Švajčiarsku bude elektroauto ekologickejšie, ako v Nemecku. Frúzi majú vyše 71% elektriny z jadra a 12% z vody, Švajčiari majú 40% z jadra a 60% z priehrad. Nemci mali kedysi 30% jadrovej elektriny, dnes už len 13%. Z lignitu robia 24% a z dobrého čierneho uhlia 18% elektriny.

V Južnej Afrike elektromobil je úplný nezmysel, lebo všetka elektrina tam je z fosílnych zdrojov.