Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Dizajnové ponožky sú v kurze, Fusakle majú vlastnú predajňu

27.03.2018, 16:01 | Marek Legéň | © 2018 News and Media Holding

Rastúca slovenská značka dizajnových ponožiek Fusakle otvorila prvú kamennú predajňu v bratislavskom nákupnom centre Aupark. Prevádzka plní skôr funkciu showroomu. Značka sa chce naďalej opierať najmä o predajné miesta partnerov, rozvoj vlastnej siete obchodov neplánuje. Konkurenčné domáce brandy FunnySOX a Moon Socks sa orientujú primárne na internetový predaj.

  • Tlačiť
  • 5

Tagy

dizajn

Portfólio Fusakiel sa po dvoch rokoch od štartu na trhu rozrástlo do takej miery, že na žiadnom predajnom mieste nemali kompletnú ponuku. Tento problém vyriešila vlastná predajňa, ktorá je určená koncovému zákazníkovi a tiež partnerom-predajcom, aby si mohli vybrať z ponuky to, o čo majú záujem.

Neprehliadnite

Okrem produktov z vlastnej dielne dávajú Fusakle vo svojej predajni priestor menej známym menším domácim výrobcom oblečenia a doplnkov, napríklad tričiek, čiapok, tašiek, topánok či šperkov. „Vždy pôjde o špeciálnu edíciu pre značku Fusakle, no tvorca bude plne priznaný,“ hovorí Ján Anguš, ktorý stojí za projektom Fusakle.sk spolu s biznisovým partnerom Martinom Šestákom.

Fusakle nechcú vytvárať konkurenciu svojim partnerským predajcom, hoci v Auparku sú ich ponožky dostupné aj v obchodoch Beponu a Ozety. Podľa J. Anguša na začiatku nepočítali s nákupným centrom, no keď po roku hľadania miesta prišla možnosť, tak sa jej chopili. „Nájsť miesto, kde by sme nenatrafili aspoň na jedného partnera, je veľmi ťažké, keďže, našťastie, majú výborné pokrytie.“

Vlastnú sieť neplánujú

Nosným odbytovým kanálom pre Fusakle sú fyzické predajné miesta po celom Slovensku, ktorých je viac ako stošesťdesiat. Značka využíva najmä partnerské siete obchodov Bepon, Ozeta, Otto Berg, Martinus a TMR, ktoré dopĺňajú ďalšie single predajné miesta. Kamenný retail sa stará o štyri pätiny odbytu, zvyšok pripadá na online obchod.

Zdroj: Fusakle

Fusakle nemajú v pláne tvoriť sieť vlastných predajní. Vyhovuje im spolupráca s partnermi, ktorú chcú ďalej prehlbovať. „Konečne sme sa dostali do štádia, keď môžeme začať každému sieťovému partnerovi tvoriť aj ponuku na mieru, a tak zabezpečiť rozdielnosť tovaru. Jednoducho povedané, aby každý nemal to isté,“ približuje J. Anguš.

Predaj Fusakiel podľa J. Anguša rastie, konkrétne čísla o odbyte za minulý rok zatiaľ neposkytol. „Ešte nemáme spracované údaje za všetkých partnerov a sklady. Zaznamenali sme nárast oproti roku 2016 a preto aj rozširujeme výrobu do ďalších častí Slovenska.“

Prechod od gastra k ponožkám

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS
s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 5

Tagy dizajn