Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Riaditeľ Volkswagenu: Musíme sa rýchlo transformovať, inak skončíme ako Nokia

16.01.2020, 19:07 | ČTK

Volkswagen sa musí rýchlo transformovať, aby sa nestal ďalšou Nokiou, ktorú na trhu mobilných telefónov predstihol Apple. Vyššiemu manažmentu nemeckého koncernu to dnes povedal generálny riaditeľ VW Herbert Diess. Automobilový koncern chce reštrukturalizáciou majetku, znížením nákladov a expandovaním do nových technológií zvýšiť svoju trhovú hodnotu na 200 miliárd eur z existujúcich zhruba 91 miliárd eur.

  • Tlačiť
  • 0

Tagy

Volkswagen

Autovýrobcovia zvyšujú výdavky na výskum a vývoj, aby udržali krok s technologickými súpermi, ktorí vyvíjajú samoriadiace vozidlá. Regulačné orgány sprísnili emisné pravidlá, a tak musia výrobcovia prichádzať s čistejšími spaľovacími motormi a vyvíjať elektrické autá, uviedla agentúra Reuters.

Neprehliadnite

„Otázka znie: Sme dostatočne rýchli?“ povedal dnes H. Diess. „Ak budeme pokračovať súčasnou rýchlosťou, bude to veľmi ťažké,“ dodal. „Z výrobcu tradičných vozidiel sa VW mení na vozidlá samoriadiace a pripojené na internet a tento krok sa nezaobíde bez zníženia nákladov a zvýšenie efektivity,“ povedal H. Diess. „Éra klasických autovýrobcov skončila,“ dodal.

Menej vodíku, viac elektriny

Aby koncern spĺňal prísne emisné pravidlá, musí si poradiť so softvérom aj elektronikou vo vozidlách a ďalej vyrábať celú radu elektrických áut aj batérií, domnieva sa šéf VW. „Ide o najťažšiu výzvu, akej kedy Volkswagen čelil,“ povedal H. Diess. Podľa neho by sa mal automobilový koncern v roku 2020 snažiť udržať ziskovú maržu. VW sa pokúsi fungovať jednoduchšie, zvýšiť produktivitu a znížiť náklady.

Koncern obmedzí zdroje teraz vyčlenené na vývoj áut na vodíkový pohon, pretože tie nebudú najmenej ešte jedno desaťročie tak konkurencieschopné ako vozidlá elektrické. Zdroje ubudnú aj divízii Moia, ktorá sa zameriava na moderné dopravné služby typu zdieľania automobilov, uviedol H. Diess.

Ak má VW transformáciou úspešne prejsť, musí sa sústrediť na svoje silné stránky a nechať bokom všetko, čo bráni zvyšovaniu výkonu, povedal šéf koncernu. Vstup nákladnej divízie Traton na burzu vlani v júni bol len prvým krokom k modernizácii portfólia majetku, uviedol H. Diess. Spomenul tiež, že pre divízie Renk, ktorá robí prevodovky, a MAN Energy Solutions, ktorá vyrába naftové motory, sa hľadá nový majiteľ.

Nokiu vytlačil Apple

Volkswagen je najväčším výrobcom áut na svete, skupina vlastní celkom 12 značiek. Patria medzi ne značky osobných automobilov Volkswagen, Audi, Seat, Škoda, Bentley, Bugatti, Lamborghini a Porsche, značky nákladných áut MAN a Scania a tiež úžitkové vozidlá Volkswagen a motocykle Ducati.

Nokia bývala kedysi najväčším výrobcom mobilných telefónov na svete s podielom až 40 percent, ale premeškala nástup chytrých telefónov, pri ktorých ju zatienili firmy Apple a Samsung. Výrobu mobilných telefónov potom Nokia v roku 2014 predala Microsoftu a zamerala sa na sieťové vybavenie a portfólio patentov na mobilné prístroje.

  • Tlačiť
  • 0

Tagy Volkswagen

Diskusia (0 reakcií)