Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

H&M chce krízu vyriešiť zatvorením takmer 5-tisíc predajní

14.02.2018, 14:45 | TASR

Hennes & Mauritz (H&M), medzinárodný obchod s textilom, ktorý sa dostal do krízy, sa z nej chce vymaniť veľkým zatváraním predajní a rozšírením internetového predaja.

  • Tlačiť
  • 2

Tagy

H&M, kríza

V tomto roku sa to ešte nepodarí, ale obrat k lepšiemu by mohol podľa jeho vedenia nastať najskôr v roku 2019. Situáciu by malo uľahčiť zatvorenie 4 700 predajní v Škandinávii a v ostatnom svete. Vedenie H&M o tom informovalo v stredu v Štokholme.

Neprehliadnite

Koncernu zostali na sklade ešte vysoké zásoby tovaru z posledného štvrťroka 2017, ktorý trval od septembra do konca novembra. V ňom sa čistý zisk firmy medziročne znížil zo 6 miliárd švédskych korún (603,69 milióna eur) na 4 miliardy korún. H&M sa zbaví vysokých zásob tovaru len veľkými zľavami.

Koncern pociťuje silný tlak internetových spoločností ako Zalando a Asos, ktoré získavajú jeho doterajších zákazníkov. Švédsky reťazec zaostáva aj za konkurentom Zara, ktorý je podstatne rýchlejší v prispôsobení sa novým módnym trendom. H&M v tomto roku viac ako polovicu investícií vynaloží na zriaďovanie onlinového predaja.

  • Tlačiť
  • 2

Tagy H&M, kríza