Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom
Objednajte si denný súhrn správ
Vyberiete si len témy, ktoré vás zaujímajú.
Zasielanie newslettra kedykoľvek vypnete.

Horalky sa po prvý raz udomácňujú aj na veľkom nemeckom trhu

10.07.2017, 06:00 | Ivan Haluza | © 2017 News and Media Holding

Najväčšie domáce pečivárne I. D. C. Holding vlani nielenže zaknihovali historicky najlepšie výsledky, keď sa ich tržby dostali na 112 miliónov eur a zisk na vyše osem miliónov eur, ale k záveru vlaňajška sa po prvý raz udomácnili so svojou produkciou aj na lukratívnom nemeckom trhu. Teda aspoň v jeho východonemeckej časti. Nemecké exporty firmy sa pritom nerozbehli ničím iným ako Horalkami, ktoré sú aj na Slovensku najpredávanejším produktom firmy.

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 5

Na nemecký trh sa pritom slovenská firma dostala cez spoluprácu s reťazcom, ktorý sa na Slovensku dostáva asi najčastejšie do cenových rozbrojov s domácimi dodávateľmi potravín. I. D. C. svoje Horalky začalo dodávať do približne 500 východonemeckých predajní reťazca Kaufland.

Spolupráca tým však ešte nekončí. „S Kauflandom rokujeme, že by sme začali dodávať naše produkty do celej jeho nemeckej siete, ktorá zahŕňa až jeden a pol tisíca predajní. Navyše nové dodávky do Nemecka by nemuseli zahŕňať iba Horalky, ale aj ďalšie naše cukrovinky,“ informoval TREND.sk biznismen Pavol Jakubec, ktorý I. D. C. spoluvlastní spolu so svojím dlhoročným partnerom Štefanom Kaššayom.

Neprehliadnite

Nová fabrika na export

Nové vývozy do Nemecka sú pre firmu o to významnejšie, že doteraz viac vyvážala svoje produkty iba do susediacich krajín, do Česka, Poľska a Maďarska, a tiež do Ruska či Veľkej Británie pre tam žijúcich Slovákov, Čechov a Poliakov.

I. D. C. síce ako jeden z mála domácich producentov už aj v súčasnosti vyváža do cudziny vyše polovicu svojej produkcie, nové kontrakty na veľkom nemeckom trhu však môžu jeho exportné kontrakty ešte ďalej zvýšiť.

Firmy si môže dovoliť posilniť svoj export aj preto, že v Seredi si už od vlaňajška buduje nielen modernejšiu výrobnú fabriku, do ktorej sťahuje viaceré svoje prevádzky z iných častí krajiny, ale zároveň si tam s ňou buduje aj logistické centrum na ľahšie zásobovanie zákazníkov.

„Novú seredskú výrobno-logistickú základňu za celkovo 60 miliónov eur budujeme práve aj na ďalšie posilnenie exportu,“ hovorí P. Jakubec s tým, že najnovšie sa I. D. C. dostalo už nielen na nemecký trh, ale spolupracuje aj s rakúskou sieťou Penny Market.

Nová seredská základňa práve v záujme rozšírenia exportu bude po dokončení vedieť vyrábať cukrovinky v objeme až vyše 40-tisíc ton ročne, o skoro 10-tisíc ton viac ako doterajšia zostava viacerých roztrúsených podnikov I. D. C.

Koncentrácia výrobných kapacít sa navyše môže prejavovať aj na raste ziskov firmy. Na vlaňajší zisk 8,1 milióna eur sa firma dostala po jeho medziročnom zvýšení o skoro dva milióny eur.

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 5

Tagy export, Horalky, IDC, Nemecko