Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Hypernova postupne odchádza do histórie

22.05.2015, 12:15 | Marek Legéň | © 2015 News and Media Holding

Značka veľkoformátových obchodov Hypernova by sa o niekoľko mesiacov mohla úplne vytratiť zo slovenského trhu. Majiteľ predajní, spoločnosť Terno Group, totiž finišuje s návrhom rebrandingu trinástky obchodov, ktoré plánuje ďalej rozvíjať. Bližšie podrobnosti zatiaľ nekomunikuje. Do úvahy však prichádza v minulosti naznačovaný názov sesterskej siete „Terno“.

  • Tlačiť
  • 0

Reťazec Hypernova pôsobí na Slovensku od začiatku milénia, keď s ním na trh vstúpil holandský koncern Ahold. Koncom roka 2013 ohlásila odkúpenie jeho slovenských aktivít skupina podnikateľov blízkych finančnej skupine J&T. „Upratali“ ich pod spoločnosť Terno Group, ktorá tento týždeň oznámila zatvorenie sedmičky z dvadsiatich predajní Hypernova.

Zostávajúce Hypernovy čakajú zmeny. Vlastník intenzívne pracuje a finišuje s procesom návrhu ich remodelingu a rebrandingu. „Konkrétny termín a ani stratégiu zatiaľ nebudeme komunikovať. Je však pravdepodobné, že to bude ešte na jeseň,“ vyjadril sa k pripravovanému rebrandingu marketingový riaditeľ Terno Group Ľuboš Žinčík.

Podľa Denníka N by sa Hypernovy mali po novom zmeniť na Terno. Pôvodný názov Hypernova môžu používať do konca tohto roka. Okrem Hypernovy Terno Group kúpilo v rámci obchodu s Aholdom aj štvoricu menších bratislavských supermarketov Albert. Tie sa už „premaľovali“ na predajne Moja Samoška, ktoré patria do rovnakej „rodiny“ spoločne s Ternom.

O zmene názvu nový majiteľ Hypernovy uvažuje dlhší čas. Naznačoval ju už vlani v lete, po tom, čo definitívne prevzal biznis od Aholdu. Rozbehol kampaň, v rámci ktorej na bilbordoch uvádzal obe značky súčasne v znení „Nová Hypernova / To je Terno“. Firma vtedy pre denník Sme uviedla, že niektoré obchody by sa mohli premenovať do konca vlaňajška.

Už pri preberaní Hypernov bolo jasné, že nový majiteľ kupuje stratový biznis Aholdu. Holanďania sa chceli zo Slovenska stiahnuť už v roku 2007, no nevyšlo im to. Sieť potom prestali rozvíjať. V roku 2012 zavreli Hypernovu v Humennom a komárňanskú predajňu odstúpili britskému Tescu.

Na konci júna čaká Hypernovu významnejšia redukcia. Skončia dlhodobo stratové prevádzky v Bardejove, Spišskej Novej Vsi, Michalovciach, Rimavskej Sobote, Zvolene, Nových Zámkoch a Leviciach. Dotkne sa to zhruba dvoch stoviek zamestnancov, ktorým firma ponúkne možnosť pracovať v ostatných predajniach. Všetky zatvárané obchody sa nachádzajú v prenajatých priestoroch.

Zatiaľ čo Hypernova v rámci skupiny patrí pod firmu Terno Group, zvyšné siete Terno a Moja Samoška spadajú pod spoločnosť Diligentia R. C. Najpočetnejším reťazcom je Moja Samoška, momentálne pozostáva z osemdesiatich obchodov. Sú to menšie sídliskové predajne. Práve formáty, ktoré sú poruke na menšie nákupy, sú medzi zákazníkmi čoraz populárnejšie.

Diligentia chce pokračovať v expanzii Mojej Samošky. „Momentálne je priskoro hovoriť o konkrétnych číslach, no plánujeme posun za hranice bratislavského regiónu,“ poznamenáva Ľ. Žinčík. Vo všetkých troch sieťach sa pripravujú ďalšie zmeny, či už ide o interiér, štruktúru sortimentu alebo komunikáciu so zákazníkmi.

  • Tlačiť
  • 0

Tagy Hypernova, J&T, Terno

Diskusia (0 reakcií)