Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Investori automobilke Jaguar Land Rover neveria. Riziko jej krachu stúplo

18.02.2019 | Lukáš Kvašňák

Diskusia (6 reakcií) Pravidlá diskusie

18.02.2019 | svk

V GB má 3 firmy. 1 môže zrušiť úplne a presunúť výrobu do zvyšných dvoch a do NR kde sú platy tretinové oproti GB.
ak tam zarobia ľudia cca 2500 libier a na sk dajme tomu 800 eur v čistom a zamestná cca 4000 ľudí tak je to rozdiel 81 600 000. plus treba pozerať na kurz libra voči euru. A ďalej treba tu rozvinúť e autá. Sk je stále lacnejšia pracovná sila voči GB.

18.02.2019 | Andrej_sk

To by bolo sice fajn, co by sa tykalo nakladovej zlozky. Ale treba zabezpecit aj predaj. A ten Landroveru klesa, a ani absolutne cisla nie su bohvieco v porovnani s inymi znackami. Jaguar sice zatial stupa, ale su to polovicne cisla s landroverom. Pritom ich cena prekazkou nie je, cize tlacit dolu naklady nepomoze. A elektricke auta? Mam silne pochybnosti, ak to bude pod britskym vedenim.

18.02.2019 | Truhlik999

Britske vedenie? Patri to Indom.
A Angl robia len tolko, kolko im Indovia dovolia. :-)

18.02.2019 | Andrej_sk

JLR patri do Taty, lenze je to prave JLR, aj s britskym vedenim, kto dlhe roky drzi Tata v dobrych cislach a Indovia nemaju dovod im do toho kafrat. Ak by Indovia jednali z pozicie sily, tak uz je davno vsetka vyroba v Indii.

18.02.2019 | Truhlik999

Nemam prehlad o financiach JLR, ale dlhodobo je to somarina.

Briti si SAMI pochovali automobilovy priemysel.
Hoci na pociatku mali vsetky vyhody - inovacny potencial, ludi, peniaze, postupne si to znicili.

Nevybudovali infrastrukturu, zaviedli restrikcie, neinovovali.

Zrusili si British Leyland, Vauxhall, LR Defender ako stary srot zanikol, Jaguar dlhodobo paberkoval na okraji trhu, Bentley a RR prezili len vdaka cudzim investiciam.

JLR by padol, ak by ho Indovia nekupili.
Takze schopnosti britskeho manazmentu by som neprecenoval.



18.02.2019 | Andrej_sk

Ktora europska ci americka automobilka sa udrzala samostatna? Vela ich teda nie je. A kolko ich zaniklo?
Cize JLR patri medzi stastnejsich.
Z vody polievku neuvaris, cize bez financii nejake inovacie su nemyslitelne a preto to tak vypadalo, nech by tam bol akykolvek menezment. Tata napumpoval financie a JLR sa stalo ceresnickou v jeho portfoliu. Spravne sa dovtipil, ze nechat britov vo vedeni a vyrobu v UK, je jedina cesta ako znacke nechat punc vyssich vrstiev a tak zachovat ci zlepsit predaje v anglosaskych krajinach a Europe.