Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Jeden z málo rastúcich mäsiarov rozšíri výrobu na šesťnásobok

02.03.2018, 18:10 | Ivan Haluza | © 2018 News and Media Holding

Slovenské mäsiarstvo kvôli cenovému tlaku obchodných reťazcov patrí už dlhšie medzi najmenej rentabilné brandže domáceho potravinárstva. Prebiehajúce oddlžovanie pod ochranou súdov v záhoráckom mäsokombináte Berto SK i v Púchovskom mäsovom priemysle je len vrcholom problémov v tomto biznise. No v mäse je aj zopár výnimiek mimo prúdu. Tešedíkovský bitúnok Nourus-mäso zo sereďského okresu k nim nielenže patrí, ale dokonca sa teraz chystá aj na podstatné rozšírenie svojich porážacích kapacít.

  • Tlačiť
  • 0

Podnik v rukách rodiny Tóthovcov z Kráľovej nad Váhom za roky 2014 až 2016 podrástol so svojimi tržbami z 18 až na vyše 27 miliónov eur. Už o pár rokov však môžu byť jeho tržby ešte výraznejšie. Bitúnok chce totiž zvýšiť porážkové kapacity z terajších 50 až na 300 ton denne.

Neprehliadnite

Na vlne domáceho mäsa

Vyplýva to z investičného projektu, ktorý už firma posunula na schválenie aj povoľovacím úradom. Rozšírenie výroby má pritom podnik stáť vyše dva milióny eur. Jediný konateľ firmy Benedikt Tóth pre TREND.sk uviedol, že investíciou jeho firma reaguje na zvyšujúci sa dopyt po bravčových polovičkách od tuzemských i zahraničných výrobcov salám či šuniek.

Po rozšírení kapacít prijme Nourus-mäso k terajším sedemdesiatim aj ďalších nových zamestnancov. Ich počet bude podľa B. Tótha závisieť na skutočnom náraste nových objednávok.

Bitúnok teraz môže stavať svoj biznis aj na tom, že po vstupe krajiny do Európskej únie sa tu mnohé porážacie kapacity pozatvárali, lebo nemali zdroje na nutné investície do modernizácie. Dnes však rozvoju domácich bitúnkov pomáha najmä zvyšujúci sa záujem o slovenské mäso.

Zdroj: SITA/AP, Ilustračná fotografia

Rastú aj s mementom minulosti

Realitou však je aj to, že Tóthovcom už jedna firma zaoberajúca sa porážaním zvierat v Tešedíkove padla. Pred Nourus-mäso mali ešte spoločnosť Chameleon. Tá bola v rukách iného člena rodiny Norberta Tótha. Chameleonu dodnes svieti v registroch dlžníkov dosť vysoký dlh voči daňovým úradom, a to až vo výške skoro 440-tisíc eur.

O tom, ako tento dlh vznikol a čo všetko stálo za pádom Chameleonu však B. Tóth s TREND.sk hovoriť nechcel. Iba podotkol, že biznisovo sa na trhu s mäsom darilo aj Chameleonu, no podľa neho ho mali zasiahnuť iné vplyvy. A tie už nespresnil.

Na pád spoločnosti Chameleon však Tóthovci nepriamo poukazujú aj na webovej stránke nového bitúnku. Svieti na nej totiž motto: Nie je dôležité to, koľkokrát spadneme, ale koľkokrát sa dokážeme postaviť.

Okrem rastu tržieb zaznamenával v ostatných rokoch Nourus-mäso aj celkom slušné zisky. Kým predvlani zarobil 345-tisíc eur, rok predtým až vyše 400-tisíc eur.

Firmu dnes pritom vlastnia ženské zástupkyne rodiny – Magdaléna a Zuzana Tóthové. Okrem bitúnku má rodina už od prelomu milénia aj pridruženú firmu na produkciu vlastných mäsových výrobkov. K&T Mäso Zsolta Tótha vygenerovalo predvlani s tridsiatkou zamestnancov tržby vyše tri a štvrť milióna eur.

  • Tlačiť
  • 0

Diskusia (0 reakcií)