Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Kofola zvažuje na Slovensku výstavbu nového závodu na jedlá a šaláty

28.11.2018, 14:16 | Ivan Haluza | © 2018 News and Media Holding

Producent nealko nápojov Kofola ČeskoSlovensko má na Slovensku už vyše 15 rokov veľký závod v Rajeckej Lesnej. Vyrába sa v ňom jej vlajkový kolový nápoj Kofola, voda Rajec či hroznová limonáda Vinea. Teraz firma uvažuje, že v krajine postaví aj druhú výrobnú prevádzku. No už nie na nápoje.

  • Tlačiť
  • 0

Malo by ísť o výrobňu zeleninových a ovocných šalátov, ako aj hotových jedál. Na Slovensku by totiž časom mohla vzniknúť nová výrobná prevádzka jej pražského výrobcu jedál Titbit. Ten Kofola kúpila len pred vlaňajším letom v rámci diverzifikovania svojho biznisu o nový segment zdravších jedál.

Úvahy o novej slovenskej fabrike Titbitu, ktorý je už dlhšie známou značkou aj v slovenských obchodoch, TRENDU potvrdil šéf Kofoly Jannis Samaras. Ten spolu s rodinou ovláda vyše 70 percent akcií Kofoly. „Uvažujeme o tom, že sa s výrobou Titbitu posunieme aj na Slovensko,“ hovorí.

Posun za ľahším strážením čerstvosti

J. Samaras tiež spresňuje, že tento zámer vychádza aj z pomerne veľkej logistickej náročnosti produkcie čerstvých zdravých jedál. Výroba i preprava čerstvých potravin musí byť rýchla a precízna, inak sa môžu kaziť. S fabrikou na ich výrobu priamo na Slovensku by sa tunajší trh zásoboval firme ľahšie ako z Prahy.

Neprehliadnite

Zároveň však upozorňuje, že Kofola postaví novú výrobu jedál a šalátov, až keď sa Slovensko stane pre Titbit väčším konzumentom. „O fabrike rozmýšľame, ale najskôr aj na Slovensku musíme dosiahnuť istý objem predajov. Zatiaľ má Titbit viac veľkých odberateľov iba v Česku,“ pokračuje J. Samaras.

Ťah po zdravších potravinách

Titbit vznikol v Česku pred vyše 15 rokmi. Pôvodne sa zaoberal len pestovaním čerstvých byliniek, neskôr však k tomu pridal aj biznis s ovocím a zeleninou. Šaláty a iné hotové zdravé jedlá Titbit rozbehol ako posledné. No práve ich výrobu predal pred vyše rokom Kofole.

Titbit dodáva šaláty už dlhšie širokej zostave zákazníkov od supermarketov cez čerpačky pohonných hmôt až po gastro zariadenia.

Do šalátov i zdravých jedál Kofola investuje preto, lebo v jej portfóliu rastú práve zdravé nápoje a výživa vôbec najrýchlejšie. Prvý veľkým vykročením do tohto segmentu bolo prevzatie freshbarov s ovocnými a zeleninovými šťavami UGO. Jedlá a šaláty Titbitu sú ďalším pokračovaním. A len tento rok kúpila Kofola aj českého výrobcu čajov Leros.

Kláštorná sa vráti pred letom

Zároveň Kofola nezabúda ani na svoj nosný biznis s nealko nápojmi, na ktorom vyrástla. Iba tento rok prevzala odstavený tuzemský závod na plnenie minerálky Kláštorná. Pre spoločnosť je to významný prírastok, lebo doteraz slovenskú minerálku nemala a mohla na tomto trhu predávať len svoje balkánske minerálky Radenska a Studenac.

J. Samaras aktuálne spresnil, že Kláštorná sa na trh vráti pred budúcoročným letom. Potom ako firma plne spojazdní jej plniaci závod a pripraví na ňu uvádzaciu marketingovú kampaň.

Viac o tom, čo všetko nové chystá Kofola, ale aj o tom, ako sa poučila zo svojich predchádzajúcich chýb pri rozširovaní biznisu, sa dočítate v rozsiahlom rozhovore s jej šéfom Jannisom Samarasom v aktuálnom vydaní TRENDU 48/2018.

  • Tlačiť
  • 0

Tagy jedla, jedla, Kláštorná, Kláštorná, Kofola, šaláty, šaláty, Slovensko, Slovensko, Titbit, Titbit, závod, závod

Diskusia (0 reakcií)