Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Lacné masové guľôčky. Pozrite sa, ako vyzerá prvá indická Ikea

09.08.2018, 16:00 | Adrián Berecz | © 2018 News and Media Holding

Po rokoch úsilia otvorila Ikea svoj prvý obchod v Indii. Predajňa vrátane reštaurácie pre približne tisíc hostí v meste Hajdarábad zamestná 850 až 950 ľudí. Je to prvá Ikea z 25 plánovaných, ktoré sa majú postupne v tejto ázijskej krajine otvoriť. Na nákup pozemkov a stavebných povolení tam už spoločnosť investovala 750 miliónov dolárov.

  • Tlačiť
  • 0

Tagy

Ikea, India

Novootvorená predajňa má rozlohu vyše 37-tisíc štvorcových metrov, v ponuke 7 500 položiek a ambíciu prilákať každoročne sedem miliónov ľudí, píše portál Quartz.

Sortiment a cenotvorbu sa spoločnosť snažila prispôsobiť tamojšiemu obyvateľstvu. Indická Ikea ponúka okolo tisíc produktov za cenu nižšiu ako 2,5 eura, napríklad hrnčeky za 59 rupií (0,74 eura), ale napríklad aj kreslá za päťtisíc rupií (62 eur).

Zdroj: SITA / AP

Podobne lacná má byť aj ponuka reštaurácie, kde napríklad za tradičný ryžový pokrm biryani pýtajú v prepočte 1,2 eura či 1,9 eura za kuracie guľôčky. Na porovnanie, v bratislavskej pobočke klasickú porciu pätnástich mäsových guľôčok s prílohou ponúkajú za 4,69 eura.

Indická pobočka má vôbec najväčšiu reštauráciu zo všetkých svetových Ikeí. V súlade s náboženskými zvykmi jedlá nevyrábajú z hovädzieho ani bravčového mäsa,

Čo sa týka sortimentu, Indovia si vo väčšej miere potrpia na kuchynské potreby, ktorým v rámci predajne pridelili nemalú časť výkladného miesta, dodáva portál. Firma predpokladá, že kuchynské produkty budú tvoriť viac ako 10 percent z obratu.

Zdroj: SITA / AP

India je pre švédskeho nábytkárskeho giganta sľubným trhom, pretože indická ekonomika sa rýchlo rozvíja a stále viac mladých ľudí sa sťahuje do miest. Ide však zároveň aj o skúšobné teritórium, kde spotrebitelia nie sú zvyknutí míňať veľa peňazí za nábytok a kde sa väčšina nákupov uskutočňuje v malých rodinných obchodoch. Indovia nie sú zvyknutí na koncept „postav si sám“, a preto sa firma rozhodla zamestnať vyše stovku ľudí, ktorá bude s konštrukciou nábytku zákazníkom pomáhať.

Ikea prvý raz požiadala o otvorenie v Indii v roku 2006. Nábytkársky reťazec sa roky snažil prinútiť indickú vládu, aby uvoľnila prísne pravidlá pre zahraničné investície, ktoré cudzím spoločnostiam bránili prevádzkovať maloobchodné predajne samostatne bez miestneho partnera.

Zdroj: SITA / AP

  • Tlačiť
  • 0

Tagy Ikea, India

Diskusia (0 reakcií)