Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Lákavé benefity hýčkajú zamestnancov, ale v skutočnosti ide o zlatú klietku

21.10.2018, 19:54 | Jozef Tvardzík | © 2018 News and Media Holding

Každá nadnárodná spoločnosť trpí úchylkami. Jednou z najpopulárnejších je obrovský open office či sklenená mítingová miestnosť. Tá sa používa na dôležité debaty, kde nesmú chýbať fixky a flipchartový hárok. V lepšom prípade sú tieto miestnosti dostatočne viditeľné aj pre nestranného chodca na ulici. Mnohé firmy po vzore firiem zo Silicon Valley pochopili, že takýto sadizmus nie je pre zamestnancov ničím príjemným.

  • Tlačiť
  • 0

Lepšie firmy preto začali viac investovať do dizajnu miestností, ponúkajú vymoženosti ako telocvičňu, pingpongový stôl, zásoby kávy, chill-out zóny či obedy v kuchynke zadarmo. V USA sú v niektorých firmách populárne piatky, keď je zadarmo pivo, prípadne majú práčovňu alebo miestnosť, kde sa môžete vyspať (najmä určená pre tých, ktorí majú za sebou dlhý let).

„Sú to naozaj štedré benefity, ale majú jeden háčik. Nemôžete opustiť budovu,“ konštatuje Jason Fried, ktorý stojí za softvérovou firmou Basecamp. S kolegom Davidom Heinemeierom Hanssonom napísal knihu It Doesn’t Have to be Crazy at Work.

Nie je to ich prvotina. Pred pár rokmi sa preslávili knihou Remote: Office Not Required, v ktorej vzdali hold práci na diaľku. To znamená, že firmy (ak je to, samozrejme, možné) nepotrebujú nutne zamestnancov držať ako rukojemníkov v kanceláriách, ak svoju prácu urobia rovnako dobre doma alebo v kaviarni.

Neprehliadnite

Ich nový titul je z veľkej časti zmeska prvoplánových a zbytočných klišé. Nad tým, že „porovnávanie (s konkurenciou) je smrťou radosti“, že (ich) firma si nastavila mindset, kde nie je dôležitý rast, ale spokojnosť zákazníkov alebo že „zamestnanci sú produkt firmy“, si párkrát zívnete.

Skutočne užitočných je len pár strán, ku ktorým sa musíte prelistovať. Poukazujú na život kancelárskej krysy, ktorá je hýčkaná svojim živiteľom a preto zlenivela a domov sa jej nechce.

Keď práca nahlodá osobný život

Autori poukazujú na to, že kancelárie sú modernejšie a ponúkajú množstvo skvelých benefitov, ktoré stierajú rozdiely medzi pracovným a osobným životom. Na oplátku firma od zamestnanca požaduje - všetok jeho čas.

Často ho naozaj dostane. 

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS
s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 0

Tagy Jason Fried, Knihožrút, práca, pracovné prostredie

Súvisiace články

Home office: Pracovný raj či neefektívne peklo?

Home office: Pracovný raj či neefektívne peklo?

TREND.sk nabral "odvahu" a začal testovať, aké to je pracovať z mimo kancelárie. Vyskúšali sme domáce prostredia, kaviareň, čajovňu a knižnicu. Úroveň produktivity kolísala a príjem kalórií rapídne rástol 7

Bez šéfa a manažérov, všade sú zradcovia: Čo sa ukrýva za fasádou firiem s anarchiou

U Tiffaniho si môžete dať skutočné raňajky. Ikona bojuje o priazeň mileniálov

Drobní akcionári Slovnaftu sa dožadujú vyplatenia dividend

Adidas, Nike a ďalšie značky sa spojili. Idú chrániť životné prostredie

Diskusia (0 reakcií)