Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Lego figúrky, do zbroja! Stavebnica je podľa výskumíkov stále násilnejšia

30.05.2016, 10:25 | Jozef Kotrý | © 2016 News and Media Holding

Lego je jedným z najväčších výrobcom hračiek na svete, určuje v tomto odvetví trendy. Na druhej strane, musí tiež držať krok s dobou. Čo znamená aj to, že do stavebníc pridáva prvky akcie a, žiaľ, aj násilia. Štúdia novozélandských výskumníkov tvrdí, že Lego to už s násilím preháňa.

  • Tlačiť
  • 1

Tagy

Lego

Štúdiu o rastúcej propagácii násilia vo výrobkoch značky Lego zverejnili vedci z University of Canterbury v časopise Plos One. Lego od roku 1949 vytvorilo viac než 12-tisíc rôznych tematických setov. Prvé náznaky násilia sú obsiahnuté v stavebnici stredovekého hradu z roku 1978. Od tej doby podľa výskumníkov násilie v legách pribúda.

K tomuto záveru došli za pomoci najobsiahlejšej databázy Lego častí a setov Bricklink.com. Podľa štúdie zbrane v roku 2001 predstavovali tri percentá všetkých setov. V roku 2014 to už bolo 30 percent.

V druhej časti pokusu vedci nechali 161 dobrovoľníkov, aby určili mieru násilia v Lego katalógoch od roku 1978. Výsledkom bol podľa nich jednoznačne rastúci trend zobrazovania násilia.

Graf nárastu násilia v LEGO katalógoch podľa vzorky dobrovoľníkovZdroj: Plos One

Možno však zásluhu na tomto trende pripisovať práve tejto klasickej stavebnici? Samotná štúdia tak trochu priznáva, že nie. „Pokiaľ chcete upútať pozornosť zákazníkov, ste ako výrobca hračiek zamknutý v metaforickom kruhu pretekov v zbrojení,“ napísali novozélandskí autori.

Napokon, sama firma Lego musela po rokoch 2003-2004 prehodnotiť svoju stratégiu, keď vplyvom nárastu popularity počítačových hier plných násilia takmer skrachovala. Odvtedy sa Lego sety stále častejšie točili okolo superhrdinov, komiksov a najnovších akčných filmov.

Výsledkom bol obrat do rastu. V roku 2015 čistý zisk Lega dosiahol 1,4 miliardy dolárov, čo je medziročný nárast o 31 percent.

„Agresívna hra je, rovnako ako hra iného typu, prirodzenou súčasťou vývoja dieťaťa. Vždy sa snažíme používať humor všade, kde je to možné, pretože pomáha zmierniť úroveň použitého násilia v stavebniciach,“ uviedla firma k prieskumu. Pre BuzzFeed dodala, že nechceme, aby jej výrobky násilie priamo propagovali, ale zbrane a zbraniam sa podobajúce časti podľa nej sú súčasťou detskej fantázie.

  • Tlačiť
  • 1

Tagy Lego