Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Lidl dupol na plyn, každý mesiac otvára jednu predajňu

05.12.2017, 22:21 | Marek Legéň | © 2017 News and Media Holding

Diskontný reťazec Lidl koncom roka šliape na plyn. Po letných prázdninách otvoril každý mesiac jednu novú predajňu, zatiaľ posledná filiálka pribudla začiatkom decembra v Prešove. Reťazec, ktorý vlani po prvý raz pokoril v tržbách jednu miliardu eur, tento rok expanduje najmä na východe Slovenska.

  • Tlačiť
  • 5

Od januára Lidl otvoril päť predajní. Vo všetkých prípadoch ide o mestá, v ktorých už predtým stála aspoň jedna jeho filiálka. Vo februári sa sieť rozšírila o druhý obchod v Spišskej Novej Vsi, v septembri pribudla rovnako druhá predajňa v Poprade.

Neprehliadnite

V októbri sa Lidl po prvý raz pustil s predajňou do nákupného centra, keď otvoril filiálku v košickom obchodnom centre Cassovia. Štartovala po boku „umierajúcej“ predajne Carrefour, ktorá po pár dňoch skončila. V novembri Lidl otváral svoju druhú predajňu v Komárne a pred pár dňami tretí prešovský obchod. Celkovo má na Slovensku 131 filiálok v 90 mestách.

Najnovšie supermarkety Lidla majú predajnú plochu aspoň 1 200 štvorcových metrov, najväčšie sú o zhruba dvesto štvorcov rozľahlejšie. Každá predajňa reťazca, ktorý premieňa na čistý zisk takmer deväť centov z každého utŕženého eura, vytvára približne dve až tri desiatky nových pracovných miest.

Predajňa Lidl v OC CassoviaZdroj: Lidl

Expanzia Lidla bola v posledných rokoch skôr symbolická. Od jesene 2013, keď otvoril v Banskej Štiavnici, sa počet jeho predajní držal dlhší čas na čísle 123. Ďalší prírastok prišiel na rad až po dvoch rokoch v Piešťanoch (druhý obchod v kúpeľnom meste).

Diskont medzičasom pripravoval modernejší koncept. Prvé filiálky v modernom šate predstavil koncom minulého roka v Novej Dubnici a Moldave nad Bodvou. Sú vybavené novými technológiami, napríklad spätným získavaním tepla z chladiarenských a mraziarenských zariadení či úspornými LED svietidlami. Pohyb v predajniach je komfortnejší vďaka širším uličkám, pôsobia vzdušnejšie a presvetlenejšie.

Lidl v Spišskej Novej VsiZdroj: Lidl

Rastové plány Lidla podporilo tretie logistické centrum, ktoré reťazec otvoril vo februári 2016 v Seredi. V súčasnosti zamestnáva celkovo viac ako štyritisíc pracovníkov v predajniach, logistických centrách a v bratislavskej centrále. Lidl vstúpil na slovenský trh v roku 2004 ako posledný z popredných zahraničných reťazcov pôsobiacich pod Tatrami.

  • Tlačiť
  • 5

Tagy expanzia, Lidl, reťazce